Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rocky
#262536
ik heb een stafford gekruisd met american bulldog. nu heeft hij een week geleden bloed in zijn feces gehad en zijn we naar de DA gegaan en die zei dat het dikke darm ontsteking was. pillen meegekregen en die zijn nu bijna op. nu heeft hij sinds vandaag weer bloed in zijn feces. het voer dat hij krijgt zijn brokken die van de aldi afkomen met wat blikvoer erdoor gemengt ( niet veel) en wat brood erbij. wat is fout en wat kan ik nu doen . hij ontlast zich onzettend vaak per dag ( 7 keer op 2 uur tijd ongeveer vandaag)
Door gonny
#262537
op vers vlees voeding overgaan.... ;)
Door geer
#262538
Hmmm...wat is er fout....een heleboel!! Ik zou hier even rustig rondlezen en je hond overzetten op een compleet rauw dieet...
Door rocky
#262540
kun je dan vertellen wat er in zo n rauw dieet moet zitten
Door tieneke
#262547
[quote="rocky"]
ik heb een stafford gekruisd met american bulldog. nu heeft hij een week geleden bloed in zijn feces gehad en zijn we naar de DA gegaan en die zei dat het dikke darm ontsteking was. pillen meegekregen en die zijn nu bijna op. nu heeft hij sinds vandaag weer bloed in zijn feces. het voer dat hij krijgt zijn brokken die van de aldi afkomen met wat blikvoer erdoor gemengt ( niet veel) en wat brood erbij. wat is fout en wat kan ik nu doen . hij ontlast zich onzettend vaak per dag ( 7 keer op 2 uur tijd ongeveer vandaag)
[/quote]
Heel erg snel op rauw vlees overgaan ;)
Onze vorige Leonberger had dit ook in ernstige mate,toen we hem hiervoor wilden laten inslapen kwamen wij op het spoor van versvlees.
Binnen een paar dagen poepte hij sinds jaren mooie harde drollen.
En zijn hevige pijn was ook over!
Dus weg met die Aldi-brokken :-X
Door Peet
#262553
De combi Aldi brok + blik + brood is een zware overdaad aan koolhydraten. Daarbij is Aldi brok troep, en blikvoer is nog ergere troep. Heeft niets met vlees - laat staan - met gezond voer te maken.

Ik zou je hond snel op een goed Kant en Klaar Versmenu zetten: bijvoorbeeld Energique no 4, Bibi of Carnibest. geef ter ondersteuning Probiotica capsules (te koop bij drogist en reformhuis).

Meer info over wél goede voeding vind je op:

www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.rodipetfood.nl
www.energique.nl
www.prinspetfood.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding.com
Door rocky
#262556
en mag hij dan helemaal geen brokken meer of een andere soort brok zou wel mogen of helemaal niet meer?
Door Peet
#262560
brokken = troep.

Lees eens de verpakking van die brokken, kijk eens kritisch naar wat er in een brok zit.

60% is koolhydraat (tarwe, mais) en slecht-verteerbare eiwitten (veren, snavels, klauwen). Als je mazzel hebt (bij een duur merk) is er misschien een stukje slachtafval langsgevlogen. De rest is soja, bindmiddel, kleurstof en chemische antioxidanten.

Dus, zeker met een zieke hond: yep.....no more brok! ;)
Door Lizzy
#262562
[quote="rocky"]
en mag hij dan helemaal geen brokken meer of een andere soort brok zou wel mogen of helemaal niet meer?
[/quote]

Tja, je bent hier op een vers/rauw hondenvoerforum beland.... en wij zijn niet zo pro-brok, zeg maar. Brokken zijn namelijk niet en nooit gezond. Zeker die Aldi-meuk is overigens echt af te raden! (samen met alle andere supermarktbrokken). Als ik jou was zou ik mijn hond overschakelen op versvlees. Maar goed, meer informatie over hoe je dat moet doen, wat je moet kopen, hoe het zit met voeding (gezonde voeding en ongezonde voeding), kun je dus hier vinden:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Ga daar anders even lezen.
Door rocky
#262564
nou bedankt voor de reacties, hier word je ontzettend snel verdergeholpen :) , ik ga overschakelen van voer en dan laat ik zeker horen hoe het rocky afgaat
Door Peet
#262565
Succes er mee hoor!
Je zal zien dat je hond er snel van opknapt...en dat hij lekker gaat smullen....en veel minder zal poepen ;D
Door tieneke
#262566
[quote="rocky"]
en mag hij dan helemaal geen brokken meer of een andere soort brok zou wel mogen of helemaal niet meer?
[/quote]
Als ik jou was zou ik geen brokken en blikvoer meer geven aan je hond,ik spreek jammergenoeg uit ervaring ;)
De kans dat hij steeds zieker wordt met zijn dikke darm ontsteking is heel erg groot.
De medicijnen helpen maar even en is de grootst mogelijke troep wat de Da meer dan 3 jaar gaf aan onze vorige Leo.
Gelukkig heb ik mijn hond meteen op kompleet versvlees gezet.
Na 1 dag versvlees knapte hij al op,dus ga eens op je gemak hier rondlezen en als je vragen hebt kom maar op! :D
Door Laura2004
#262567
[quote="rocky"]
ik heb een stafford gekruisd met american bulldog.
Nog een vraagje, Woon jij in Nederland?
In Nederland zijn dit soort honden verboden en de laatste tijd worden ze zomaar ingenomen en afgemaakt, dus ik zou een beetje uitkijken met politie en zo.[/quote]
Door Laura2004
#262570
Het is weer fout gegaan met citeren.
Nogmaals dus, als je in Nederland woont dan moet je weten dat jouw hond onder de pittbullwet valt en je moet dus heel erg uitkijken met politie want hij kan zomaar worden ingenomen en afgemaakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door