Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Enzepens
#2624959
Hallo ik ben Angelyc,
Samen met mijn echtgenoot en dochter runnen wij onze kennel.
We showen en fokken met de Franse Bulldog , ik heb op het moment 14 fransjes waarvan een aantal  thuis en een paar uitgeplaatst bij goede vrienden.
Een aantal van de honden krijgt kvv en een aantal brokken.
Ik heb nu pups van 13 weken oud en deze krijgen alle soorten en smaken kvv die je je maar kunt bedenken , dit omdat het hele nest moeilijk doet  met eten.
Ze willen geen zelfde maaltijd/ smaak na elkaar, dus we hebben alles uit de kast getrokken om ze maar aan het eten te krijgen.
Ze zijn niet mager maar ik zag ze graag iets dikker, wie heeft er nog tips om te proberen?
Door M@rina
#2625231
Welkom!
Om iets zinnigs te zeggen hebben we wat meer info nodig. Welke kvv merken heb je gegeven, welke diersoorten hoeveel wegen je puppen en hoeveel eten ze.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#2625415
[quote="M@rina"]
Welkom!
Om iets zinnigs te zeggen hebben we wat meer info nodig. Welke kvv merken heb je gegeven, welke diersoorten hoeveel wegen je puppen en hoeveel eten ze.
[/quote]

IK heb van alles geprobeerd, mijn andere honden krijgen Lotgering alle soorten, daarnaast hebben de puppen gehad, energique, alaska, runner, smuldier, duck en dan alle soorten ook in de alle smaken.
Ze mogen eten hoeveel ze willen omdat ze toch nooit aan de hoeveelheid komen die ze zouden mogen hebben.
Ze wegen nu ongeveer 4,5 kilo.
Door nienk
#2625628
[quote="Angelyc"]
IK heb van alles geprobeerd, mijn andere honden krijgen Lotgering alle soorten, daarnaast hebben de puppen gehad, energique, alaska, runner, smuldier, duck en dan alle soorten ook in de alle smaken.
Ze mogen eten hoeveel ze willen omdat ze toch nooit aan de hoeveelheid komen die ze zouden mogen hebben.
Ze wegen nu ongeveer 4,5 kilo.
[/quote]

hebben de pupjes gewoon niet nu al door dat ze, als ze miepen met eten, vanzelf iets anders krijgen?

ik heb geen verstand van pups, maar misschien maakt het uit of ze allemaal tegelijk te eten krijgen, of apart uit eigen bakjes?

misschien is het eten te koud?

groeien ze wel zoals ze horen te groeien?

hoe vaak per dag krijgen ze te eten?
Laatst gewijzigd door nienk op wo 13 mar 2013, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#2625687
[quote="nienk"]
hebben de pupjes gewoon niet nu al door dat ze, als ze miepen met eten, vanzelf iets anders krijgen?

ik heb geen verstand van pups, maar misschien maakt het uit of ze allemaal tegelijk te eten krijgen, of apart uit eigen bakjes?

misschien is het eten te koud?

groeien ze wel zoals ze horen te groeien?

hoe vaak per dag krijgen ze te eten?
[/quote]

Nee ze zijn niet verwend , ik heb ze zelf gefokt en het begon gelijk al bij de eerste voedingen, het is mijn negende nest en ik heb dit nog nooit beleefd.
Nu is het wel zo dat ook de vader een slechte eter is en ook hij hoeft geen vlees, en krijgt dus brokken.
Ze zijn nu goed op gewicht maar ze zijn kleiner/ minder zwaar  dan ik gewend ben.
Ze krijgen nu drie maal per dag eten waarvan ze dus maar een paar hapjes nemen.
Ze zijn super actief, dat is niet anders dan anders.
Het voer is niet te koud, heb ook daar alle varianten al in geprobeerd, warm ,,lauw, koud, met water erover.....

Ook verschillende bakjes geprobeerd, schaaltjes, bakjes , plastic , staal.....
Ik snap er ook niks van, ik denk dat ze het van hun vader hebben en straks gewoon brokjes moeten eten.....
en ik geef ze dus niets anders wanneer ze er geen bek op zetten, dan maar wachten tot de volgende maaltijd, maar goed het zijn nog maar baby's en je wilt toch een goede basis leggen.

Maar misschien ben ik wel verwend, ik ben gewend dat ze als wolven aanvallen ;-)
Laatst gewijzigd door Enzepens op wo 13 mar 2013, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2625696
[quote="Angelyc"]
Nee ze zijn niet verwend , ik heb ze zelf gefokt en het begon gelijk al bij de eerste voedingen, het is mijn negende nest en ik heb dit nog nooit beleefd.
Nu is het wel zo dat ook de vader een slechte eter is en ook hij hoeft geen vlees, en krijgt dus brokken.
Ze zijn nu goed op gewicht maar ze zijn kleiner/ minder zwaar  dan ik gewend ben.
Ze krijgen nu drie maal per dag eten waarvan ze dus maar een paar hapjes nemen.
Ze zijn super actief, dat is niet anders dan anders.
Het voer is niet te koud, heb ook daar alle varianten al in geprobeerd, warm ,,lauw, koud, met water erover.....

Ook verschillende bakjes geprobeerd, schaaltjes, bakjes , plastic , staal.....
Ik snap er ook niks van, ik denk dat ze het van hun vader hebben en straks gewoon brokjes moeten eten.....
en ik geef ze dus niets anders wanneer ze er geen bek op zetten, dan maar wachten tot de volgende maaltijd, maar goed het zijn nog maar baby's en je wilt toch een goede basis leggen.

Maar misschien ben ik wel verwend, ik ben gewend dat ze als wolven aanvallen ;-)
[/quote]

ok. nou ja, wat ik zeg, ik heb geen verstand van puppies, maar ik denk persoonlijk niet dat nakomelingen de voedsel voorkeuren genetisch van hun ouders erven.

wellicht kan een van de fokkers die veel ervaring hebben met afspenen op vlees je verder helpen.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2625804
Welkom ! Gezellig nog meer fransjes hier . Toen mijn jongste hier kwam kreeg hij [ van de fokker vandaan ] 3 keer per dag vlees en later op de avond handje brokjes . Die brokjes at meneer alleen als ik er een beetje Renske doorheen deed . Nog steeds kan ik ze [ alledrie dus] echt een plezier doen te weinig eruit te hebben gehaal of gewoon vergeten , want dan krijgen ze als afwisseling Renske . Misschien is het te proberen om er beetje renske door te doen en steeds wat minder tot het puur kvv is .

lebbers Nick , Baco en Sarah en ons vrouwtje
Door Jantina
#2625828
En als je het even lekker zou maken met gemalen pens erdoor? En ze zo veel zou voeren als ze in 1x op kunnen? Misschien worden ze dan vanzelf gretiger omdat het ook echt 'op' gaat.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#2626229
[quote="Sigbrid"]
Welkom ! Gezellig nog meer fransjes hier . Toen mijn jongste hier kwam kreeg hij [ van de fokker vandaan ] 3 keer per dag vlees en later op de avond handje brokjes . Die brokjes at meneer alleen als ik er een beetje Renske doorheen deed . Nog steeds kan ik ze [ alledrie dus] echt een plezier doen te weinig eruit te hebben gehaal of gewoon vergeten , want dan krijgen ze als afwisseling Renske . Misschien is het te proberen om er beetje renske door te doen en steeds wat minder tot het puur kvv is .

lebbers Nick , Baco en Sarah en ons vrouwtje
[/quote]

Renske heb ik ook al geprobeerd, dat is het ook niet....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door