Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiennieke
#262676
Hoi

Ben hier gans nieuw, maar ik ga toch met de deur in huis vallen. Ik heb een boxer van 2 jaar en 8 maanden oud en gisteren heb ik aan zijn rechterschouderblad (op de rug nog, net tegen het schouderblad) een knobbel gevonden. Het is redelijk hard en ik maak me er toch wat zorgen over.
Een lipoom zou aanvoelen als een waterzakje, wat bij mijn boxer niet het geval is.
Ik ga sowieso naar de da vanavond, maar ik hoop misschien dat iemand mij een beetje kan geruststellen of kan vertellen wat het misschien kan zijn...
Even dit nog: het is op een plaats waar ik heb regelmatig een beetje krab, en tot gisterenavond is dit knobbeltje me niet opgevallen...
Door Lizzy
#262685
Eerlijk gezegd moet ik me bij Lupa aansluiten... het is over de buis onmogelijk om er wat over te zeggen.... Ik vind het heel rot voor je, maar je zult toch tot vanavond moeten wachten. Met een beetje mazzel voelt jouw DA eraan, kan hij direct een dunne naald biopt nemen en als het echt vet is, dan ziet hij dat vrij snel. Sommige dierenartsen zijn er overigens best goed in om al een inschatting te maken van hetgeen ze uit de bult trekken met de dunne naald biopt. Lukt natuurlijk niet altijd, zeker niet als het niet iets 'standaards' is. Natuurlijk moet de inhoud van de biopt sowieso opgestuurd worden naar het lab.

Ik zal onwijs voor je duimen dat het niks ernstigs is!
Door Tiennieke
#262700
de eerste link van Lupa gaf wel wat duidelijkheid en nu weet ik ook dat ik vanavond mij niet met een kluitje het riet moet laten insturen.

Vervolg verzekerd! :-[

Heel erg bedankt!
Door Eidos
#262792
Wat ontzettend naar is dat he als je een vreemde bult vind bij je dier.... IK duim hier mee dat het niks ergs is :-* ;)!!!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#262800
met een biopt heb je op een eenvoudige wijze vrij vlot uitslag.... maar vervelend blijft het wachten daar op zeker. Ik zal ook duimen dat het niets bijzonders is.
Door Tiennieke
#263109
Redelijk goed nieuws! Het is een hematoom (waarschijnlijk in het bos ergens tegen gelopen ofzo), maar moet het toch in het oog houden dat het niet groeit en dat het ook vanzelf weggaat. Anders moeten ze het wegsnijden, omdat het op andere plaatsen in het lichaam tot kwaadaardige gezwellen kan leiden.

Wat een opluchting!

(sorry dat ik nu pas reageer, heb enkel mogelijkheid tot internet op het werk ::) )
Door gonny
#263112
Tiennieke schreef: Redelijk goed nieuws! Het is een hematoom (waarschijnlijk in het bos ergens tegen gelopen ofzo), maar moet het toch in het oog houden dat het niet groeit en dat het ook vanzelf weggaat. Anders moeten ze het wegsnijden, omdat het op andere plaatsen in het lichaam tot kwaadaardige gezwellen kan leiden.

Wat een opluchting!

(sorry dat ik nu pas reageer, heb enkel mogelijkheid tot internet op het werk ::) )
:D goed nieuws!! ach beter laat dan nooit hé!! ;D
misschien symphosan erop smeren? is van A.Vogel...
smeer ik zelf altijd op blauwe plekken, als ik me gestoten heb enzo...of spierpijn...
suc6 iig!!! ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#263379
Ik heb zelf ook twee keer een hematoom gehad dat ingekapseld was. Ik moest dat toen van de ha veel masseren. Ze zijn beide gewoon verdwenen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door