Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roosjes3
#2623476
Hoi allemaal,

Ik zit al een hele tijd op dit forum te lezen, het is een enorme bron van informatie voor ons. Nu ga ik toch zelf ook eens iets posten, want ons verhaal begint behoorlijk ingewikkeld te worden.

Mijn vriend en ik hebben een Friese Stabij genaamd Julius van 10 maanden oud die sinds de leeftijd van +- 13 weken last kreeg van kale oogranden. De kale oogranden hebben zich langzaam uitgebreid tot behoorlijke dunbehaarde plekken. Ook kreeg hij steeds meer jeuk, vooral aan zijn ogen en oren (oren zijn tevens altijd warm en zien er geïrriteerd uit). Op de leeftijd van 4 maanden is hij getest op demodex en schimmel, beide uitkomsten waren negatief. Met 5 maanden hebben we een serumtest laten doen op allergieën. Daar bleek uit dat hij allergisch is voor Farinaemijt, meelmijt en Bijvoet. Onze dierenarts zei toen dat van een voedselallergie geen sprake kan zijn bij pups, zeker niet in combinatie met een allergie voor mijten. Grote onzin natuurlijk, maar een discussie met mijn DA zat er niet in.
Julius reageert ook heel heftig op vlooienpipetjes (die heb ik hem in totaal 2 keer gegeven, maar iedere keer werd hij wild van de jeuk en had hij volgens mij zelfs pijn (hard piepen en rondrennen door het huis) en probeerde hij zich overal aan af te vegen). Die geven we dus nooit meer. Zijn vacht ziet er raar uit voor die van een raszuivere stabij (hoort sluik te zijn) want hij heeft harde, stugge en vettige krullen op zijn rug.

Een maand geleden liepen de klachten heel erg uit de hand, met extreem veel jeuk aan de kop, lippen en oren. Zijn lippen werden knalrood en begonnen op te zwellen. Ook kreeg hij spuitpoep en veel braken. Bij de DA hebben we toen Prednoral pilletjes gehad, waarvan hij nu om de dag 5mg krijgt. Zodra ik probeer deze pillen meer af te bouwen, beginnen zijn lippen (op de binnen-rand van de lippen, waar het nét vochtig wordt) weer rood te worden en een soort bloemkoolachtige gezwellen te vertonen.  Tevens zijn we geadviseerd om te starten met een desensibilisatie behandeling van Artuvetrin (elke 2 weken inspuiten met de allergenen die zijn allergie veroorzaken) of Atopica te gaan geven. Dit zie ik eigenlijk beide niet zo zitten, als er nog andere manieren zijn. Ook heb ik zelf het vermoeden dat voeding toch ook een rol speelt. Tot op heden is dit nog niet uitgesloten.

We hebben nu een nieuwe (holistische) DA ingeschakeld en zijn begonnen met detox comp. van Phytonics. Daarnaast starten we over een paar dagen met een eliminatiedieet van Konijn. Daar zie ik nog flink wat hobbels in de weg, want Julius is een enorme schrokop en eet werkelijk alles wat hij op straat vindt... Takjes, planten, ALLES wat eetbaar is, papieren zakdoekjes enzovoort. Hoe gaan anderen daarmee om die elimineren?

We hebben vanaf dag 1 KVV gevoerd en visolie van Doils gegeven en ik ben zeer bewust bezig geweest met voeding. Het is denk ik bij de puppyvaccinaties al fout gegaan, want direct daarna begonnen de klachten. Het doet me veel dat onze jonge hond al zoveel klachten heeft dat hij aan de Prednoralpillen zit en bijna wekelijks bij de DA komt. Ik wil het liefst zsm van die pillen af, want hij drinkt en plast er ENORM veel van. Het lijkt me vreselijke zooi...

Bij het eliminatiedieet zal ik wellicht wat hulp kunnen gebruiken de komende tijd. Daar wil ik dit topic voor gebruiken. Hopelijk kan het dieet iets voor hem doen, want ik ben inmiddels behoorlijk radeloos met zijn klachten. We hebben de vloerbedekking uit het hele huis verwijderd voor zijn allergie en dit vervangen door laminaat. Dit leek iets te helpen, maar inmiddels gaat het zó slecht dat ik niet meer weet waar ik het moet zoeken.

