Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2617374
Ik zet 'em even hier neer, mag dat?

Moyra heeft -geen idee hoeveel- zout water gedronken. Maximaal 10 min. geleden. Zojuist spoot de diarree er al uit.
Ze toont niet lekker.
Is dit ernstig? Moet ik ermee naar de da?

Heb al geprobeerd of ze wil drinken, dat lukt niet.


Er stond dus kip op de tuintafel in pekelwater. Volgens meneer -A- heeft ze geen kip gegeten, alleen zout water gedronken.


Edit: ze heeft nu ook gespuugd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2617380
Boy ook de eerste x gehad dat we op het strand waren.
Het water spoot er aan de achterkant weer uit en wat diaree en idd ook een flinke golf water gespuugd.
Maar later was alles weer goed.

Tegenwoordig als we op het strand zijn heeft ie nog wel 1 dunne poep, maar verder niets :)


Maar ja als de hond echt beroerd toont zou je mss even kunnen bellen met een DA pekelwater is denk ook zouter als zee water
#2617391
Ze heeft nu net uit zichzelf wat water gedronken.

Pffff, kan er niet bij dat ze zomaar zout water drinkt.  :o  Niet eens een stuk kip eruit gejast.
Stom van ons natuurlijk. Ik ging even naar boven om de was op te hangen en meneer -A- werd door dochter ergens bij geroepen. Allebei natuurlijk nooit gedacht dat ze ervan ging drinken.  :-[

Ze ligt nu wel te trillen, denk dat ik toch maar even bel.
Door BAC
#2617394
Natriumvergiftiging ligt op de loer, dus veel wat er laten drinken. Ik heb mijn hond ooit eens laten braken dmv zou (Was op aanraden van een DA :-\) en dat is toen góed fout afgelopen.

Als ik jou was zou ik even een DA bellen wat je het beste kunt doen om alles zo aangenaam en veilig mogelijk te laten verlopen.
#2617404
Even bellen met de DA,het ligt eraan hoe zout het pekelwater was en hoeveel ze binnen heeft gekregen.
Zoutvergiftiging is niet fijn,daar moet je snel op reageren.


Hoe sneller ze die troep kwijtraakt hoe beter,het moet niet in de organen opgenomen worden.
Sterkte!
#2617412
Gebeld.  :)

Waarschijnlijk heeft het er niet lang genoeg ingezeten om een vergiftiging te veroorzaken. Moet haar wel goed in de gaten blijven houden.
Ze drinkt gelukkig wel steeds kleine beetjes. Ik heb net een klein beetje kvv aangelengd met water en dat wilde ze wel. Dronk daarna ook nog gewoon water.
Niet teveel in één keer anders spuugt ze dat weer uit en het is nu belangrijk dat het vocht binnen blijft.
Ik ga om het half uur een beetje kvv met water aanbieden, eens kijken hoe dat gaat.

Jeeetje, zeg. Dat gebeurt ons niet nog een keer.  :-[  Denk ook dat mijn broodje gerookte kip vanavond wel een bijsmaak heeft.  :D
#2617455
Oh jee zeg, goed dat je de DA hebt gebeld. Misschien is het goed Oral Rehydration Salts te geven? Door de diarree verliest de hond heel veel zouten en mineralen, maar beter even navragen bij de DA.
(Hier in Italie wordt dit aangeraden, ik weet niet of de DA's in Nederland de zelfde mening zijn toegedaan)

Sterkte met Moyra!
#2617482
Bedankt voor het verplaatsen Lique. Ik wilde het net vragen maar je was me voor.  :)




Water met kvv gaat er goed in, ik doe er een klein schepje gepureerde appel door. Ors heb ik niet, maar denk dat ik het zo redelijk afdek.
Ze heeft een uurtje voor de Aga liggen rillen en ligt nu lekker naast mij op een stoel. Was ook niet te beroerd om hard blaffend naar de voordeur te rennen toen er aangebeld werd.  :D
Denk dat het wel mee gaat vallen allemaal.


Bedankt voor de steun en tips!  :-*
#2617544
-Annemarie- schreef: Bedankt voor het verplaatsen Lique. Ik wilde het net vragen maar je was me voor.  :)




Water met kvv gaat er goed in, ik doe er een klein schepje gepureerde appel door. Ors heb ik niet, maar denk dat ik het zo redelijk afdek.
Ze heeft een uurtje voor de Aga liggen rillen en ligt nu lekker naast mij op een stoel. Was ook niet te beroerd om hard blaffend naar de voordeur te rennen toen er aangebeld werd.  :D
Denk dat het wel mee gaat vallen allemaal.


Bedankt voor de steun en tips!  :-*
Dat denk ik ook, dit is een goed teken! Yuma niet zo lang geleden heeft een zeer zoute haring gegeten, overgeven en spuitpoep. Ik heb haar ook veel kleine beetjes water laten drinken, volgende dag had zij gewoon weer haar normale poep. Ik geloof dat ik haar ook Okugest heb gegeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door