Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door AMdd
#2620419
Goedemorgen barfers,

Ik heb een dilemma en wil graag jullie mijn dilemma voorleggen in de hoop dat jullie mee willen denken..

1 april vertrek ik samen met mijn dalmatische hond Filemon naar Denemarken om daar 2 maanden op een boerderij te gaan werken...vervolgens tour ik in de maand juni van Denemarken terug naar het zuiden, door Nederland naar Frankrijk...waar ik juli en augustus op een camping ga werken.

Nu krijgt Filemon altijd barf, dus vers en zelfgehakt, dit lijkt me echter erg lastig mee te nemen...maar zet hem liever ook niet 5 maanden op brok, al zou dit waarschijnlijk het praktischt zijn.

Hebben jullie idee of er in Denemarken en Frankrijk iets te krijgen is qua barf?
Hebben jullie idee hoe ik anders zonder barf en brok die maanden door kan komen, bijvoorbeeld goedkope hamburgers en kippenpoten en groenten uit de supermarkt?
Hebben jullie idee hoe ik, als ik toch op brok over zou gaan, dit zou moeten doen?
Hebben jullie idee welke brok dan het goedkoopste en beste alternatief is? (ivm minimale vergoedingen wil ik iets proberen te besparen op voeding als het lukt)

Hopelijk vuren jullie van allerlei antwoorden op ons af:-)
Lievz Sandra
Door Martine-Tom
#2620431
Brokvragen zal je hier geen antwoord op gaan krijgen  ;)

Ik zou even daar informeren of je aan vlees kan komen, betaalbaar via supermarkten ed. En zo niet, iiets van K9 of Ziwipeak is mss een idee dan?
Door smulpaap
#2620480
Wat ik vooraf altijd doe is via google supermarkten , slagerijen , markten enz opzoeken
En idd op brokvragen zal je weinig reacties krijgen  ;)
Door nienk
#2620504
als het een grote camping is waar je gaat werken hebben ze misschien wel een restaurant dat vlees bestelt bij groothandels, waar je een beetje mee kan bestellen? voor een dalmaat en voor 2 maanden, dat is best een hoeveelheid vlees!

2 maanden (of zelfs 5) op een supermarkt menu zou ik persoonlijk wel wat lang vinden.

je kan ook kijken naar gedroogde voedingen zoals Ziwipeak en K9 Natural.
Door Annemarie Rijnveld
#2620540
In supermarkten is altijd wel wat te vinden, maar het kost je dan vermoedelijk wel wat meer dan wat je nu kwijt bent.
Als je overgaat op brok en dan ook nog eens goedkope brok, ben ik bang dat je problemen met de gezondheid gaat krijgen. In dat geval zou ik toch liever een bijzonder goede kwaliteitsbrok nemen, grain-free.
Je zou ook blikvoer van zeer goede kwaliteit kunnen doen, maar dat is weer onbetaalbaar.

Conclusie: je bent het goedkoopste uit met Barf, schipperend tussen weinig variatie voor botwerk, denk ik, maar dat kan je goed maken met de variatie aan spiervleessoorten. Ik denk dat in Frankrijk aan spiervlees genoeg te krijgen is.
Pens zal denk ik moeilijk te vinden zijn, dus ik zou dan wat busjes probiotico meenemen? en visolie, want misschien kan je ook niet gemakkelijk aan vis komen?
Door Hanny
#2620550
Ik ben wat makkelijk en mijn honden niet moeilijk, maar ik zou gewoon brokken meenemen en dan zien wat er te plekke te regelen zal zijn.
Goedkope hamburgers zullen wel gekruid zijn,  dan toch maar niet.
Welke brok zou ik niet weten, maar ja iets zal er toch in Denemarken en Frankrijk gekocht moeten worden.
5 maanden brok is wel lang, maar misschien is er  wel wat leuker voer te vinden.

Hanny
Door miruske
#2620564
Als daar waar je gaat werken een diepvries is zou je de eerste tijd mee kunnen nemen
Kvv of barf. De dagen dat je echt onderweg bent is er vast wel vlees in de supers te krijgen
Ik zou mijn hond bijv liever kvv even of evt kipkluifjes en lamsgehakt uit de super dan op brok

Mocht je toch op brok gaan doet dit dan geleidelijk:
2 dgen 20% brok en 80 % barf
2 dagen 40-60
2 dagen 60-40
Enz