Ik hoor graag jullie reacties en vergelijkbare ervaringen. Natuurlijk heb ik al veel gelezen hier over honden zoals Xerox, Reus en Hope. Hopelijk vinden wij ook binnen afzienbare tijd uit waar het grootste probleem bij Julius zit!

Groetjes Anne
Laatst gewijzigd door Roosjes3 op ma 11 mar 2013, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2623487
Het is een schrale troost dat je niet de enige bent met  een  hond die deze klachten heeft,  al heeft Julius daar bitter weinig . In KVV zitten vaak  verschillende diersoorten,  en er hoeft maar  iets in te zitten waar de hond heftig op reageert, en je hebt prijs.
Elimineren  biedt vaak soelaas,  maar heeft hij al eerder konijn gehad. Om  zeker te zijn zou je moeten van start gaan met een diersoort die Julius nog nooit gegeten heeft,  want alleen daar kan hij nog geen allergie tegen opgebouwd hebben.
Verder niets, niets  maar dan ook niet geven, ook geen doils.  Zie je verbetering in de problemen, dan zou je doils wel  als eerste kunnen toevoegen  . Tja, en dat  snaai en vreetgedrag kennen we hier ook, en ook bij  jeukende honden. het enige om daar voor 100% mee af te rekenen is toch wel een muilkorf, hoe vervelend het ook klinkt  :-\
Zeker voor een jonge hond die zich nog  goed moet leren beheersen, is dat dan wel een goed hulpmiddel.

Wil je hem belonen, dan zou je zelf iets van konijn moeten  gaan drogen, of iemand vragen die wat voor je wil drogen
Er zijn wel gedroogde  konijneoortjes te koop, die zou je in stukjes kunnen delen..

Uit ervaring weet ik hoe moeilijk dat het is om  te voorkomen dat  ze niks verkeerds binnen krijgen, want dan ben je weer helemaal terug bij af  :-\ I k heb een hond die bijv. niet tegen rund kan, als ik haar wat geef dan  krabt ze zich de lipranden kapot en sopt ze haar voeten tot bloedens toe.  Weglaten van rund (ook hert)  is ze erg gebaat mee
ik hoop dat je baat hebt bij  het elimineren.


Succes
Door Roosjes3
#2623514
We hebben vooral BARFmenu van Tinlo gevoerd (KVV zonder enige toevoegingen, alleen puur vlees van een heleboel verschillende diersoorten). Hij heeft alle diersoorten weleens gehad denk ik. Konijn heeft hij waarschijnlijk het minst vaak gehad (konijn-maaltijden zijn nog op mijn handen te tellen). Anders zou ik nog voor haas kunnen gaan of lama of iets in die geest, maar dat is én heel duur én kan ik niet compleet voeren geloof ik. Vandaar dat we het op konijn gaan proberen.
We gaan dat niet doen met KVV, zelfs niet met die van Tinlo, want ik heb gelezen dat er residu van andere diersoorten in kan zitten vanwege vieze maalschijven.
Daarnaast heb ik een beter gevoel bij BARF.
De Doils laten we vooralsnog even in de kast staan.

We hebben een droogmachine, dus ik kan zelf beloningen drogen. En een muilkorf, jeetje! Daar had ik nog niet aan gedacht... Klinkt inderdaad wel heel vervelend... Aan dat idee moet ik nog even wennen denk ik.

Met goede moed gaan we beginnen.
Door keetje
#2623540
Tjee, zo jong nog en dan al problemen,..... :(

Zoals je misschien elders wel gelezen heeft is ook Luna een allergiehond. Alles is hier al de revue gepasseerd en op het ogenblik zitten we op dood spoor met een hond die eigenlijk alleen maar achteruit gaat.

