Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanet49
#2625719
sinds een week is een van mijn honden aan het overgeven, gelijk na het eten.
het vreemde is, dat hij alleen maar overgeeft als er karkas van iets doorzit, als ik hem alleen maar vlees en orgaan geeft, dan geeft hij niet over
ik snap er niks meer van, heeft iemand van jullie dat al eens meegemaakt, of word het tijd voor een dierenarts bezoek ?
want ik begin nu toch wel wat heel erg ongerust te worden
hij is al een tijd gewend om barf te eten, en het is altijd goed gegaan.

Groetjes jeanet
Door Anne in Zweden
#2625734
Ik ken van mijn husky uit de begintijd eigenlijk alleen maar dat hij meteen na het eten kotst omdat hij het niet lekker vond. Hij kotste ook heel demonstratief (het heeft lang geduurd voordat hij rauw voer accepteerde); dan at hij zijn bak leeg, keek me vervolgens aan met een blik van: jij bent zó ontzéttend gemeen dat je me dit te eten geeft, waarna hij alles er weer uit mikte en zielig ging liggen kijken. Maar ja, Scotch is dan ook een echte diva.

Is het alleen bij karkas? Of ook bij poten/nekken oid? En karkas van welk dier? Of van meerdere diersoorten? Van een nieuwe diersoort? Eet hij het braaksel ook weer op, of laat hij het liggen?
Hoe snel eet hij? Schrokt hij of kauwt hij goed?
Door jeanet49
#2625743
Hoi
Het is ook bij nekken en poten, en het is een rustige eter
Het braaksel eet hij niet meer op maar laat het liggen
Hij is het gewend om van verschillende diersoorten het karkas te eten en ik heb hem niets nieuws gegeven
Ik begin nu te denken dat er iets aan de hand is met hem, want een paar weken geleden is hij een paar dagen aan de diarree geweest, en sinds die tijd is hij een beetje aan het sukkelen gegaan, af en toe een beetje diarree en dan weer een paar dagen niet, maar daar is nu sinds een week dat overgeven bijgekomen

groetjes jeanet
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2625829
Kauwt hij nog wel goed?

Onze Max kreeg een tijd geleden zulke slechte kiezen dat hij vleesbot niet meer goed vermalen kreeg, en spuugde dan alles weer uit na het eten.
Sinds hij een gemalen prakkie krijgt spuugt hij bijna niet meer.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2625886
Zou eerst beginnen met de karkas goed te meppen met een (vlees)hamer.
Kijken of hij dan ook spuugd.
Of hapklare stukken knippen, maar dat zou ik alleen doen als je hond het kleinste stuk bot ook goed kauwd.
Door jeanet49
#2626072
Ik heb hem vanavond een bak smuldier gegeven en dat is erin gebleven, dus ik ga inderdaad maar eens proberen om de karkassen met een hamer kapot te slaan voordat ik ze geef en kijken wat er dan gebeurt

Groetjes jeanet
Door Mevroi Kruim
#2626422
Dat kan schelen. En misschien heeft hij een virus te pakken. Niet alles ligt gelijk aan het voer  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2627585
Hope heeft dit ook, sinds dinsdag. En hij verdroeg botwerk altijd prima.

Hier is het een virus. Hij verteerd de botten nu gewoon even niet.
De rest gaat wel goed, in kleine beetjes, maar karkassen braakt hij niet veel later weer uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door