Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jacintha
#2621916
Skittles is een Golden Retriever van 8 maanden oud, erg actief.
Ze krijgt nu 5 dagen in de week Tinlo KVV, 1 dag pens en 1 dag BARF (meestal kip)

Ik moet dit weekend weer vlees gaan bestellen en wil meer met haar gaan BARF-en. Ongeveer 2 keer in de week nog KVV en de rest BARF.


Menu voor een teef, 19 kilo.
Hoeveelheid: 2.5% van 19 kilo = 475 gram per dag / 3325 gram per week

Rauw vleesbot 50% : 238 gr.
Groentes 10% : 48 gr.
Orgaanvlees 15% : 71 gr.
Spiervlees 25% : 119 gr.


Ze weegt 20,5 kilo maar is geholpen dus ik wil haar iets minder geven. Ben dus uitgegaan van 19 kilo hond.


Maandag: Kip, 238 gram bot (nek, vleugeltjes) 48 gr groentenmix, 71 gr kippenhartjes- en maagjes, 119 gr kipfilet
Dinsdag: Vis, witvisfilet (koolvis bijvoorbeeld) en een zalmlijf of zalmkop. En groentenmix.
Woensdag: KVV
Donderdag: Kwarteltje, rauw eitje, groentenmix, 71 gr kiporgaan
Vrijdag: Lam, 238 gr ribben, 48 gr groentenmix, 71 gr orgaan (lamshart, pens) 119 gr lamsvlees
Zaterdag KVV
Zondag: Geen idee... Iemand een tip?

Welke diersoorten kan ik verder nog bestellen voor de afwisseling? Ze verteert haar botten goed. Ik weet dat ik botten van jonge dieren moet hebben en geen paarden- of runderbotten omdat die te hard zijn. En geen varkensvlees vanwege Auzjeski.


Ben dol op tips, dus alles is welkom  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Jacintha op do 14 mar 2013, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Quinta
#2621956
Er van uitgaande dat die 2 dagen KVV helemaal in evenwicht zijn, wil jij dus een menu maken voor 5 dagen x 475 gr. Is totaal ± 2400 gr.
Je menu aankijkend heb ik een paar vragen:
- Geef je genoeg lever op deze 5 dagen? Zou zo’n 70 gr. moeten zijn, nier iets minder.
- Geef je niet teveel vis? Geen vis meer in je KVV dus doen.
- Geef je op die KVV dagen ook een deel pens?

Ik zou op die laatste dag wat "wild" proberen in te brengen, b.v. wilde ganskarkas als ze het lust, aangevuld met spiervlees.
Door Jacintha
#2622715
Oke, nou Skittles lust tot nu toe alles behalve haring.
Ik twijfel nog een beetje over die 2 dagen KVV eerlijk gezegd, misschien maak ik daar ook wel 2 dagen vers van.
Door Shanti en co
#2622808
Ik zou de witvisfilet vervangen door vette vis, witvis bevat nauwelijk omega 3 en dat is meestal de reden dat mensen vis voeren.

Wat is dat kwarteltje? Want als het een heel diertje is hoe je het niet mee te rekenen in je percentages. Als het karkas is is het gewoon vleesbot.
Ook zie ik dat je op dinsdag geen orgaan geeft, is daar een reden voor?
En de helft van het orgaan is normaliter pens, dat dan 175g worden als je 5 dagen zelf samenstelt.

Die laatste dag zou je inderdaad wel wild kunnen voeren, gans, wilde eend, wild konijn en fazant als vleesbot bijvoorbeeld.
Uit welke diersoorten bestaat de kvv eigelijk? Want daar zou ik ook rekening mee houden.
Door Envie
#2625280
Heeee Jacintha, leuk je hier ook te zien  ;D
Je kunt hier heel veel info over voer vinden.

Het is zo leuk om je eigen voer te maken, bovendien weet je wat je voert.

Succes hoor, en blijf vragen!!!
Door Jacintha
#2626394
Oke, tweede poging:

Maandag: Eendenkarkas, orgaan, groenten
Dinsdag: Geitenvlees, lamsribben, orgaan, groenten
Woensdag: Haring, orgaan, groenten
Donderdag: Kipkarkas, orgaan, groenten
Vrijdag: Konijnkarkas, orgaan, groenten
Zaterdag: Rundvlees, kippennekken, orgaan, groenten
Zondag: Paardenvlees, kalkoennekken, groenten

Voor de week erop:

Maandag: Kwartel, kalkoenfilet, orgaan, groenten
Dinsdag: Hertenvlees, lamsribben, orgaan, groenten
Woensdag: Fazantkarkas, orgaan, groenten
Donderdag: Ganskarkas, orgaan, groenten
Vrijdag: Zalmlijf, orgaan, groenten
Zaterdag: Kipfilet, kippennekken, orgaan, groenten
Zondag: Konijn, orgaan, groenten

Ze krijgt elke avond een eetlepel yoghurt als wij ook onze yoghurt nemen, hele blij hondje krijg je daarvan, haha
#2626445
Ziet er super goed uit!! :) Wat ik nog toe zou voegen zijn 2 rauwe eitjes per week (mag met schil).
T.a.v. het orgaanvlees, elke organen geef je en inwelke verhoudingen? Hart, lever en nier zijn nodig (samen 10% van het menu, dus 2/3 deel van het orgaantotaal in jouw menu).
Veel plezier!!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door