Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Truus
#26173
Hoi,
Een kennis heeft een J.R. van 6weken. Het beestje is veel te vroeg (vijf en een halve week) uit het nest gehaalt. Bij een broodfokker >:( :-\
De dierenarts heeft al veel bezoek gehad van dit beestje en was zelfs bijna uitgedroogt :(
Eten doet hij nog steeds niet goed .
Wel iets gebakken kip en groeten gemalen.
Mijn vraag is...wat kan hij nu het beste geven?
De antwoorden geef ik aan hem door.

Hij is nu wel aktief.
Door avalon
#26178
Ik zou het toch proberen met kant en klaar versvlees. Dan krijgt hij via het vlees ook wat vocht binnen. Het hondje is natuurlijk veels te jong uit de nest gehaald omdat die fokker ze snelkwijt wilde. Als het beestje al zo zwak, ziek en misselijk is voorspeld dat niet veel goeds voor de toekomst. (een slechte start).
Door Truus
#26180
[quote="avalon"]
Ik zou het toch proberen met kant en klaar versvlees. Dan krijgt hij via het vlees ook wat vocht binnen. Het hondje is natuurlijk veels te jong uit de nest gehaald omdat die fokker ze snelkwijt wilde. Als het beestje al zo zwak, ziek en misselijk is voorspeld dat niet veel goeds voor de toekomst. (een slechte start).
[/quote]

Inderdaad een slechte start :(.
Noem even een merk a.u.b.
Moet hij nog iets toevoegen, kalk enz???
Door Paul_Barte
#26185
Truus, laten die mensen naar een Welkoop of Boerenbond gaan en daar een zak lammerenmelk kopen. Dat is melkpoeder welke je aan moet maken met water en wat gebruikt wordt om lammeren die geen moeder meer hebben groot te brengen.
Bij 100 gram poeder moet 500 gram water zodat je 600 gram melk krijgt. Door de melk heen moeten ze Nutrica rijstebloem (blauwe pak) mengen zodat je een dikkere pap krijgt.
Dit 2x daags geven en de andere 2 voedingen een complete vleesvoeding zoals Carnibest, Bibi of Energique.
Door avalon
#26186
Ik heb mijn puppen al heel snel energique bijgegeven, dat werkte prima. Ik zou niets toevoegen in een compleet voer zit alles voldoende in. (heb zelf slechte ervaringen gehad met het toevoegen van kalk).
Door avalon
#26187
Hee Paul, lammeren melk hebben mijn puppen ook gehad, daar had ik nu even niet aangedacht ;)
Door Truus
#26190
Dank voor je tip Paul ;)
Ik geef het door.

Hij krijgt nu melk uit een pipetje met poeder van de D.A.

Laatst ging ik kijken en toen lieten ze hem eten van vlees uit blik wat voor de kat is. Dat stond daar en hij begon te eten en vond het heerlijk.
Maar zijn poepie is erg dun.
Ook wil hij zijn ontlasting opeten.
Door Truus
#26192
[quote="avalon"]
Hee Paul, lammeren melk hebben mijn puppen ook gehad, daar had ik nu even niet aangedacht ;)
[/quote]

Renate, hij komt van het Kamp uit Tilburg geloof ik.
De baas wil nog steeds niet zeggen waar :-\
Anders geef ik hem aan >:( :(
Door Truus
#26203
[quote="Paul_Barte"]
Truus, het hondje heeft ook nog geen darmflora, deze moet zich nog ontwikkelen.


[/quote]

En dit ontwikkelt hij door te beginnen met de voeding die jij omschrijft ??
Door avalon
#26209
Lammerenmelk met rijstebloem, complete vleesmaaltijd. Daar worden kleine hondjes groot en sterk van hoor. Avalons puppen hebben het volgens mij al vanaf week 3 bij gekregen. Ik was begonnen met de bibi, maar daar was moeders niet zo dol op, vandaar dat ik toen ben overgestapt op energique.

Er zijn zoveel kampen in tilburg. Ik ken wel iemand die een jr heeft, maar die fokt er volgens mij niet mee :-\ Ik zal mijn collega wel eens vragen, die kent weer wat meer mensen.
Door Truus
#26212
[quote="avalon"]
Lammerenmelk met rijstebloem, complete vleesmaaltijd. Daar worden kleine hondjes groot en sterk van hoor. Avalons puppen hebben het volgens mij al vanaf week 3 bij gekregen. Ik was begonnen met de bibi, maar daar was moeders niet zo dol op, vandaar dat ik toen ben overgestapt op energique.

Er zijn zoveel kampen in tilburg. Ik ken wel iemand die een jr heeft, maar die fokt er volgens mij niet mee :-\ Ik zal mijn collega wel eens vragen, die kent weer wat meer mensen.
[/quote]

Bedankt, ik heb het uitgeprint en schuif het morgen onder zijn neus ;) ;D
Deze broodfokker fokt nestjes om zo snel mogelijk aan een opkoper te slijten. Ze gaan ook naar Frankrijk .
Hij fokt zo snel, zodat ze er zo vroeg mogelijk uit moeten en dan staat het nieuwe nest al klaar :(
Ook mogen ze niks kosten aan voer. Deze pup kreeg koffie met brood ???.
Hij heet ook nog MUTS en luisterd al naar zijn naam en loopt zijn baasje steeds achterna.
Ik hou alles een beetje in de gaten ;)
Door avalon
#26216
:o :o :o Koffie met brood pure dieren mishandeling >:( >:( >:( Dan zijn zelfs het allergoedkoopste merk brokken nog beter, of alle etens resten van de mens. Het arme beest heeft echt een super slechte start gehad. Dit is echt een geval voor de dierenbescherming. wat sommige mensen niet voor geld over hebben he. Dat moedertje wordt over een half jaartje vast weer gedekt >:( . Ik wilde nog wat zeggen, maar dat zal ik maar niet doen in het openbaar :-X :-X
Door Truus
#26222
[quote="avalon"]
:o :o :o Koffie met brood pure dieren mishandeling >:( >:( >:( Dan zijn zelfs het allergoedkoopste merk brokken nog beter, of alle etens resten van de mens. Het arme beest heeft echt een super slechte start gehad. Dit is echt een geval voor de dierenbescherming. wat sommige mensen niet voor geld over hebben he. Dat moedertje wordt over een half jaartje vast weer gedekt >:( . Ik wilde nog wat zeggen, maar dat zal ik maar niet doen in het openbaar :-X :-X
[/quote]

Ja..ik word hier ook heel verdrietig van en probeer dan ook het adres te ontfutselen maar ik heb het idee dat hij me door heeft :-\
In ieder geval kan ik hem nu een voedingsadvies geven dankzij "Barf forum". ;)
Door avalon
#26229
Ik hoop dat het pupje in iedergeval een goed leven krijgt dan en die eigenaar van de moederhond (dat wat zich fokker noemt) :-X :-X :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door