Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door vmolj
#2622787
Mijn 16 maanden oude Tervuerenaar kan maar niet wennen aan kvv. Ik geef nu al 8 maanden kvv en zijn ontlasting is de ene keer erg hard en de andere keer zeer zacht tot diarree toe en dit bij het zelfde merk kvv. Vaak komen er eerst een paar kleine harde knikkers en dan zeer zachte brei in de zelfde "poep beurt".
Heb al vele merken kvv geprobeerd en ben nu uitgekomen bij Tammenga en Darf. Ik geef hem 2 porties per dag van 450 gram met 5 ml zalmolie. Volgens de voedingswijzer zou dit te veel zijn maar geef ik hem minder dan lijdt hij honger. Regelmatig heeft hij ook rommelden darmen/maag en wil hij gras eten maar laat hij zijn eten staan.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Door vmolj
#2622819
[quote="vanaalst"]
andere kvv geven of is barfen misschien een optie?
zou hem ook eens 1x per dag eten gaan geven
[/quote]

Heb zowat elke kvv geprobeerd maar op deze twee reageert hij het beste. 900 gram in 1 maaltijd?
Door Annemarie Rijnveld
#2622848
[quote="vmolj"]
Ik ontworm hem elke 3 maanden volgens DA voorschrift.
[/quote]
Ontworm jij ''preventief''? Ga eens met de zoekknop hier op BP op ''ontwormen'' kijken. Een hele hoop topics over de zin en vooral onzin over preventief ontwormen.
Door M@rina
#2622874
Stoppen met preventief ontwormen en een kuurtje probiotica en chlorella.
Probiotica zorgt voor een gezonde darmflora, die door al die wormkuren om zeep geholpen is. Chlorella ontgiftid  zijn lijf.

Dan even een poosje niet gaan wisselen met kvv merken maar het bij deze merken houden waar hij redelijk goed op reageert. even de darmen war rust bieden.

Blijft de ontlasting wisselend dan zou ik eens tinlo barfmenu proberen, die geeft bij veel honden iets te harde ontlasting,
Door vmolj
#2624466
[quote="M@rina"]
Stoppen met preventief ontwormen en een kuurtje probiotica en chlorella.
Probiotica zorgt voor een gezonde darmflora, die door al die wormkuren om zeep geholpen is. Chlorella ontgiftid  zijn lijf.

Dan even een poosje niet gaan wisselen met kvv merken maar het bij deze merken houden waar hij redelijk goed op reageert. even de darmen war rust bieden.

Blijft de ontlasting wisselend dan zou ik eens tinlo barfmenu proberen, die geeft bij veel honden iets te harde ontlasting,
[/quote]

Ga ik zeker proberen maar ik kan niet geloven dat de darmen/maag na een wormkuur 3 maanden nog van slag zijn. tinlo barfmenu heb ik geprobeerd maar daar krijgt hij zeer harde witte ontlasting van en toch regelmatig brei achtige ontlasting. Zou het kunnen zijn dat hij niet tegen kip kan? Vaak is het na een menu waar kip in verwerkt zit.
Door vmolj
#2624468
[quote="charmed"]
Dat preventief ontwormen kon wel eens de oorzaak zijn van de wisselende ontlasting.
[/quote]


Ik denk niet dat het daar aan ligt. Hij heeft het gekregen na de overstap van brok naar kvv direct onregelmatige ontlasting (harde afgewisseld met slappe brei achtige ontlasting). Tijdens de brok heeft hij altijd goede ontlasting gehad. De eerste maanden met vlees heeft hij geen wormkuur gehad en toch dunne ontlasting.
Wel ga ik voortaan eerst onderzoek naar wormen laten doen en dan eventueel een wormkuur geven als dit nodig is.
Laatst gewijzigd door vmolj op di 12 mar 2013, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2624472
Maar in de meeste brok zit ook kip ;)
Echt zou zeker voorlopig niet ontwormen.
Je zou kunnen proberen om kvv zonder kip te geven.
Maar als het mogelijk is ga dan eerst eens proberen om 1 of 2 dagen te Barfen en kijk hoe die daar op reageerd. ;)
Zolang je nog 5 dagen kvv geef hoef je niet precies opde percentages te letten, kan je de orgaan weglaten bv.
Of geef eens een pensdag ;)
Door vmolj
#2624677
Het is weer zover, sinds een uur weer "rommelende" darmen en waarschijnlijk ook wel weer dunne ontlasting >:(. Ik denk dat ik maar terug ga naar brok hoewel dit niet zo goed is als kvv. Het scheelt een hoop ellende voor de hond maar ook voor de baas.
Is het een idee om eenmaal per dag brok te geven en eenmaal kvv?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2624695
[quote="vmolj"]
Het is weer zover, sinds een uur weer "rommelende" darmen en waarschijnlijk ook wel weer dunne ontlasting >:(. Ik denk dat ik maar terug ga naar brok hoewel dit niet zo goed is als kvv. Het scheelt een hoop ellende voor de hond maar ook voor de baas.
Is het een idee om eenmaal per dag brok te geven en eenmaal kvv?
[/quote]

Geef je nog steeds zalmolie? Dat kan ook zorgen voor een dunne(re) ontlasting.
Misschien eerst eens een weekje of 2 zonder olie proberen?
Door vmolj
#2624820
[quote="-Annemarie-"]
Geef je nog steeds zalmolie? Dat kan ook zorgen voor een dunne(re) ontlasting.
Misschien eerst eens een weekje of 2 zonder olie proberen?
[/quote]

Ja, ik geef nog steeds zalmolie omdat gisteravond en de dagen daarvoor de ontlasting keihard was maar nu een zachte brei.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2624985
Ik heb wel eens gelezen om de darmen helemaal goed te krijgen dat je 2 weken alleen pens kan voeren.
Je lees dit ook wel eens als mensern gaan overschakelen van brok naar kvv of Barf.
Daarna weer met 1 soort kvv proberen en dat steeds uitbreiden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door