Maar zover gaat het bij jullie vast niet komen, gewoon positief denken en beginnen met elimineren. Wij zijn ook begonnen met konijn, en dan ook echt alleen konijn. Ook de beloningen, ik kocht oren, knipte die in stukjes met de heggeschaar en verder droogde ik gewoon haar (konijnen)vlees. Jullie hondje heeft dus al konijn gehad ik zou dan toch echt voor een andere diersoort gaan, is misschien duur(der) maar je moet maar zo denken, de dierenarts werkt ook niet voor niets. ;) Lama, kangoeroe etc.
Maar dat is hier boven ook al gezegd,...over elimineren is veel te vinden dus wat dat betreft heb je nog genoeg leesvoer! ;) Maar zover ik je bericht lees ben je daar al aardig bedreven in.

Over die tekorten zou ik me niet zo druk maken, is een week of 6 tot 8 dat je eventueel 1 diersoort voert, daarna mag je gaan toevoegen, en als dat goed gaat dan zit je dus al op 2 diersoorten.

Enja, inderdaad, de doils maar even laten staan.

Zet um op, je kan het!! :)
Door nienk
#2623608
hoi! inderdaad, je bent niet alleen. Reus is ook een allergie hondje. sowieso allergisch voor granen, en ik vermoed ook kip en rund. daarnaast is hij erg gevoelig voor toevoegingen enzo, en ik verdenk hem een beetje van ook atopisch zijn. of en hoe we dit gaan uitvogelen ben ik nog niet helemaal uit.

wij komen al zo'n 2 jaar bij een holistisch dierenarts, Reus krijgt van hem chinese kruiden op maat, soms bloesems, en een soort accunpunctuur behandelingen. daarnaast hebben we afgelopen jaren een hele apotheek aan producten van Phytonics gebruikt. inmiddels doet hij het al een hele tijd best stabiel goed, op een menu van iets van 7 diersoorten en dus het een en ander aan hulpmiddeltjes. af en toe was ik hem met de shampoo van Vet Gold Cream, die helpt erg goed voor oppervlakkig jeuk.

nog 1 andere tip voor de jeuk: probeer eens of een pakje, t-shirt, oid aan trekken helpt. daar neem je de oorzaak van de jeuk natuurlijk niet mee weg, maar het kalmeert wel zowel de huid als de hond zelf. daardoor zal hij minder krabben, waardoor de huid beter kan herstellen. bovendien zorgt al dat gekrab ook voor stress in het lijf, wat op zichzelf weer jeuk kan veroorzaken. Reus heeft een shirtje van Equafleece. (online in engeland te bestellen) maar ook een medical petshirt of babyrompertje (past ie dat nog?) kan goed helpen.

en ook niet onhandig: ga een dagboekje bij houden. daar schrijf je in op wat hij gegeten heeft, wat hij per ongeluk gegeten heeft, wat je op een dag gedaan hebt, waar je geweest bent, of hij medicijnen heeft gekregen, etc. ook of je thuis schoongemaakt heb, of je zijn bedje gewassen hebt, etc. daar ook bij met wat voor een product dat dan is geweest. verander voorlopig niets aan schoonmaak, wasmiddelen of verzorgingsproducten van zowel jezelf als je hond! verandert er toch iets, schrijf dat dan op. ieder klein bijzonderheidje opschrijven per dag. en daar bij noteren hoe de jeuk was (ernst, plek, bijt of lik of krab). op die manier ben ik er onder andere achter gekomen dat Reus bijvoorbeeld jeuk aan zijn pootjes krijgt van het schoonmaakmiddel dat hier in de stad gebruikt wordt in de straatveegautootjes.

succes!
Door keetje
#2623629
Je hebt gelijk, dat was ik vergeten, Luna heeft ondertussen ook een aardige garderobe. 5 fleecepakken en 2 medical petshirts. Het schijnt haar te kalmeren, de jeuk gaat dan misschien niet weg maar de neiging tot krabben wel. Doen we haar pak uit dan begint ze acuut. Vannacht vergeten door omstandigheden, en vanmorgen gelijk weer een puinzooi. :(
Misschien het proberen waard.