En doe dit niet te kort voor je reis want met een hond met
Diaree of iets dergelijks op reis is ook niets
Gebruikersavatar
Door koekje
#2620829
Kijk echt heel erg uit met hamburgers. Ondanks wat de reclame van de gele M zegt, is een hamburger meestal gedeeltelijk van varkensvlees. En uiteraard gekruid.
Overigens is Frankrijk een barfhemel. Alles hebben ze er in de hypermarché en bij de slager. Wel voor humane consumptie, dus daar is de prijs ook naar.
Door AMdd
#2621386
K9 is 20 euro voor 500 gram!! Woooww...zit daar kaviaar in? Dat kost nog meer dan mijn hele trip bij elkaar..shit en ik heb nog maar 3 weken de tijd om een rijke vent te zoeken:-)
Door nienk
#2621462
[quote="AMdd"]
K9 is 20 euro voor 500 gram!! Woooww...zit daar kaviaar in? Dat kost nog meer dan mijn hele trip bij elkaar..shit en ik heb nog maar 3 weken de tijd om een rijke vent te zoeken:-)
[/quote]

ja, maar dat is wel meer dan 500 gram voer hoor, er moet namelijk nog water bij. die zakjes van 500 gram is 2 kilo voer.
Door eelke
#2621470
Eerlijk? Ik zou brok meenemen, als je verder gewoon een normale en gezonde hond hebt. En dan zou ik wel kijken of ik vlees kan voeren, maar tan heb je tenminste wel eten voor je hond voor het geval dat.
Door Drijver
#2621845
[quote="eelke"]
Eerlijk? Ik zou brok meenemen, als je verder gewoon een normale en gezonde hond hebt. En dan zou ik wel kijken of ik vlees kan voeren, maar tan heb je tenminste wel eten voor je hond voor het geval dat.
[/quote]
Dat idee had ik ook ja.
Door hannabelgje
#2622061
eelke schreef: Eerlijk? Ik zou brok meenemen, als je verder gewoon een normale en gezonde hond hebt. En dan zou ik wel kijken of ik vlees kan voeren, maar tan heb je tenminste wel eten voor je hond voor het geval dat.
Zou ik ook doen.
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2623022
Wij reizen met onze 2 honden ook heel wat af, en nemen nooit brok mee.
In Frankrijk is zelfs heel veel te vinden, gewoon in de supermarkt, en vaak ook op de markt, maar dat moet je natuurlijk wel een beetje Frans kennen. Er is heel veel te koop, gewoon kip, kalkoen (niet duur in Fr) veel orgaan, aangezien Fransen dat zelf ook eten, en natuurlijk ook gehakt enzo. In grotere supermarkten koop je ook speciaal vlees (afvalvlees) viande pour chien. En elke supermarkt heeft een echte slager, en daar hebben ze ook vaak wel wat afval. Gewoon vragen! Het zal ongetwijfelt duurder zijn dan thuis op BP, maar dan hoeven ze niet op de brok!

Denemarken zou ik niet weten, maar wij gaan dit jaar naar Zweden, kunnen voor een paar dagen wel meenemen, maar daarna moeten we kopen. We zien wel, gelukkig zijn mijn honden geen moeilijke eters, een een paar keer extra kip vind ik niet erg. Krijgen ze thuis wel weer de andere dingen.

Veel plezier!
Door ellyE
#2623236
Wij zijn met onze hond door Noorwegen getrokken. Ik had brokken meegenomen, mijn hond heeft geen enkel probleem om brokken en vers voer en blikvoer door elkaar te eten. Hiervoor is al geschreven dat hamburgers vaak onduidelijk zijn met ingrediënten, zou ik dus niet doen. Ik weet niet hoe goed jij Deens spreekt, maar het Noors is best redelijk te begrijpen op de verpakkingen. In Noorwegen was niet zo veel te verkrijgen aan barf en er zijn geen slagerijen alleen grote supermarkten. De hond heeft in die 2 weken dus alleen af en toe verse kip gegeten (lekker duur  :-\) en verder brokken.
Omdat jij langer gaat, maar toch een behoorlijke tijd op 1 plek blijft, zou je eens bij de plaatselijke slager kunnen gaan vragen. En kip kan altijd en is ook altijd duidelijk herkenbaar. En kan je niet proberen of familie of vrienden KVV kunnen opsturen of langsbrengen?
En sorry voor iedereen hier op het forum, maar ik zou mijn hond wennen aan een goede brok en dat meenemen om achter de hand te hebben als je geen eten kan vinden voor hem. Dat is veiliger dan vaag voer van wat je niet precies weet wat het is. En over 5 maand krijgt hij weer lekker barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door