Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2626646
hallo

ik heb fazantenboutjes gekocht voor mijn hondjes maar nu willen ze die niet opeten. zit er iets in wild dat ze niet mogen ofzo? kunnen ze dit leren eten?

want toen ik het vlees van die boutjes schraapte wou mijn oudste wel een stukje proberen al geloof ik dat het voor mij een plezier te doen was omdat ik zo kwaad keek  :biggrin2: maar toen ik een volledig wou geven of in hun mond stopte vloog het er gelijk weer uit. normaal gezien eten ze alles tot gisteren  :'( nu heb ik ze het gisteren afgepakt en hebben ze deze morgen niets gekregen en ga ik deze avond nog eens proberen hoop dat ze het opeten. maar ik vrees ervoor? als ze het deze avond niet willen zou ik dan wachten tot morgen avond? of gaan ze het nooit lusten ?

Groetjes
Gwen
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2626651
Mijn reu vond bepaald vlees (duif, paard, eend) en vis(sardientjes en zalmkop) echt niet te eten :yucky:, hij weigerde dat in alle talen. En aangezien ik ook niet alles even lekker vind, vind ik dat geen probleem. Schrappen van het menu en iets geven wat ze wel graag eten. :)
Door nienk
#2626666
honden kunnen ook dingen oprecht vies vinden. mits het niet noodzakelijk is dat ze het eten (vanwege een dieet oid), zou ik lekker de honden dingen geven die ze wel lusten. Reus heeft dat met dingen met veren, ik dacht hem leuk hele kwartels te gaan geven, maar nee hoor, dat is echt geen eten.
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2626668
dus het zit niet zo dat wild een specifieke smaak heeft en dat ze vb wilde eend ook niet gaan willen ?
of dat ze de smaak moeten gewoon worden?

Groetjes
Gwendoline
Door nienk
#2626671
mwah, je kan het proberen natuurlijk, of ze het willen leren eten. bijvoorbeeld door te mengen met iets wat ze wel heel lekker vinden (pens werkt doorgaans goed als marinade)

wild is over het algemeen wel sterker van smaak dan dezelfde diersoort tam, er zijn meer honden die wild maar zo-zo vinden, of juist idioot lekker. dat ze die fazantenboutjes niet hoefte wil denk ik niet per sé zeggen dat al het wild bah is, maar ik zou niet gelijk 20 kilo wilde eend in huis halen, maar het eerst even proberen.
Door Barbaravh
#2626676
Mijn labrador eet ook zo goed als alles met heel veel smaak, maar wilde eend en fazant krijg ik er ook niet in. Dat compenseer ik dan met haas, die lust ze wel graag en zo heeft ze toch ook iets van wild binnen.
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2626677
had ze gemarineerd met tonijn en verse platte kaas en niks dus, ja de tonijn eraf likken en de kaas en dat was alles. kzal zien deze avond wat ze erop gaan doen als ik het terug voor hun neus zet :)

groetjes
Gwendoline
Door Shanti en co
#2626741
Een van onze katten houd ook niet van wild. Maar toen we het hertenvlees een paar keer gemengd hadden met kvv kreeg ze door dat het niet giftig was en nu eet ze het net smaak.
Bosduifkarkas weigerde ze eerst ook maar nu we het klein knippen eet ze het grotendeels in een keer op de rest krijgt ze de volgende maaltijd opnieuw. Maar dat gaat ook al steeds beter.

Ik zou het dus nog een paar keer aanbieden gemengd met iets lekkers, en dan misschien alleen het vlees zodat ze aan de smaak wennen en doorkrijgen dat het eten is.  ::)
Maar het kan ook dat ze het echt niet lekker vinden, dan zou ik het gewoon van het menu halen.
Door Mowgli
#2626857
Wild is veel sterker van smaak als vlees van dieren die in gevangenschap geboren worden. Daarom lusten veel honden en katten geen wild, of eten ze het niet zo graag
Door smulpaap
#2626872
Je kan het ook proberen door er echt iets in te stoppen . Als je het erop legt vreten ze het eraf en laten de rest alsnog liggen ( zo gaat dat hier wel tenminste )
In jouw geval kan je een inkeping maken en de bout dus op gaan vullen met bv gemalen pens . Dan doe je er bv even strak folie om of iets van plastic .... stopt het in een afsluitbare doos en stinken maar . Als hondlief het op mag eten schud je de ovvertollige pens er even uit

Ik heb het met patrijs gedaan op die manier , buik open , gemalen pens erin , buik sluiten , twee dagen stinken en opeten
Steeds wat minder pens erin , en nu eten ze patrijs .... ze vinden het inmiddels heerlijk  :biggrin2:

Ik heb het op dezelfde wijze ook met wilde eend geprobeert , maar dat is met twee van de drie honden niet gelukt
Vroeger aten ze het wel , zonder stinkie stinkie , nu niet meer 

Hier op de foto de patrijs met gemalen pens erin

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2626975
Hier ook een hond die geen wilde-, maar wel tamme eend eet.
Haas en hert is heerlijk, patrijs, fazant en duif is  :puke:.

Ik zou het idd marineren met iets en daarna niet meer kopen.
Door smulpaap
#2626998
nienk schreef: wauw, dat is een mooi hapje zeg!!


Ja he ? Ik ben ook blij dat ik door heb gezet  :biggrin2: Zij trappen niet overal in , maar ik ook niet
Ik ben nu weer aan het oefenen met wilde eendendijtjes . Als ik het aan hele kleine sliertjes snijd dan eten ze het ( Amber en Tessa ) Noa eet ze wel graag
Dus misschien is er met wilde eend ook ooit weer hoop
Duif moeten ze hier ook echt niet
Fazant ook niet meer , vroeger dus wel
Maar verder gelukkig alles , ook qua wild
Door Elinea
#2627189
Mijn honden eten beiden de bosduivenmix en ik wilde dus ook bosduifkarkassen bestellen. Zegt het eten van de mix iets over heteen van karkassen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2627212
Mixen worden vaak moeilijker gegeten dan de karkassen.
Dus dat zou wel goed moeten gaan.

Hier zijn ook verschillen tussen wild.
Eentje is er heel specifiek in. Wilde hert is echte helemaal bah en haas gaat ook moeizaam. Dus ik dacht dat hij geen wild lustte.  In eerste instantie was dat ook zo, want dan werd hij achterdochtig door de wildgeur dat hij enkel kende van zaken die hij niet lekker vind.  Maar dan bleek dat hij wilde eend (zowel bout als filet) en gans wel heel lekker vind. Patrijs en wild konijn gaat ook vrij eenvoudig naar binnen.  Hazenlever is zelfs lekker te noemen, maar karkas en spier is nog altijd een twijfelgeval. 
Nu gaat hert er na al die tijd ook al gemakkelijker in als in het begin, maar ik moet het echt met wat lekkers mengen, anders eet hij er niets van. Dat blijft.
Hetzelfde geldt trouwens voor paard en gewoon rund, dat gaat nog moeizamer, dus het ligt er eerder aan dat hert een grazer is, maar dat wist ik voorheen niet.

Ik zou het ook voorzichtig proberen.
En weet dat fazant, patrijs en wilde eend door veel honden niet gegeten worden.  Ik zou dan eerder eens hert of haas proberen, al is daar natuurlijk weer moeilijker in een kleine hoeveelheid aan te komen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door