Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2617139
Nou, bij deze noem ik Blondie en Blondie geen Blondie en Blondie meer, want echt dom zijn ze toch niet  ::)

Hier staat het vlees altijd te ontdooien in een emmer in de keuken met een deksel (van een andere bak) eroverheen, en zo ook vannacht
2 porties hertenribben (a 400 gram per portie) 1 portie orgaan (300 gram) 1 portie niertjes (150 gram) en een portie paardenvlees (400 gram) -> kortom 5 zakjes met vlees

Vanochtend 7.45 klaarwakker want mijn neus zat dicht -> dus beneden neusspray gepakt in de woonkamer en Daan kwam uit de keuken ? (meestal ligt die voor de tussendeur om ons te begroeten)
Ik zag een zak liggen in de woonkamer, en loop de keuken in en zie de emmer op zijn kop liggen en Daan likt zijn bek nog eens af  :wall:

Afijn, dierenarts gebeld (zag allerlei rampscenario's met afgestorven darmen ed) en uitgelegd wat er gebeurd was, dat er in totaal 2 boterhamzakjes zoek zijn en wat we moesten doen ...
Dierenarts zei dat hij dacht dat het wel los zou lopen en dat we ons geen zorgen hoefde te maken !!
Op internet las ik al dat dierenartsen vaak geen actie ondernemen en afwachten, dus ok ...

Maar ja, toch blijft het stemmetje in mijn achterhoofd dat het fout gaat he  :-\
Buiten het blijven eten/drinken/poepen en niet overgeven .. Zijn er andere dingen die we in de gaten moeten blijven houden ?

En in het vervolg gaat de emmer gewoon het aanrecht op zodat het vlees kan ontdooien  ::)
Laatst gewijzigd door Monique77 op zo 03 mar 2013, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#2617149
Ik denk dat die 2 zalkjes er zonder veel probs er weer uitkomen. Zeker omdat het niet alleen lege zakjes geweest zijn, maar  ze hebben ook  de inhoud opgevreten.

Hou de poep in de gaten, dan kun je zien of ze eruit komen.
Gaan ze flink overgeven, dan is het DA tijd  ;)
#2617164
Dank je wel voor je antwoord !!
We gaan weer gewapend met zakjes de poep ontleden van beide honden (want tja, wie heeft wat gegeten?) en houden ze goed in de gaten ...

Vanmiddag op verjaardagsvisite maar denk dat ik het kleed maar even oprol, just in case  ;)
#2617326
Hier meerdere keren, meerdere zakken (vrij grote diepvrieszakken, 3x formaat boterhamzakje en dikker materiaal) inclusief inhoud opgegeten. De zakjes zijn altijd via de ontlasting eruit gekomen (aangezien de zakken blauw waren hoefde ik de poep niet te ontleden - voordeel van gebruik van grotere blauwe zakken bij enigszins vraatzuchtige honden).
#2617329
Mijn hond heeft ooit eens op een nacht de prullebak opengemaakt en alle barfzakjes lagen verspreid over een ruimte van 40 vierkante meter. Overal lag wat, aangevreten, geen idee wat er miste. Ik heb de hond toen goed in de gaten gehouden er is niets gebeurd wel kwam dr het een en ander via de ontlasting mee maar dat duurde wel 4 dagen voordat dat gebeurde.

Later is dit nog 2x gebeurd, sindsdien staat de prullebak ergens anders, kortom wat ik wil zeggen, het kan ook goedgaan. Maar dat neemt niet weg dat je ze heel goed in de gaten moet houden, want als zon zakje verkeerd zit ben je aan de beurt.
#2617331
Daan was net al van plan mijn tosti te jatten  :o

