Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elvira
#262256
Afgelopen weekend heb ik Carnibest gehaald. In eerste instantie, dacht ik " wat zie ik er toch aan" :-\ Maar het zijn witte zakken geworden en ze zijn dikker en korter. De sluiting is niet meer een plakkertje, maar een ijzeren dingetje. Nu zit de carnibest zo in deze worsten geperst dat ik ze heel moeilijk open krijgt. Heeft iemand tips ?
Door Audrina
#262589
Ligt er aan welke soort het is. Bij actief en natuur kan je inderdaad zo het topje eraf knippen (dus een soort rozetje maken om dat ijzeren sluitclipje heen) en dan kan je de CB er zo uit knijpen. Bij lam-rijst of kip-rijst is het moeilijker omdat dat een dunne plakkerige derrie is dat alle kanten op spuit als je met je schaar een gaatje bovenin de verpakking maakt om een rondje te gaan knippen, dus daarvan snij ik gewoon de verpakking van boven tot onder open en de inhoud doe ik in zo'n cake opbergdoos (van de blokker ofzo). En de light die hier in de vriezer ligt zit nog in die ouderwetse groene zakjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#262593
[quote="Audrina"]
Ligt er aan welke soort het is. Bij actief en natuur kan je inderdaad zo het topje eraf knippen (dus een soort rozetje maken om dat ijzeren sluitclipje heen) en dan kan je de CB er zo uit knijpen. Bij lam-rijst of kip-rijst is het moeilijker omdat dat een dunne plakkerige derrie is dat alle kanten op spuit als je met je schaar een gaatje bovenin de verpakking maakt om een rondje te gaan knippen, dus daarvan snij ik gewoon de verpakking van boven tot onder open en de inhoud doe ik in zo'n cake opbergdoos (van de blokker ofzo). En de light die hier in de vriezer ligt zit nog in die ouderwetse groene zakjes.
[/quote]

Ik doe de inhoud altijd in een voerbak :P
Door Helen
#262634
Ik knip ze open en bewaar ze in de verpakking in een plastic doos, want gewoon los in de doos vind ik het een beetje droog worden.
Door Ineke
#262642
Ik gebruik geen cb, maar misschien heb je er toch wat aan?

Ik snij de zak Bibi direct van onder tot boven open met een scherp mes als ik het uit de vriezer haal. Je kan dan het plastic zo van het vlees stropen. Net als bij een paling zal ik maar zeggen ;D Ik heb het nooit gedaan hoor bij een paling, maar het idee lijkt me hetzelfde ;D

Zo heb je geen rommel van spuitende zakken en zit de zak ook niet in de weg als je het vlees wilt gaan verdelen.
Door danielle1980
#262699
;D ;D ;D

ik heb nog nooit netjes een verpakking van welk vlees gewoon opengemaakt, ik doe t altijd met een mes of met een schaar ;D ;D

dus voor mij maakt t niet uit hoe t afgesloten is ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#262953
[quote="diana"]
ik heb de nieuwe verpakking nog niet
dus ik ben benieuwd. ::)

[/quote]
Ik vind die nieuwe verpakking een hele vooruitgang, de oude verpakking was vaak lek dat is bij de nieuwe verpakking dus niet zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door