Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#2616152
Iemand ook deze ervaring?  :-\

Sinds een week geef ik mijn hond Solidago, omdat ze Leishmania heeft en medicatie krijgt die belastend zijn voor haar nieren.
En sinds een dag of 5 zie ik dat ze beduidend meer drinkt...
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2616172
Ik vind en vond het niet onlogisch klinken, dat je meer gaat drinken van solidago, maar heb toch even mijn grote kruidenboek er bij gepakt. En daar staat inderdaad dat meer water drinken een normale bijwerking is!  :-*
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2616176
en wat er verder nog staat wat misschien handig is om te weten, bij hogere zoutbehoefte moet je de dosering verlagen (als je dat merkt bij een hond...) en contra indicatie is bij een nierontsteking (na een nierontsteking is het dan weer wel goed!)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#2616208
Hoi Ellen, dank je wel voor het opzoeken!

Mij klonk het ook niet heel gek in de oren, maar eigenlijk vond ik hier vooral dat honden meer gingen plassen, maar niet drinken...
en aangezien vandaag in de urine is vastgesteld dat ze blaasgruis heeft (door de Leishmania medicatie) dacht ik misschien dat het hier (ook) mee te maken kon hebben en/of met de nierfunctie...

Ben nog steeds benieuwd of meer mensen dit duidelijke verschil bemerkt hebben bij het geven van Solidago.
Amy dronk eigenlijk bijna nooit...soms na een wandeling, als ze veel gespeelt had, maar bijna niks en bijna nooit. Nu drinkt ze dagelijks toch wel een keer of 3 een redelijke hoeveelheid en ze plast eigenlijk niet beduidend meer.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2626429
Ik neem aan dat je de Soldiago gebruikt ivm het gebruik van Allopurinol?
Er werd altijd gezegd dat dat nierbelastend zou zijn maar nu hoorde ik weer dat het niet zo is.
Ik heb 2 honden op de Allo en de kleinste al een aantal jaren en vorig jaar zijn bloedwaarden gecontroleerd en zijn nierwaarden waren prima.

Die kleine (een Spaanse chi) kon ik jaren nooit de Allo afbouwen maar sinds ze Micro Comp krijgen wel. Hij krijgt nu ongeveer een halve dosering en ben nog steeds aan het afbouwen.
Ik denk wel dat de lever harder moet werken en denk er wel aan om iets ondersteunends voor de lever te geven.
Door Borke
#2633768
Sofi krijgt al een jaar of 5 dagelijks solidago, zij heeft altijd relatief weinig gedronken.
Borke dronk meer water, terwijl hij geen medicatie kreeg.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door