Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2625525
Vraag aan de experts onder jullie:
Hoe zit het nu met de werking van framboosblad en salie bij loopsheid?
Ik heb begrepen dat framboosblad helpt bij het voorkomen van zowel baarmoederontsteking als schijnzwangerschap. Klopt toch?
Ik geef Yuma dus nu tijdens de loopsheid deze framboosblaadjes.

Maar nu krijg ik ook het advies salviablad (=salie) toe te voegen, want salvia zou schijnzwangerschap voorkomen en het melktoeschieting droogleggen (zoals Galastop).

Wat is nu wijsheid? Eerst enkel framboosblad geven en dan afwachten of er symptomen komen van schijnzwangerschap en zo ja dàn pas met de salvia beginnen?
Of beide tegelijk vanaf het begin van de loopsheid inzetten?

Dank voor jullie hulp.
#2626006
Jantina schreef: Sorry, ben geen expert...
Maar wat voor problemen heeft Yuma eerder gehad dan? Want ik neem aan dat je die nu wil gaan voorkomen. Had ze baarmoederontsteking, schijnzwangerschap en melktoeschieting de vorige loopsheid?
Nee, gelukkig niet, zij had alleen last van opgezette tietjes. Is normaal natuurlijk, maar ik wil graag eventuele nare dingen voorkomen. Ik ben dus nu bezig met de framboos, maar...men zegt dat het dan handig is er ook salviablad bij te doen.

Ik heb me suf gezocht op Internet en hier op BP, ik kom er niet uit, de één zegt dit, de ander zegt dat. Dus ik zou graag jullie mening erover horen of ervaringen, van de èchte experts zogezeid :biggrin2:
#2626243
Bedankt Esther, dat topic had ik in gedachten! Sindsdien houd ik mij ook vast aan het gegeven dat loopsheid een heel natuurlijk proces is voor een teef en dat een gezonde teef dat gewoon aan moet kunnen zonder ondersteuning. Opgezette kliertjes hebben ze denk ik allemaal wel als gevolg van de hormonen. Dus als Yuma verder nergens last van had zou ik de natuur z'n gang laten gaan. Ze hebben wel iets verminderde weerstand in mij ogen (vrouwen ook tijdens menstruatie) dus ze krijgen hier net een keertje pro biotica extra, maar dat was het. Je kunt beiden wel in huis hebben mocht het verkeerd gaan, maar preventief geven heeft mijn voorkeur niet.
#2626332
NL_Annemieke schreef: Salie behoort tot de 'drogende' kruiden daar waar 't gaat om klierafscheiding (zweet, melk, speeksel), wordt in combinatie met oa Asa Foetida gegeven tegen schijnzwangerschap (bijv. druppels Puur Schijnzwanger).
Bij mensen wordt salie gebruikt tegen opvliegers en nachtzweten in de overgang :)
Dank je Esther, voor de link. Die had ik ook gelezen, maar het gaat hier meer over drachtige beestjes.
Jantien, Esther: ik deel ook jullie mening over de natuur gewoon zijn gang laten gaan, maar als ik op een natuurlijke wijze iets kan voorkomen (misschien) of kan ondersteunen, tja waarom dan niet?

Annemieke: Dank voor de info. Dus salie zou dan eigenlijk alleen maar ingezet moeten worden als er al de verschijnselen van schijnzwangerschap zijn?
Ik zou dan tijdens de loopsheid het framboosblad kunnen geven, ter mogelijke voorkoming van schijnzwangerschap en als ondersteuning. En mocht zij dan eventueel toch later een schijnzwangerschap ontwikkelen, dan pas de salie inzetten?
#2626387
Annemarie Rijnveld schreef: En mocht zij dan eventueel toch later een schijnzwangerschap ontwikkelen, dan pas de salie inzetten?
Ik zou alleen bij melkproductie salie gaan gebruiken. Bij de typische verschijnselen van schijndracht zou ik liever kiezen voor Puur Schijnzwanger, juist omdat daar middelen gecombineerd worden die alle verschijnselen aanpakt (drentelen, nesteldrang etc, zie ook http://www.hondenoutlet.nl/product/puur-schijnzwanger?gclid=CLeh74GG_LUCFURf3godrGkAXg
#2626398
OK, Alba en Annemiek, bedankt voor de tips en link.
Ik sla de link op, geeft goede houvast voor mij. Er wordt ook goed uitgelegd wanneer eventueel ermee te beginnen in welke situaties enz enz, helemaal top!

Puur schijnzwanger kan ik hier niet krijgen, maar de ingredienten zijn vermeld, dus daar kan ik dan wel wat mee!!

Super, nogmaal mijn dank.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door