Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#261986
Kai heeft sinds een paar dagen aan het begin van zijn staart pijn en hij is ook erg opgezet. Nu ben ik bang dat het ook iets met zijn ruggegraat te maken kan hebben. Hij kan zijn staart ook nauwelijks bewegen en hij draagt hem heel laag terwijl hij hem normaal heel hoog draagt. Ik ben al bij de dierenarts geweest en die wist niet wat het was en wilde hem gelijk volstoppen met pijnstillers (wat ik niet heb gedaan natuurlijk, want zoveel pijn doet het niet alleen als je eraan zit)
Weet iemand mischien wat dit zou kunnen zijn? Het is dus niet het puntje van zijn staart maar net het begin, dus eigenlijk het einde van zijn ruggegraat.
Door qyan
#261993
Heeft Qyan ook weleens gehad na het fietsen of toen hij opeens 45 minuten in het water had gepoedeld terwijl hij nog nooit had gezwommen ::)
Het was een soort van kneuzing volgens de DA, cold water tail noemen ze het ook wel.
Het kan gebeuren als honden hun staart anders en meer gebruiken geloof ik.
Ook qyan zijn staart hing slap naar beneden en was iets verdikt.
Na een paar dagen ging het vanzelf weer beter en na een week was het helemaal over, zonder pijnstillers.
Heeft ie zijn staart ergens hard tegenaan gestoten misschien, uitbundig veel gekwispeld, etc, etc?
Door Lizzy
#261996
Whoofer heeft dit eens gehad nadat er een andere hond op haar staart was gesprongen. We hebben er zelfs foto's van laten maken. Toen bleek dat er op rug en staart spondylose-bruggen zaten, maar uiteindelijk ging d'r staartpijn gewoon weer vanzelf over. Ik heb natuurlijk wel Traumavetsem van VSM gegeven.

Eventueel is een keer een foto laten maken natuurlijk geen slecht idee. Zeker niet wanneer dit lang gaat duren.
Door Laura2004
#261998
Hij stoot zijn staart meerdere keren per dag heel hard en vooral als mijn vriend thuis komt.
De dierenarts zei ook dat het misschien een kneuzing is, maar ze wist het niet zeker, omdat hij bij de dierenarts net doet alsof het geen pijn doet. Hij durft daar niet te piepen ofzo. En als ik er aan zat dan ging hij wel krijzen.
Door qyan
#262001
Ik zou het gewoon ff een weekje aankijken, als er dan nog geen enkele verbetering in zit kan je altijd nog de staart verder laten onderzoeken toch?!
Door Laura2004
#262085
Ik kijk het wel ff aan, maar het was me nooit opgevallen dat mijn dierenarts mij zo snel een lading pijnstillers aan wilde smeren. Voor ik lid was van bp had ik meteen ja gezegd, maar nu heb ik het gelukkig niet gedaan, want hij heeft het helemaal niet nodig.
Door Truus
#262092
Laura2004 schreef: Ik kijk het wel ff aan, maar het was me nooit opgevallen dat mijn dierenarts mij zo snel een lading pijnstillers aan wilde smeren. Voor ik lid was van bp had ik meteen ja gezegd, maar nu heb ik het gelukkig niet gedaan, want hij heeft het helemaal niet nodig.
En zo worden alle bp-ers lekker eigenwijs ;) ;D
Door tessa
#262218
nou das ook toevallig zeg sinds gisteren heeft mijn shih tzu pup precies hetzelfde, ook een verdikking in haar staart, maar dan op 1/3. Ze houd dr staartje als een vaatdoekje over de grond, een heel zielig gezicht hoor, normaal ligt ie in een vrolijke krul over haar rug. Ik heb het vermoeden dat ze klem heeft gezeten tussen het kattenluik, daar stormt ze altijd als een idioot doorheen, iets anders kan ik niet bedenken, ze geeft niet heel veel pijn aan en kan nog wel kwispelen al is het niet van harte. Ik kijk het nog wel even aan , de dierenarts kan ook niet meer doen dan pijnstillers geven.
Door Laura2004
#262578
Maar het is volgens mij toch best overdreven om meteen pijnstillers te geven terwijl de hond een beetje pijn heeft als ik een beetje pijn heb in mijn rug ofzo dan neem ik ook niet meteen pijnstillers.
Het is gewoon niet normaal hoe makkelijk ze je dat meegeven, want toen ze mij die dingen aanbood toen vroeg ik denk jij dat het nodig is dan en toen zei ze : NEE! Dus waarom wil ze me dan pijnstillers geven. Ik had meer het idee dat ze me die dingen wilde meegeven, zodat ik blij was ofzo.
Door Laura2004
#262590
Hitam schreef: Veel mensen willen dat wel.
Voordat ik lid was van bp wilde ik het niet maar nam ik aan dat als de dierenarts mij medicijnen aanbood dat het wel nodig zou zijn, dus ik wist niet beter. Als het niet nodig is bied je het toch niet aan en als de eigenaar van de hond het echt wil dan kan je het toch alsnog meegeven. Ik vind het bijna onverantwoord gedrag, maar ja, met veel huisartsen is het ook zo. Iemand zegt dat hij een beetje sip is en die krijgt meteen anti-depressiva mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door