Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ghali
#2622720
Sinds vrijdag hebben wij een pup erbij, een RR reutje van 8 weken en 8.5 kilo. Hij vind KVV heerlijk, op dit moment geef ik hem 4 x per dag 130 gram (520 gram per dag).
Op het moment Carnibest, heeft al lam, eend en nu kalkoen op, hij vind alles lekker en ontlasting is keurig.
Morgen krijgt hij voor het eerst Alaska konijn en dinsdag wil ik een dagje Lotgering doen (omdat die iets vetter is)..

Ik vind hem nog wat schraal, ribjes zie je en ik wil hem ietsje voller krijgen maar hoeveel kun je per keer geven aan zo'n kleintje....

Hij heeft vanmorgen vroeg 140 gram op en om 11.00 150 gram. Veel meer dan 150 gram per maaltijd durf ik niet aan, ben bang dat hij dan teveel in één keer krijgt.. Wat denken jullie 4x150 (600 gram) is best veel volgens mij, de rekenhulp geeft 585 per dag (als ik van 9 kilo uitga)..... 
Gebruikersavatar
Door galgo
#2622753
Als de rekenhulp 585 aangeeft, dan vind ik 600 niet te veel.
Het ligt erg aan de hond zelf.
Bij mij krijgt de 1 600 ipv 480 (rekenhulp) en dat heeft hij ook nodig en de ander krijgt 400 ipv 580(rekenhulp) en doet het daar goed op.
Door Shanti en co
#2622777
Sommige pups hebben in het begin wel 10% voer nodig, dat is in jou geval dan bijna 900g.
Net als bij volwasse honden moet je op het oog voeren en als jij hem te schraal vind kun je de hoeveelheid voer prima ophogen.
Door M@rina
#2622880
Langzaam de hoeveelheid opvoeren, per dag bijv. 40 gram (010 gram per maaltijd) er bij doen. De richtlijn is tussen de 5 en 10% aan die 10% zit je pup nog lang niet.
Door Ghali
#2623667
Hij is 2 ons afgevallen sinds vrijdag, ik voer nu al meer en ga naar 800 gram per dag.... Ik hoop dat hij snel wat aankomt, misschien ook door de overgang van het nest naar ons.... Hij is verder heel aktief en ontasting is prima! Zal me proberen niet te veel zorgen te maken..
Door Shanti en co
#2623681
Stress van een nieuw huis kan zeker voor afvallen zorgen.
Shanti valt ook snel af als ze stress heeft, zo is ze in de kerstvakantie zo'n 2-3kg afgevallen (vuurwerk, veel mensen in huis).

Hopelijk komt hij sneller aan met meer voer!  :)
Door Ghali
#2623845
Dankje ;)

Ik heb eigenlijk nooit gehad dat mijn honden afvielen en helemaal niet als pup (stonden wel allemaal op brok).
Zal hem eind van de week nog eens wegen kijken of er wat bijkomt, we gaan nu naar de 800 gram (bijna 10% van zijn gewicht).
Door Martine-Tom
#2623911
Ok dan is afvallen niet eens zo gek, best kans dat ook de spijsvertering er ff aan moet wennen  :)
Goed dat je zo alert bent, volgende meting zit er vast weer wat aan  :)
Door Ghali
#2624860
Vandaag met de pup naar dierenwinkel geweest waar ze een mooie weegschaal hadden staan, dus even wegen en wat verbaasd me.... 8.9 kilo en hij is gisteren 8 weken oud geworden.
Ik denk dat ik me voor niks zorgen heb gemaakt maakt :). Ik denk dat de weegschaal thuis niet helemaal betrouwbaar is!

Ik heb het eten opgevoerd maar zojuist had hij niet alles op waarschijnlijk toch een beetje teveel nu ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door