Dagboekje houd ik hier ook bij, alles wat erin gaat, expres of per ongeluk, schrijf ik op. Al vanaf de eerste dag toen ze hier kwam, ik zeul het schrift ook mee naar de dierenartsen.

Ja Holistische dierenarts is ook een goede mogelijkheid. Toch een ander kijk op het probleem.
Door Jantina
#2623633
Jeetje wat een toestand! Ik zou wel oppassen met het eliminatie dieet als je hond nog maar 10 maanden is en volop in de groei! Mijn holistisch DA is niet voor elimineren bij zo'n jonge hond. Hij heeft juist goede eiwitten e.d. nodig. Het is redelijk onwaarschijnlijk dat het in basis een voedselallergie was bij zo'n jonge hond. Ik heb een hond die van pup af aan wel een voedselallergie had en dat was een redelijk uniek geval. Maar dat geeft bij een pup geen huidproblemen maar werkt eerst op het verteringsstelsel. Jouw hondje had dan moeten beginnen met braken, diarree dat soort klachten wat later over kan gaan in huidproblemen. Als ik het zo lees zou ik toch eerst aan de slag gaan met de invloeden van buitenaf ipv aan de voeding rommelen. Je geeft al vers dus dat is al op de goede weg! Nu dacht ik dat in BARFmenu wel toevoegingen zaten en juist de diersoorten kip en rund die niet al te ' schoon' zijn. Kan je niet met de 'losse' smaken van Tinlo gaan werken? Die hebben geen toevoegingen. Ik zou dan rund en kip wel achterwegen laten. Maar dan blijven er wel een aantal diersoorten over waardoor je toch een goed menu hebt voor hem en hij geen tekorten uit voeding zal krijgen.
Als het dus atopie, omgevingsallergie, is, moet je ook gaan werken aan zijn natuurlijke barriere, de huid. Dit kun je wel van binnenuit doen. Daarnaast zou ik eerder kiezen voor het desensibileseren en de medicatie voor de atopie dan het geven van de prednoral...
Is jouw hol. DA overtuigt van het feit dat je het in de voeding moet zoeken of ga je op eigen initiatief elimineren? Als je het eliminieren door wil zetten hebben mijn voorgangsters alle nodige tips al gegeven.
Ik weet hoe je met je handen in je haar zit hoor! Maar tegelijkertijd ben ik er va overtuigd dat je ergens de goede weg zal vinden en je je hondje weer op de rit krijgt. Het is ons met onze Bas ook gelukt en geloof me, dat was minstens zo'n lijdensweg. Succes!
Door Stef@nie
#2623683
Hier nog een allergiehond. Ook niet het leukste voorbeeld, ik probeer de atopica en de prednison ook al jaren uit te stellen en er zijn al allerlei behandelingen de revue gepasseerd, maar helaas nog geen echte oplossing gevonden. Denk ook niet dat ik deze nog ga vinden, ik ben inmiddels heel blij dat ik voor de afzonderlijke klachten nu de juiste 'lapmiddeltjes' heb gevonden.
Maar mag ik vragen waarom je geen desensibilisatie behandeling wil doen? Ik moet zeggen dat ik me niet heel erg verdiept heb in de mate van succes van deze behandelmethode, omdat mijn hond er niet voor in aanmerking kwam wegens te veel allergieën. Als ik lees dat Julius drie specifieke allergieën heeft en dus wel voor deze behandeling in aanmerking komt, zou ik haast willen dat het bij mijn hond zo was en ik deze kans kon aangrijpen. Een reactie vanuit m'n emotie dus, omdat ik deze kans niet heb gehad. Maar ik vraag me dus af wat een reden is om dit niet te proberen?

