Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2619211
Ik kan struisvogelnek bestellen via een duitse leverancier (Barfer's Wellfood).

Heeft iemand ervaring met deze nekken? Zijn ze hard of gevaarlijk op de één of andere manier?
@Anne uit Duitsland, ken jij deze nekken?
Door Anne in Zweden
#2619214
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Ik kan struisvogelnek bestellen via een duitse leverancier (Barfer's Wellfood).

Heeft iemand ervaring met deze nekken? Zijn ze hard of gevaarlijk op de één of andere manier?
@Anne uit Duitsland, ken jij deze nekken?
[/quote]

Nee, nog nooit geprobeerd; heb ze we ook gezien bij Wellfood. Maar ik vind kalkoennek zo ongeveer de grens qua hardheid, dus zo'n struisvogel is waarschijnlijk te hoog gegrepen.
Door nienk
#2619269
als je bedenkt hoe sterk een struisvogel in de nek is, dan kan het denk ik niet anders als heel hard zijn. wat je op die foto ziet is volgens mij een doorgezaagde wervel, bot ziet er vaak zo uit van binnen, als een soort van blaasjes.

dat vlees er om heen ziet er wel mooi uit zeg!
Door Annemarie Rijnveld
#2619280
[quote="nienk"]
als je bedenkt hoe sterk een struisvogel in de nek is, dan kan het denk ik niet anders als heel hard zijn. wat je op die foto ziet is volgens mij een doorgezaagde wervel, bot ziet er vaak zo uit van binnen, als een soort van blaasjes.

dat vlees er om heen ziet er wel mooi uit zeg!
[/quote]
OK, dank je Nienk, we gaan het niet riskeren. Ja hè, ziet er super uit.
Ik heb er net pens en boekmaag (aan strippen) besteld, en kangoeroevlees. Ben zeeeeer benieuwd. Op de foto's ziet het er goed uit. Nu nog in het echie zien.  :D
Door Annemarie Rijnveld
#2619294
[quote="Anne in Duitsland"]
Als ik ooit bij BW bestel, zal ik er eens eentje meebestellen. Kijken hoe zo'n ding er live uitziet!
[/quote]
Goed idee, zou ik ook kunnen doen  8)  Het vlees zou je er alsnog vanaf kunnen halen en van het bot een lekker bouillonnetje maken, voor Bammes!!
Door Mowgli
#2619345
[quote="Anne in Duitsland"]
Als ik ooit bij BW bestel, zal ik er eens eentje meebestellen. Kijken hoe zo'n ding er live uitziet!
[/quote]We kunnen in mei ook even in Kreuzberg in de winkel gaan kijken, hoewel ze daar niet altijd alles op voorraad hebben en het is de vraag of ze dan ook nog die nekken hebben. Helaas is de "Hofladen" te ver aan de rand van Berlijn. BW is erg gastvrij en als je daar bent is rondkijken geen probleem...
Door Anne in Zweden
#2619463
[quote="Mowgli"]
We kunnen in mei ook even in Kreuzberg in de winkel gaan kijken, hoewel ze daar niet altijd alles op voorraad hebben en het is de vraag of ze dan ook nog die nekken hebben. Helaas is de "Hofladen" te ver aan de rand van Berlijn. BW is erg gastvrij en als je daar bent is rondkijken geen probleem...
[/quote]

O leuk! Planten we Carla wel een uurtje in de H&M, want ik denk niet dat die 'vleesjes kijken' een representatieve toeristische attractie gaat vinden. ;D
Door Martine.
#2620152
Jaren geleden werd er behoorlijk wat struisvogel gevoerd, ook de botten. Toen was er een knul uit brabant, Branco of iets dergelijks die het leverde. Ik heb toen ook wel eens de botten gevoerd hoewel hij toen enkel de ribben had. De botten zijn eigenlijk niet vergelijkbaar met ander gevogelte, echt spronsbot achtige structuur en absoluut niet splinterig. Nadeel is wel heel erg veel volume!!! Rekening houden dus dat je minder kilo's in je vriezer kwijt kunt als van ander vleesbot (door schade en schande wijs geworden  :-[)

Als je met de zoekfunctie op struisvogelbot zoekt komen er een aantal topics naar boven.
Door nienk
#2620501
ja ik dacht er nog eens over na, en met wat een struisvogel met zijn nek doet, moet de hele constructie ervan heel erg sterk zijn. maar misschien is het juist daarom wel voordelig om een beetje schokbestendige wervels te hebben, die niet per sé heel hard zijn. dus nou ik er dus nog eens over na dacht, hoeft het helemaal niet zo te zijn dat dat bot knoert hard is.
Door Annemarie Rijnveld
#2620533
Ik heb wat oude topics gelezen (dank je voor de tip Martine!) en Saskia heeft struisribben aan haar honden gegeven.
Het schijnt wel mee te vallen met de hardheid ervan. En als Martine haar Tom struisbot heeft gegeven!!!???
Ik ga met de volgende bestelling een nek erbij nemen, kijken hoe het eruit ziet en de snoeiproef doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door