Buiten dat de heren flink aan het uitbuiken zijn (Daan met name) nog geen gekke dingen gezien. Ze hebben net al beide gepoept, en dat houden we deze dagen extra goed in de gaten  :)
#2617932
kijk goed na hoor in de poep,plastic is nl eng spul, ik had een cairn terrier is nu dood maar 6 jaar geleden met mijn dochter op de hondenclub behendigheid gedaan,daarbij een soort piepmuisje (eigenlijk meer voor katten) gebruikt om haar te lokken over de hindernissen,ze was hellemaal bezeten van dat ding, en heeft hem dus per ongeluk doorgeslikt :uglystupid2:daarna goed in de gate gehouden of ze het uitgepoept had maar nooit wat gevonden,wij dachten toen nou ja zal toch wel in onbewaakt ogenblik uitgepoept zijn,maar goed al die tijd nooit geen last gehad, tot ruim 6 jaar later,verleden jaar met koningendag hevig spugen,hield  niet op,da gebeld erheen,foto gemaakt en ja hoor de muis :o zat vast in de dunne darm met zijn neus, geopereerd alles leek goed sávonds mocht ze naar huis nog geen 3 uur later was ze in der slaap overleden de operatie was niks fout gegaan maar toch te zwaar geweest denken wij,dus kijk uit met plastic
#2618236
Ik  zo zelf ook niet zo heel erg ongerust zijn, want wat ik hier al in Charlie heb zien verdwijnen..... Is er gelukkig ook weer uit gekomen. Alhoewel ik het wel elke keer heel goed in de gaten houd.

Ze heeft al zoveel sokken opgegeten en die zijn er allemaal weer na een paar dagen uit gekomen, langs voor of langs achter. Dan ben ik wel blij. Ook verpakkingstukjes heb ik eruit zien komen.

Ik hou wel in mijn achterhoofd dat het een keer een bezoekje naar de dierenarts kan gaan kosten.

En voor degene die denkt dat ik haar zomaar laat doen, nee hoor, we letten heel goed op of ze niks kan stelen, trainen in het terug brengen als ze eenmaal wat te pakken heeft, dat werkt, maar ze is zo slim dat ze op ons let wanneer we niet opletten. Zeker als ze zich verveelt dan is het opletten met haar. Ik moet dus op tijd zorgen dat ze haar beweging en uitdaging heeft dan is het jatten en opvreten stukken minder, maar nog steeds niet helemaal te voorkomen helaas.

Je zult het zakje vast terug vinden zonder teveel problemen, dat hoop ik althans.
#2618450
Hmmm, waarschijnlijk heeft Daan het merendeel op want die heeft al 6x gepoept ! (zonder plastig helaas)
Kay had vanochtend een ini mini keuteltje ook zonder plastic

Beide zijn levendig en willen ook gewoon eten ...

Hoop wel dat we de zakjes nog spotten

@ Kiara, ik vind een plastic muisje wel iets anders dan een plastic boterhamzakje (wat kapot gescheurd is om het vlees eruit te eten) hoewel ik wel een vreugdedansje maak als het er alsnog uitkomt ... We blijven nog even duimen
#2618569
Monique77 schreef: Hmmm, waarschijnlijk heeft Daan het merendeel op want die heeft al 6x gepoept ! (zonder plastig helaas)
Kay had vanochtend een ini mini keuteltje ook zonder plastic

Beide zijn levendig en willen ook gewoon eten ...

Hoop wel dat we de zakjes nog spotten

@ Kiara, ik vind een plastic muisje wel iets anders dan een plastic boterhamzakje (wat kapot gescheurd is om het vlees eruit te eten) hoewel ik wel een vreugdedansje maak als het er alsnog uitkomt ... We blijven nog even duimen
dat kan best  een paar dagen duren hoor, vergis je niet  ;)
kiara schreef: kijk goed na hoor in de poep,plastic is nl eng spul, ik had een cairn terrier is nu dood maar 6 jaar geleden met mijn dochter op de hondenclub behendigheid gedaan,daarbij een soort piepmuisje (eigenlijk meer voor katten) gebruikt om haar te lokken over de hindernissen,ze was hellemaal bezeten van dat ding, en heeft hem dus per ongeluk doorgeslikt :uglystupid2:daarna goed in de gate gehouden of ze het uitgepoept had maar nooit wat gevonden,wij dachten toen nou ja zal toch wel in onbewaakt ogenblik uitgepoept zijn,maar goed al die tijd nooit geen last gehad, talles leek goed sávonds mocht ze naar huis nog geen 3 uur later was ze in der slaap overleden de operatie was niks fout gegaan maar toch te zwaar geweest denken wij,dus kijk uit met plastic
ongelooflijk zeg, een  speeltje wat 6 jaar in de maag blijft zitten  :o :o

trieste afloop...  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door