Verder lijken de klachten dus ook heel erg vaccinatie gerelateerd te zijn. Ik hoop dat de detox daar wat aan bij kan dragen.  Ik weet dat bioresonantie zegt de nadelige stoffen hiervan uit het lichaam te kunnen werken, maar nou hebben wij dat ook geprobeerd en hebben we er weinig van gemerkt... Maar goed, we zijn maar één voorbeeld. Misschien weet iemand anders hier nog specifiek iets voor? En het lijkt mij inderdaad ook heel verstandig om een eliminatiedieet te doen, zodat je weet of voedsel wel/geen rol speelt. Veel succes!
Door Roosjes3
#2623774
Stef@nie schreef: Maar mag ik vragen waarom je geen desensibilisatie behandeling wil doen? Ik moet zeggen dat ik me niet heel erg verdiept heb in de mate van succes van deze behandelmethode, omdat mijn hond er niet voor in aanmerking kwam wegens te veel allergieën. Als ik lees dat Julius drie specifieke allergieën heeft en dus wel voor deze behandeling in aanmerking komt, zou ik haast willen dat het bij mijn hond zo was en ik deze kans kon aangrijpen. Een reactie vanuit m'n emotie dus, omdat ik deze kans niet heb gehad. Maar ik vraag me dus af wat een reden is om dit niet te proberen?

Verder lijken de klachten dus ook heel erg vaccinatie gerelateerd te zijn. Ik hoop dat de detox daar wat aan bij kan dragen.  Ik weet dat bioresonantie zegt de nadelige stoffen hiervan uit het lichaam te kunnen werken, maar nou hebben wij dat ook geprobeerd en hebben we er weinig van gemerkt... Maar goed, we zijn maar één voorbeeld. Misschien weet iemand anders hier nog specifiek iets voor? En het lijkt mij inderdaad ook heel verstandig om een eliminatiedieet te doen, zodat je weet of voedsel wel/geen rol speelt. Veel succes!
Waarom niet aan de Artuvetrin: Je zegt het zelf al een beetje, namelijk juist omdat zijn klachten zo gerelateerd lijken te zijn aan vaccinatie. In de stof die we zouden inspuiten tijdens deze behandeling zitten dezelfde soort hulpstoffen als in vaccinaties... Dat lijkt me een grote belasting om iedere 2 weken toe te dienen! Onze hol. DA gaf aan dat het een onnodig risico is om daarmee te beginnen als we niet zeker weten of zijn klachten écht alleen te maken hebben met die 3 allergieën. Uiteindelijk is die behandeling natuurlijk nog steeds een optie, maar dan wil ik alle andere oorzaken van zijn klachten volledig hebben uitgesloten.
Hij zit nu overigens een week aan het konijnenvlees en misschien is het toeval, maar hij heeft al 3 dagen geen prednoral gehad (normaal om de dag) en zijn lippen zwellen niet meer op! Het is zo moeilijk om conclusies te trekken in dit soort gevallen en dat maakt het heel frustrerend, want voor mijn gevoel tasten we nog steeds in het duister. Over bioresonantie lees je allemaal mooie verhalen op internet, maar overal waar ik om ervaringen vraag hoor ik dat het weinig heeft uitgehaald daarom ben ik daar een beetje terughoudend in.
Jantina schreef: Jeetje wat een toestand! Ik zou wel oppassen met het eliminatie dieet als je hond nog maar 10 maanden is en volop in de groei! Mijn holistisch DA is niet voor elimineren bij zo'n jonge hond. Hij heeft juist goede eiwitten e.d. nodig. Het is redelijk onwaarschijnlijk dat het in basis een voedselallergie was bij zo'n jonge hond. Ik heb een hond die van pup af aan wel een voedselallergie had en dat was een redelijk uniek geval. Maar dat geeft bij een pup geen huidproblemen maar werkt eerst op het verteringsstelsel. Jouw hondje had dan moeten beginnen met braken, diarree dat soort klachten wat later over kan gaan in huidproblemen. Als ik het zo lees zou ik toch eerst aan de slag gaan met de invloeden van buitenaf ipv aan de voeding rommelen. Je geeft al vers dus dat is al op de goede weg! Nu dacht ik dat in BARFmenu wel toevoegingen zaten en juist de diersoorten kip en rund die niet al te ' schoon' zijn. Kan je niet met de 'losse' smaken van Tinlo gaan werken? Die hebben geen toevoegingen. Ik zou dan rund en kip wel achterwegen laten. Maar dan blijven er wel een aantal diersoorten over waardoor je toch een goed menu hebt voor hem en hij geen tekorten uit voeding zal krijgen.
Als het dus atopie, omgevingsallergie, is, moet je ook gaan werken aan zijn natuurlijke barriere, de huid. Dit kun je wel van binnenuit doen. Daarnaast zou ik eerder kiezen voor het desensibileseren en de medicatie voor de atopie dan het geven van de prednoral...
Is jouw hol. DA overtuigt van het feit dat je het in de voeding moet zoeken of ga je op eigen initiatief elimineren? Als je het eliminieren door wil zetten hebben mijn voorgangsters alle nodige tips al gegeven.
Ik weet hoe je met je handen in je haar zit hoor! Maar tegelijkertijd ben ik er va overtuigd dat je ergens de goede weg zal vinden en je je hondje weer op de rit krijgt. Het is ons met onze Bas ook gelukt en geloof me, dat was minstens zo'n lijdensweg. Succes!
Julius heeft wel altijd een beetje wisselende ontlasting gehad en kotste vaak 's nachts gal op. Daarom denk ik toch ook aan een voedselintolerantie. De prednoral is voor dit moment alleen even een tussenstop hoor, omdat ik wat bedenktijd nodig had maar er wel acuut een oplossing moest komen voor Julius :(.
Zoals je in mijn verhaal hierboven kunt lezen gaan we elimineren op advies van de DA (holistisch).

