Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2617122
Hallo allemaal,
Ik heb een maltezer pupje van nu bijna 9 maanden. Ze staat nu denk al bijna een half jaar op kvv. Ze vindt t super lekker! Ze krijgt 5 verschillende diersoorten en dan nog vis erbij.
Maaar sinds 3 dagen ongeveer wil ze geen vlees meer. Ik dacht eerst dathet aan de groente lag want die maak ik ook zelf, er zat wat meer knoflook in dan normaal. Dus die heb ik weggelaten maar daar blijkt het niet aan te liggen want nu eet ze nog steeds niet.
En eerst verwisselde ik van vlees om te kijken of ze het wel wilde en toen at ze een paar hapjes.
Ze heeft geen nieuwe diersoorten dus daar ligt het ook niet aan, heb dit overigens wel geprobeerd!
En het stomme is dat als ik haar voer ze wel van een lepel eet. Dus hier ben ik gelijk mee gestopt want dat gaat natuurlijk niet elke keer gebeuren!

Zou ze in de pubertijd zitten?
Ik laat haar eten nu 20 min staan en zet het weer terug in de koelkast en probeer het vanmiddag weer.

Jullie ervaring of tips voor mij??
Door Martine-Tom
#2617131
Sneller weghalen.
Neerzetten, niet naar om kijken, geen intresse...pech. Bakje weghalen en pas het volgende moment hetzelfde weer aanbieden.

En idd niet voeren, dat hebben ze binnen de kortste keren door, honden zijn prima mensentrainers namelijk  ;D :biggrin2:
Je zou mss voor wat meer afwisseling kunnen zorgen maar verder zolang ze gewoon actief en gezond is enzo...niet al teveel aandacht aan besteden  ;)
Het kan mss ook dat de samenstelling wat veranderd is...welke kvv voer je?
#2617141
Misschien het vlees in een kong doen? Dan moet ze werken voor haar eten. Ons hondje vind het geweldig, en eet het zo liever, dan dat ik een stukje vlees in zijn bakje leg.
Ze zal nu zeker in de pubertijd zitten.
#2617148
misschien ligt het aan de hoeveelheid voer,
dat ze nu gewoon wat minder voeding nodig heeft en dus ook minder honger?

je hebt geen ander bakje waar ze uit eet?
of bvb een penning van een halsbandje dat er tegenaan tikt?

het voeren met de lepel of iets anders aanbieden zou ik inderdaad maar achterwege laten
die slimmerds draaien je rond hun pootje voor je het weet ::)  ;D
#2617175
Zou ze misschien loops moeten worden? De enige keer dat mijn teefje haar eten liet staan was een paar dagen voor haar 1e loopsheid.
Even naar haar muts kijken om te zien of die gezwollen is en desnoods een papieren zakdoekje of stukje keukenrol tegen haar muts houden
#2617816
Bedankt voor de reacties!
Gelukkig heeft ze vandaag wat gegeten. Nadat ze vanmorgen 4 keer gal heeft overgegeven.
Het ligt dus niet aan haar bakje ofzo.
Misschien inderdaad loops ja, nu is nog niks te zien in ieder geval! Het valt me wel op dat ze daar meer aan het likken is!
De merken kvv die ze krijgt zijn Tinlo en alaska ze krijgt er soms ook kippennekken bij
Ze krijgt 2 keer per dag eten.
Een kong is wel een goed idee

Bedankt voor de tips!
Door Martine-Tom
#2620601
[quote="Psycho-tr"]
Hier heb  ik met me duitse herder pup van 10 weken ook last van.

eet geen kvv,Maar wel als je met de lepel opschept.
[/quote]Dan heeft ie je al goed opgevoed  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door