Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nientjehhh
#2625363
Hallo Allemaal,

Wij zijn allemaal nog nieuw hier en onze baasjes zijn sinds 2 weken ons kvv aan het geven van farmfood (hart- pens).
Tot nog toe hebben we alleen nog maar de hart pens op. Maar onze baasjes willen alles goed uitzoeken om tot een goed menu te komen.

We zijn aan het denken om vlees en brok dagen te gaan houden waarschijnlijk 4 vlees 3 brok (carnis op het moment de zalm versie).
Hoe moeten we het aanpakken kun je gewoon meer soorten vlees gaan geven moet je die om de dag uitproberen of moet je een aantal dagen van 1 soort door geven?? Op advies geven we al 2 weken de hart pens, hoelang kun je hier het beste mee doorgaan voor je andere soorten gaat geven..
We krijgen nu 2 keer per dag vlees en op het moment helemaal nog geen brok om ons er aan te laten wennen.

Verder krijgen we 2 keer per dag tussendoortjes zoals gedroogde lamsoor, lamslongen pens enz.. Vandaag hebben we 1 eitje op met schil.
Nu waren we aan het kijken voor tussendoortjes zoals vleesbotten, nu hoorde ik laatst van iemand tijdens de wandeling dat je ook piepkuikens kan geven dat dit gezond zou zijn. Verder las ik hier vanalles over kippennekken?? waar kun je dit krijgen en zijn dit dan ook gedroogde varianten??
Gebruiken jullie toevallig ook schapenvet of zalmolie ze krijgen bij ons om de dag ongeveer een blokje schapenvet.. Ook geven we soms wat groenten en fruit maar dit is zeker niet echt nodig omdat het kvv alles al bevat??

Ik ben op het moment voornamelijk hier in de buurt aan het kijken naar de farmfood, alaska en de carnibest en ben aan het denken om met deze merken af te gaan wisselen.. Ik ben heel erg benieuwe naar jullie tips en adviezen.
Je kunt namelijk zoveel vinden op internet en vooral veel wisselende zaken dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet.

Dank je wel alvast.

Groetjes van ons allemaal
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Thea
#2625877
Welkom ;)
Als het mogelijk is zou ik de brok helemaal weglaten :)
Dat voeg echt niets goed toe.
Kippennek is een leuk beginnersbot.
eendagskuiken is eigenlijk een ei met wat veren ;)
Door M@rina
#2627227
Hartelijk welkom
Ik zet mijn antwoorden even in je eigen berichtje hieronder

[quote="nientjehhh"]
Hallo Allemaal,
Wij zijn allemaal nog nieuw hier en onze baasjes zijn sinds 2 weken ons kvv aan het geven van farmfood (hart- pens).
Tot nog toe hebben we alleen nog maar de hart pens op. Maar onze baasjes willen alles goed uitzoeken om tot een goed menu te komen.

We zijn aan het denken om vlees en brok dagen te gaan houden waarschijnlijk 4 vlees 3 brok (carnis op het moment de zalm versie).
Hoe moeten we het aanpakken kun je gewoon meer soorten vlees gaan geven moet je die om de dag uitproberen of moet je een aantal dagen van 1 soort door geven?? Op advies geven we al 2 weken de hart pens, hoelang kun je hier het beste mee doorgaan voor je andere soorten gaat geven..
We krijgen nu 2 keer per dag vlees en op het moment helemaal nog geen brok om ons er aan te laten wennen.
Ik zou helemaal niet aan brokken beginnen en de honden lekker op vers laten staan
Verder krijgen we 2 keer per dag tussendoortjes zoals gedroogde lamsoor, lamslongen pens enz.. Vandaag hebben we 1 eitje op met schil.
Nu waren we aan het kijken voor tussendoortjes zoals vleesbotten, nu hoorde ik laatst van iemand tijdens de wandeling dat je ook piepkuikens kan geven dat dit gezond zou zijn. Verder las ik hier vanalles over kippennekken?? waar kun je dit krijgen en zijn dit dan ook gedroogde varianten??
Kippennekken kan je gedroogd en bevroren krijgen. Er zijn verschillende internetsites waar je kvv en barfartikelen kunt bestellen (of kijk in vraag een aanbod of je mee kunt doen met een bestelling.)
Ik zou je adviseren 5 dagen in de week een goede kvv te geven en bijv. in het weekend een beetje experimenten met kippennekjes en eitje etc.

Gebruiken jullie toevallig ook schapenvet of zalmolie ze krijgen bij ons om de dag ongeveer een blokje schapenvet.. Ook geven we soms wat groenten en fruit maar dit is zeker niet echt nodig omdat het kvv alles al bevat??
Ik gebruik geen schapenvet, wel zalmolie maar dat is omdat mijn honden geen verse vis meer eten, Je kan ook naar de markt gaan en een kilootje sardientje kopen en ook die bijv in het weekend als maaltijd geven.
Een stukje groente of fruit als tussendoortje is prima hoor, in sommige kvv's zit groente verwerkt maar in heel veel ook niet.


Ik ben op het moment voornamelijk hier in de buurt aan het kijken naar de farmfood, alaska en de carnibest en ben aan het denken om met deze merken af te gaan wisselen.. Ik ben heel erg benieuwe naar jullie tips en adviezen.
Je kunt namelijk zoveel vinden op internet en vooral veel wisselende zaken dat je het op een gegeven moment ook niet meer weet.
Farmfood vind ik niet zo, Alaska is een goede kvv al is die heel fijn gemalen, carnibest is een kvv die al heel lang op de markt is, waar veel honden groot mee zijn geworden, enige nadeel is dat ze een premix van vitamine en mineralen toevogen, als je 4 diersoorten in 3 weken afwisselt is die premix overbodig en vaak ook niet van natuurlijke herkomst. Goede kvv-merken zijn: Haaksbarf, Tinlo barfmenu,  Alaska, All animal, Darf, Carnivoer, Tammenga en versvoer
Dank je wel alvast.

Groetjes van ons allemaal
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door