Iedereen ontzettend bedankt voor alle tips! Een petshirt of romper (dat kan misschien nog net, want Julius is een iel stabijtje) is een goed idee! Vooral voor de jeuk onder zijn okseltjes. Sinds hij Prednoral slikt merk ik dat er veel meer rust in hem zit zo zonder al die jeuk. Heel verdrietig dat ik hem nu pas voor het eerst sinds we hem kregen lekker relaxed en blij zie terwijl die rotpillen zo'n smerig chemisch troepje zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik stop liever vandaag dan morgen met die pillen, maar het is zo'n makkelijke oplossing. We hebben nog een lange weg te gaan als ik het zo hoor.

Nouja, kop op en gaan met die banaan! Zodra me nog meer vragen te binnen schieten, zet ik ze hier weer neer ;).


Ohja, stel dat ik ipv konijn met haas zou beginnen, is daar dan alles van te krijgen? Orgaan, karkas EN spiervlees?
Door nienk
#2623859
Roosjes3 schreef:
...

Ohja, stel dat ik ipv konijn met haas zou beginnen, is daar dan alles van te krijgen? Orgaan, karkas EN spiervlees?
ja. wel wat lastig, maar het kan wel. volgens mij is Lil met Cayley begonnen met haas. (maar het kan zijn dat ik namen verwissel)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2624151
Jeetje wat een verhaal! Erg naar om zo'n jonge hond al met zulke klachten en medicatie te zien  :-\ Volgens mij zitten jullie met de plannen al op de goede weg! Hier hebben we wel een omgevingsallergietest laten doen en daar is toch waardevolle informatie uit gekomen, al lijkt het probleem met het voeren van barf al een heel eind opgelost te zijn.

Ons verhaal heb je al gelezen, dus daar hoef ik niks meer aan toe te voegen denk ik. Xerox stond op een hoge dosis prednison en is daar na de start met het eliminatiedieet o.b.v. konijn binnen 4 maanden helemaal vanaf gekomen. Wat ik wel wil benadrukken: hij was na die 4 maanden medicatievrij, maar zeker niet jeukvrij. Alleen was de jeuk zonder medicatie wel te handelen. Pas de laatste maanden zitten er dagen tussen dat hij weinig tot geen kriebels lijkt te hebben, dus een lange adem hebben is zeker niet overbodig!

Overigens zou ik ook bij een jonge hond liever elimineren dan prednison e.d. blijven geven.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2624168
keetje schreef: Toch he? Wij hebben 2 keer de Artuvetrintest laten doen en de uitslagen leken niet op elkaar. Dus eigenlijk zegt zo'n test dan toch ook niet veel?
Klopt, ik ben op zich ook wel benieuwd wat er nu uit zou komen bij Xerox.

