Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Bullenbende
#2610643
Ons verkooppunt verkoopt sinds kort ook Brozu KVV. Vrienden van ons hebben dit merk al geprobeerd en zijn er tevreden over. Wie heeft er nog meer ervaring met dit merk?

Dit is de enige info die bij de diepvriesvoeding vermeld staat:
Uitsluitend gemaakt van VWA goedgekeurde producten en zonder toevoegingen.

Alle mixen bestaan uit 70% spiervlees,15% bot en 15% orgaanvlees.
Ik ben niet van plan dit te voeren, maar wel benieuwd naar jullie meningen en ervaringen wat betreft Brozu KVV.
Door nienk
#2610833
ik vind het een beetje vaag, geen ervaring mee, maar op de site van brozu zelf. (www.brozu.nl) staat bij de product omschrijving dat er '15% natuurlijk kalk (bot)" in zit. ook bij de rundermix, bijvoorbeeld. bot van rund? ik heb eens begrepen dat hier in nederland nergens de machinerie is om bot van grote dieren als paard of rund te malen, als dat klopt, kan er dus geen echt bot in zitten. minpuntje.

verder zit er geen pre-mix in. het zijn dus enkelvoudige kvv's. maar er staat nergens dat je moet zorgen dat je zelf zo de smaken afwisselt dat je 4 diersoorten voert. minpuntje.

en er mist ook info over wat van welk dier komt. minpuntje.

nee, ik ben niet enthousiast.

edit: en ze hebben ook van die gezellige 'dinobotten' in het assortiment. minpuntje.
Laatst gewijzigd door nienk op zo 24 feb 2013, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2610859
Haha ja, er vielen mij ook al aardig wat  "minpuntjes" op helaas... ;) Het doet me aan de Pedigree onder de KVV's denken eerlijkgezegd. Maargoed, ik heb het vlees nog nooit gezien of gevoerd, dus kan er niet teveel over oordelen natuurlijk. Hoop nog steeds dat er mensen zijn die er wat meer over kunnen vertellen, al denk ik niet dat iemand hier fanatiek Brozu zal voeren.  ::)
#2625608
Tijdens de show in de RAI stonden die mensen met hun kraampje de boel aan de man te brengen. De beste man prees het zelf erg aan, heb toen wat rollen gekocht, het vlees op zichzelf is helemaal niks mis mee, maar denk dat het niet bij de topmerken behoort. Ze hebben er verder weinig verstand van zelf. Geeft opzich niks, als je het gewoon afwisselt met de betere merken kan het helemaal geen kwaad
Door nienk
#2625611
[quote="Genji Miles"]
Tijdens de show in de RAI stonden die mensen met hun kraampje de boel aan de man te brengen. De beste man prees het zelf erg aan, heb toen wat rollen gekocht, het vlees op zichzelf is helemaal niks mis mee, maar denk dat het niet bij de topmerken behoort. Ze hebben er verder weinig verstand van zelf. Geeft opzich niks, als je het gewoon afwisselt met de betere merken kan het helemaal geen kwaad
[/quote]

waar bleek dat uit?
#2625633
Dit bleek uit het feit dat er eerst werd volgehouden dat er alleen zalm in de zalmmix zat, na wat lacherige opmerkingen van onze kant (iets over het feit dat zo'n worst gevuld met zalm wel erg onbetaalbaar zou moeten zijn) kwam er toch boven dat er vooral heel veel rund in zat en maar een heel klein beetje zalm. Later bleek dat er ook lam in zat (er zaten toen nog geen stickers op de worsten).

De beste man gaf ook eerlijk toe dat het voor hen ook een nieuw product was. Denk dat je met Brozu vooral heeeeel veel rund voert en dat is opzich prima.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2626102
[quote="Genji Miles"]
Dit bleek uit het feit dat er eerst werd volgehouden dat er alleen zalm in de zalmmix zat, na wat lacherige opmerkingen van onze kant (iets over het feit dat zo'n worst gevuld met zalm wel erg onbetaalbaar zou moeten zijn) kwam er toch boven dat er vooral heel veel rund in zat en maar een heel klein beetje zalm. Later bleek dat er ook lam in zat (er zaten toen nog geen stickers op de worsten).

De beste man gaf ook eerlijk toe dat het voor hen ook een nieuw product was. Denk dat je met Brozu vooral heeeeel veel rund voert en dat is opzich prima.
[/quote]

Ik heb ook een paar rollen gekocht, om uit te proberen. Het viel mij ook al op dat het veel mix was (kalkoenmix was vooral aangevuld met rund en lam)
Gebruikersavatar
Door Jouls
#2635735
Ik heb gisteren op de show  (hazeswoude) 2 rollen gekocht, puur om te proberen.
Las dat in de rundmix ook lam zat, verder zag het er oke uit.
Ik ben nu nog een test aan het doen met een ander merk, dus het duurt nog ff voor ik het kan voeren......ik ben benieuwd of mijn hitje het lust ;)
Door M@rina
#2635838
Ik heb zaterdag 3 rollen mee genomen en vanmorgen het eerste maaltje gevoerd. Saartje had het zo op, maar die vreet alles. Teun heeft het opgegeten toen Saartje zijn bak naderde en op een meter afstand ging liggen wachten.
 
Ze hebben 5 rollen zalmmix, kalkoenmix, eendmix, rundmix  en runderpens. in alle soorten zit ook rund en lam verwerkt, maar hoeveel van welke soort is mij niet duidelijk. Lijkt me een kvv in de categorie leuk ter afwisseling, maar niet als hoofdbestanddeel van het menu.

Het rook goed, niet te fijn gemalen, inderdaad vrij grote brokken bot er door, maar er zit ook iets van schapen vet doorheen. Van die vette staafjes die ook in carnibest zit.
Door M@rina
#2636972
Gisteren de 1e maaltijden Brozu gegeten, vanmorgen lag er een koeienvlaai op mijn pas geboende vloer, Teun was de dader want Saar deponeert ongelukjes altijd op de deurmat en dit lag midden in de woonkamer. Saar heeft het op kunnen houden, maar ging buiten giga aan de schijt.
Dat was dus eens maar nooit weer Brozu voor mijn wuppies.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door