Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#2617911
mijn 2 honden zijn gister doodziek geweest van allebei 1 runderstrot gegeten te hebben wel 20 keer gespuugd diaree,hebben jullie dat wel eens meegemaakt,ik durf het niet meer te geven en heb de rest weggegooit
Gebruikersavatar
Door kiara
#2617937
nou vanochtend wilde de sint pup niks eten,(had klein beetje kvv lam/rijst) de berner at wel,maar s'middags bij het uilaten had alleen de sint spuitpoep
vanavond maar gekookte kip/rijst/beschuitje gegeven met probiotica en dat gaat nu goed.
Nou ben mijn kapot geschrokken,had juist hier op bp gevraagd wat kwa kluifwerk goed en veilig is nou ik geef dit dus nooit meer,hou het bij de kvv
en een normaal buffelhuid kluifje ofzo
Door Anne in Zweden
#2617945
Runderstrot staat er wel om bekend dat sommige honden er erg laxerend op reageren, maar braken? Dat heb ik nog nooit gelezen. Vreemd hoor.

In principe is een buffelhuidje gevaarlijker knabbelspul dan een runderstrot, omdat de honden er van die natte lappen af kunnen kauwen die dan ergens in het maagdarmstelsel blijven kleven. Maar ja, als je honden zo heftig reageren op een strot, dan zou voor mij de lol er ook wel af zijn, ja. Jammer!
Door Annemarie Rijnveld
#2617952
Jemig joh, das wel ff schrikken! Heb je geen Okugest?
Ik geef meestal een piemel of luchtpijp om te kauwen, is wel weg in 2 minuten, maar Yuma heeft gelukkig niet zoveel kauwbehoefte.
Misschien beter een mooie kalfsschouder? Of heup? Die duren behoorlijk lang. Althans bij ons
Gebruikersavatar
Door kiara
#2617955
er zaten in de spuug ook stukken van ongeveer 2 euro grote en ook in driehoek vorm, blijf het vreemd vinden dacht dat het veilig was nou niet dus,en ze spugen allebei bijna nooit en zeker niet zo als gister, en spuitpoep ook zelden of nooit,misschien wel bedorven geweest voordat het ingevroren was weet het niet,het stonk niet in ieder geval,maar heb weer wat geleerd helaas :'(
Gebruikersavatar
Door kiara
#2617960
Annemarie Rijnveld schreef: Jemig joh, das wel ff schrikken! Heb je geen Okugest?
Ik geef meestal een piemel of luchtpijp om te kauwen, is wel weg in 2 minuten, maar Yuma heeft gelukkig niet zoveel kauwbehoefte.
Misschien beter een mooie kalfsschouder? Of heup? Die duren behoorlijk lang. Althans bij ons
slintert dat niet dan de heup of schouder dus,en ja kalfspiemel heb ik ook dat gaat goed maar is zo op
en okugest heb ik niet,is dat voor misselijkheid dan?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2617962
kiara schreef: slintert dat niet dan de heup of schouder dus,en ja kalfspiemel heb ik ook dat gaat goed maar is zo op
en okugest heb ik niet,is dat voor misselijkheid dan?
heb al gevonden is dat van vsm en kan je dat gewoon bij drogist halen,dan ga ik dat morgen gelijk halen altijd handig,al hoop ik dat niet meer nodig te hebben,ben mij doodgeschrokken sorry hoor maar wat een troep  :(
Door Annemarie Rijnveld
#2617969
Ja, kan ik mij voorstellen. Ik ken het niet, nooit geprobeerd, en na jouw verhaal begin ik er ook maar niet aan. Na de zoute haring hebben wij het wel gehad voorlopig.  :-X

Okugest is echt fantastisch, het helpt bij diarree en misselijkheid en overgeven enz. Ik heb er reclame voor gemaakt in Italie,  :D , en de meesten zijn er zeeeeerr over te spreken.

Proberen dus. Tis ook voor onszelf fijn spul. Ik weet het niet in Nederland, bij de drogist of apotheek?

Nee, de kalfsschouder of -heup splintert absoluut niet en is behoorlijk groot. Maar ik gooi het wel weg na een aantal dagen, men zegt dat het bot uitdroogt en verhardt en dan kan het denk ik wel splinteren. Er zitten wat bloederige vleesrestjes of weet ik wat aan, dus ze hebben een tijdje wat te doen.
Door renate1985
#2618010
kiara schreef: nou vanochtend wilde de sint pup niks eten,(had klein beetje kvv lam/rijst) de berner at wel,maar s'middags bij het uilaten had alleen de sint spuitpoep
vanavond maar gekookte kip/rijst/beschuitje gegeven met probiotica en dat gaat nu goed.
Nou ben mijn kapot geschrokken,had juist hier op bp gevraagd wat kwa kluifwerk goed en veilig is nou ik geef dit dus nooit meer,hou het bij de kvv
en een normaal buffelhuid kluifje ofzo
Ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken. Hopelijk gaat het vandaag met je pupje.
Runderstrot is normaal veilig om te geven, het bestaat uit kraakbeen en niet uit bot.
Kan het niet zijn dat ze hem eerst kaal gekluifd hebben en toen het kraakbeen op hebben?
Kaine schraapte als pupje eerst al het vlees eraf en dan bleef er een klef, plakkerig stuk over. Dat ruilde ik dan om voor wat anders en pas toen hij het echt als 1 geheel op at ruilde ik het niet meer.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2618011
okee dank jullie wel ga het zo gelijk halen welke dosering moet je aanhouden voor kinderen zeker?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2618109
renate1985 schreef: Ik kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken. Hopelijk gaat het vandaag met je pupje.
Runderstrot is normaal veilig om te geven, het bestaat uit kraakbeen en niet uit bot.
Kan het niet zijn dat ze hem eerst kaal gekluifd hebben en toen het kraakbeen op hebben?
Kaine schraapte als pupje eerst al het vlees eraf en dan bleef er een klef, plakkerig stuk over. Dat ruilde ik dan om voor wat anders en pas toen hij het echt als 1 geheel op at ruilde ik het niet meer.
ze hebben het 1 keer eerder gehad toen was er niks aan de hand, was er overigens beide keren niet bij,dus ja hoe het opgegeten is weet ik niet, heb net okugest gehaald en kinderdosering hou ik maar aan, vanochtend lag gelukkig op een vloerkleed een stinkende hoop :puke: van de berner,verder hebben ze gelukkig niet meer gespuugd,maar als ze zo spugen net als gister kan je zo'n tabletje okugest ook wel vergeten komt er dan ook gelijk weer uit :-[
maar goed ik geef het dus nooit meer
Door Annemarie Rijnveld
#2618127
Gaat het dan niet eigenlijk om een virusje? Kan ook nog, hè.

Je geeft gelijk 2 pilletjes en daarna 6-8 in ernstige gevallen ieder uur, in minder ernstige gevallen verspreid over de dag.
Daarna 6-8 pilletjes verspreid over de dag, en wanneer de klachten verminderen 3x 1 pilletje.
Zo heb ik het gedaan, althans. (Yuma weegt ca. 30 Kg).
Gebruikersavatar
Door kiara
#2618203
nou nee hoor geen virusje of zo iets de andere twee die dat dus niet hadden gehad hadden niks.
ik geef nu 3x per dag 1,het spugen is over en bij de sint de diaree denk ik ook want die heeft niet meer gepoeot dus is denk ik aan het binden van binnen,  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door