Al met al denk ik dat BARF gaan voeren sowieso de beste keuze is. Die test kun je dan eigenlijk (voorlopig) wel laten zitten. Voor mij heeft het alleen wat meer duidelijkheid opgeleverd met betrekking tot de seizoenen: ik kan goed verklaren waarom het voor- en najaar meer problemen opleveren dan de winter en zomer.
Door Roosjes3
#2642362
Nou, een aantal weken verder. De prednoral geven we niet meer en de situatie is nu in combinatie met het eliminatiedieet van konijn qua jeuk goed uit te houden. Toch zit me nog iets behoorlijk dwars... Julius is thuis erg sloom. Hij speelt binnenshuis niet meer uitbundig zoals een paar maanden geleden en soms slaapt hij overdag wel 4 uur achter elkaar. Buitenshuis is het gewoon de energieke en speelse jongen die we kennen, maar zodra we binnen komen stort hij in. De laatste 2 dagen vind ik hem binnen zelfs echt wat passief.

Ik heb veel zitten lezen over die Artuvetrin-kuur, maar weet nu eigenlijk wel zeker dat ik daar niet aan wil beginnen. Vooral aangezien de hulpstof 'fenol' in het vaccin juist een stof is die juist bij gevoelige honden allergieën en overgevoeligheidsreacties kan veroorzaken. Als ik de bijsluiter lees van Artuvetrin staat daar in dat de kuur niet gegeven mag worden aan honden met auto-immuunziekten... Terwijl ik altijd begrepen heb dat allergieën een voorloper zijn van auto-immuun stoornissen. Alles aan deze kuur geeft me het gevoel dat we hoogstens de symptomen gaan bestrijden (fenol staat erom bekend het immuunsysteem plat te kunnen leggen) en dat met een middel dat in de tweede wereldoorlog werd gebruikt om dodelijke injecties van te maken. Brrrr....
Vanaf het begin heb ik al het vermoeden dat Julius' allergieën juist zijn veroorzaakt door de puppyvaccinaties (waarvan hij er veel teveel heeft gehad), nog méér vaccinaties voelen gewoon verkeerd. Toch lijken de resultaten zo mooi... 70% kans op verbetering! Terwijl op Fenol op lange termijn bewezen heeft veroorzaker te zijn van o.a. leukemie en andere auto-immuunziekten.

Ik lees op websites van homeopaten voor mensen dat er behandelingen zijn tegen iets dat heet 'post vaccinaal syndroom'. Er worden dan homeopatische injecties gegeven die ook een behoorlijke succesrate lijken te hebben. Weet iemand of dit ook voor honden wordt gedaan?
Verder ben ik nu op zoek naar een goede homeopatische dierenarts in Zuid-Holland (omgeving Den Haag misschien zelfs?). Heeft iemand tips?
Door nienk
#2642560
hoi! mooi dat er in ieder geval verbetering is en de prednoral niet meer nodig is!

over het sloom zijn: is hij te sloom of gewoon erg rustig? allergische reacties geven een heleboel onrust in een hondenlijf. als die reacties er niet meer zijn, heeft de hond, letterlijk, veel meer rust in zijn lijf. tegelijkertijd is zijn hele systeem aan het herstellen van al het gedoe, het ziek zijn, maar ook de prednoral en andere medicatie. het is dus niet zo raar dat hij in huis heel erg zijn rust pakt, wellicht kan hij dat nu eindelijk om dat zijn lijf hem toe staat lekker ergens te liggen en echt goed te slapen. Reus heeft ook zo'n periode gehad en is sowieso een heel stuk rustiger geworden nu zijn allergieën niet meer getriggerd worden.

het kan er dus even bij horen, maar jij kent je hond het beste dus hoewel dit nieuw is en gewoon een kant van je hond kan zijn die je nog niet kent weet alleen jij of het zorgelijk is of niet!

Brenda Ooms zit in Den Haag, http://huisdierenacupunctuur.nl/
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door