Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kaszi
#2620875
Komt mijn man net binnen en vraagt me of ik iets gelijkaardigs ken als dit: Caniquin Soft Chews, samenstelling: Glucosamine, MSM, Chondroitine, Visolie, plantaardige olie.

Ik hoor het in Keulen donderen...

Maaike de ODH van de buren heeft heupdysplasie, ze is 2 jaar, werd geconstateerd door de DA.
Nu wil ik daar natuurlijk het fijne van weten en ga morgen met de buurvrouw praten, als het mogelijk is ook de foto's bekijken.
Er werden dus foto's genomen.

Nu mijn vraag, is er een gelijkaardig product dat ze kunnen geven?  Ik vermoed dat dit wat ze via de DA gekocht hebben verschrikkelijk duur is.
Ik zal ze dan morgen ook vertellen dat naargelang de dysplasie ze heeft Maaike in de toekomst waarschijnlijk geopereerd zal moeten worden....
Door nienk
#2620888
alles wat er in zit, behalve de plantaardige olie, kan je ook in supplementen vinden. Puur en Phytonics hebben onder andere producten voor bij dergelijke kwalen. voor de visolie is er dan bijvoorbeeld Doils Joint.

die supplementen zijn ook niet goedkoop, zeker in aanschaf niet, maar waarschijnlijk wel duurder als zo'n product.
Gebruikersavatar
Door nova
#2621054
Je hebt HD en je hebt HD.

Als het de ergste graad is, dan heb je niet zoveel keuze.
Maar honden kunnen zelfs met  HD C oud mee worden zonder al te veel probs.,  maar dan moet er wel aan een goede bespiering gewerkt worden.

Ben benieuuwd wat eruit komt.
Door elianne
#2621062
Diezel is nu 5,5 jaar.
Met dt 15 mnd jong, ivm HDc en HDd, geopereerd door DR Dijkhoorn te Zeist.

Helemaal geen klachten al deze jaren, rent ,huppelt vrolijk rond.
Ben toen in rustig tempo, dus dravend, gaan fietsen met dr.
Door kaszi
#2621091
nova schreef: Je hebt HD en je hebt HD.

Als het de ergste graad is, dan heb je niet zoveel keuze.
Maar honden kunnen zelfs met  HD C oud mee worden zonder al te veel probs.,  maar dan moet er wel aan een goede bespiering gewerkt worden.

Ben benieuuwd wat eruit komt.
Ja weet ik er is verschil, daarom wou ik ook de foto's eens bekijken en het verslag lezen.
Volgens mij is het niet de ergste graad (heb even getelefoneerd) en zou het over milde HD gaan.  Lijkt me niet dat dit onmiddellijk geopereerd moet worden, er is ook al arthrose geconstateerd.  De bollen zijn ook niet rond zoals ze zouden moeten zijn.

Bespiering heeft Maaike genoeg, dat beest rent wat af op een dag, in toom houden zal moeilijk zijn, want ze heeft tonnen energie. 
Het is een DH, ok ODH, maar de bouw van zon' hond helpt ook niet bij HD (overhoeking, aflopende rug)

Ken honden genoeg met HD C en D die totaal geen problemen hebben, maar die zijn niet zo zwaar, niet zo gebouwd etc. 

De HD werd geconstateerd nadat Maaike een poosje mankte, maar nu vraag ik mij af of er ook foto's van de rug zijn gemaakt, om andere problemen: overgangswervel, spondylose etc uit te sluiten.  Komt nogal voor bij de DH.

Overgangswervel zou op een goede duidelijke HD foto wel af te kunnen lezen zijn. 
Door Bieke
#2621337
Mijn oudste hond is vorige week 15 geworden. Ze heeft D2-E1 op de heupfoto's. Ze werd met 10 maanden kreupel. Daarna ben ik overgegaan op vers voer en geen vaccinaties meer. Ze sjouwt nog iedere dag mee op een wandeling van een uur. Je moet spieren opbouwen, desnoods met pijnstillers. De mijne krijgt alleen een paar voedingssupplementen.
Door Martine.
#2621491
Het is maar net wat je kan/wil uitgeven aan de voedingssupplementen. Kruidvat heeft van het eigen merk al Glucosamine, MSM en Chondroitine tabletten. Visolie zou dan apart gegeven moeten worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door