Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Candy
#2623490
Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen,  ik ben Sandra Vermeulen en  heb een dwergpincher , Candy, leeftijd onbekend, en een kater, Channel, van bijna 6 jaar.
Candy is op 14 februari dit jaar bij mij gekomen, zij zou 1 jaar zijn, maar dat lijkt erg onwaarschijnlijk omdat zij waarschijnlijk al pups gehad heeft. Mijn Channel krijgt al enige tijd kvv, en met Candy ben ik sinds dit weekend over gegaan op het  barf menu, 

Ik was hier wat aan het rond lezen over natuurlijke worm bestrijding en zag nergens het oude boeren middel van in wei gekookte brandnetel.  ( een handje vol jonge brandnetel toppen gekookt in wei)  geleerd van een 93 jarige boer uit Geffen.

Zo ook voor de honden en katten die een vlooien allergie hebben een middeltje.  Een handje vol paardenbloem bladeren gekookt in 0, 5 liter water, daarna 2 uur laten trekken. Daarna de huid er goed mee in masseren. ( gaan ze ook nog mooi van  glimmen)

Ik weet niet of nog niet of het echt werkt, maar misschien waard om te proberen. Zal iig minder schadelijk zijn dan chemische middeltjes!!

Groet , Sandra
#2627092
Candy schreef: Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Sandra Vermeulen en heb een dwergpincher , Candy, leeftijd onbekend, en een kater, Channel, van bijna 6 jaar.
Candy is op 14 februari dit jaar bij mij gekomen, zij zou 1 jaar zijn, maar dat lijkt erg onwaarschijnlijk omdat zij waarschijnlijk al pups gehad heeft. Mijn Channel krijgt al enige tijd kvv, en met Candy ben ik sinds dit weekend over gegaan op het barf menu,

Ik was hier wat aan het rond lezen over natuurlijke worm bestrijding en zag nergens het oude boeren middel van in wei gekookte brandnetel. ( een handje vol jonge brandnetel toppen gekookt in wei) geleerd van een 93 jarige boer uit Geffen.

Zo ook voor de honden en katten die een vlooien allergie hebben een middeltje. Een handje vol paardenbloem bladeren gekookt in 0, 5 liter water, daarna 2 uur laten trekken. Daarna de huid er goed mee in masseren. ( gaan ze ook nog mooi van glimmen)

Ik weet niet of nog niet of het echt werkt, maar misschien waard om te proberen. Zal iig minder schadelijk zijn dan chemische middeltjes!!

Groet , Sandra
Owh, om uit te proberen! Wat is wei? is dat hetzelfde als colostrum?
Door Lambchop
#2648812
Ik wil ook als tip meegeven voor mens en dier met ringwormen: African black soap. Dit is wel alleen uitwendig bedoeld en inwendig natuurlijk niet. Daarvoor zal je evt. iets anders moeten gebruiken. Ik ben zelf helaas een keertje besmet geraakt door een hondje in de buurt wat ik geaaid had die het achteraf bleek te hebben. Kreeg van de dokter een hormonenzalf mee wat niet goed werkte. Na een tijdje kwam het namelijk terug en het medicijn kon ook nog eens voor allerlei bijwerkingen zorgen met o.a. je schildklier. Ben toen uiteindelijk gestopt daarmee en na een tijdje kwam ik dus die African black soap tegen. Ik was niet eens echt op zoek naar een middeltje tegen de ringworm, maar het grappige was dat zodra ik ermee begon te douchen, de ringworm na een tijdje volledig was verdwenen!  :D Het is wel een zeep die goed ontvet, dus daarna moet je wel een crème voor jezelf gebruiken en voor een hond wat hondenlotion oid. Je mag je hond hier ook niet te vaak mee douchen, juist vanwege die ontvettende werking. De zeep is volledig natuurlijk en wordt gemaakt van o.a. bananenbladeren.  Het hoort er uit te zien als een brokkelige bruine vaste massa: http://photos.somd.com/data/500/medium/ ... 4.JPG  Je kan het vinden via het internet of in een buitenlandse haarwinkel.  Meer info over de zeep is ook via google te verkrijgen en het schijnt zelfs te helpen tegen psoriasis ed. Ik douche mijzelf bijna nooit meer met iets anders en de hond douche ik ook eerst met een klein beetje van deze zeep en daarna nog met een hondenshampoo.
Als ze daarna tussentijds vies wordt, gebruik ik alleen water. De grote wasbeurt is alleen eens in de 3 a 6 maanden.
Gebruikersavatar
Door nova
#2651159
Annemarie Rijnveld schreef: Owh, om uit te proberen! Wat is wei? is dat hetzelfde als colostrum?
colostrum is biest, de eerste melk na de geboorte van puppen of kitten of kinderen
melkwei is een restproduct wat ontstaat na het maken van kaas,(als ik het goed heb)
dat laatste kun je kopen, A vogel heeft het in zijn assortiment :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door