Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TessaThomas
#2615676
Een beetje een domper in ons vers avontuur. Waar Tessa in het begin alles at (bijna alles), wordt ze nu steeds kieskeuriger en gaat ze steeds minder diersoorten eten. Het begon met sprotjes die ze niet wilde, vervolgens wilde ze geen haring meer. Okee, dat is vis, dat kan. Makreel en zalm vond ze heerlijk, dus geen probleem.

Maar nu hoeft ze geen makreel meer, geen patrijs, geen haas, wilde eend eet ze niet meer, kippenrug heeft ze 2 dagen over gedaan? Ook de organen gaan steeds slechter, waar ze de 1e keer even raar keer naar lever, maar het daarna gewoon op at, wil ze nu alleen nog maar het hart opeten in 3 etappes. Terwijl ze de KVV die ik had om uit te proberen binnen 1 seconde opheeft en het heerlijk vind, ook de varianten waar die ze in bot niet eet?

Ik zit er over te twijfelen om zelf te gaan malen, want het menu wordt wel erg eenzijdig als ze de helft gaat weigeren. Als ik dan de weigersoorten maal en de rest 'normaal' geef? Maar goed, dat is ook weer afwachten en dan moet ik opzoek naar een goede molen.

Hebben jullie nog tips om haar weer aan het eten te krijgen?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2615695
Helaas heel herkenbaar dit... Kaya heeft precies hetzelfde gedaan.
ik ben uiteindelijk overgestapt op KVV. dit heeft ze ruim een jaar lekker gegeten en ook daarmee is ze op een gegeven moment mee opgehouden. Nu eet ze weer steeds meer BARF  ??? 

Adviezen heb ik niet, het is voor mij ook nog dagelijks een probleem waar we tegen aan lopen.
Heeft ze zin in eten? Hoeveel krijg ik erin en vooral : eet ze uberhaupt wel?

Wel heel veel succes gewenst, het is niet fijn om een moeilijke eter te hebben.
Gebruikersavatar
Door RvB
#2615729
Aron werd op een gegeven moment ook steeds moeilijker met eten, ik heb toen de regel ingesteld:  niet gelijk gaan eten = geen eten. Gewoon het eten weer weg halen, en de volgende dag pas weer aanbieden. Een dag zonder eten kan heus geen kwaad.
Door Annemarie Rijnveld
#2615747
RvB schreef: Aron werd op een gegeven moment ook steeds moeilijker met eten, ik heb toen de regel ingesteld:  niet gelijk gaan eten = geen eten. Gewoon het eten weer weg halen, en de volgende dag pas weer aanbieden. Een dag zonder eten kan heus geen kwaad.
Ja, zou ik ook doen.
Door TessaThomas
#2615752
Dat doen we ook, maar dat betekent dus dat ze nu al sinds maandag niks gegeten heeft van haar eigen eten en alleen wat trainingssnoepjes. Dat gaat de laatste tijd elke keer zo en dat kan ze eigenlijk niet hebben, want dan gaat ze gal spugen en ze is al te mager op het moment. We hebben het anderhalf jaar geleden, toen we haar net hadden, ook met brokken gehad. Toen overgezet op kvv en ging goed, barfen ging ook goed, alleen de laatste 2 maanden dus niet meer, ondanks het weghalen.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2615774
TessaThomas schreef: Dat doen we ook, maar dat betekent dus dat ze nu al sinds maandag niks gegeten heeft van haar eigen eten en alleen wat trainingssnoepjes. Dat gaat de laatste tijd elke keer zo en dat kan ze eigenlijk niet hebben, want dan gaat ze gal spugen en ze is al te mager op het moment. We hebben het anderhalf jaar geleden, toen we haar net hadden, ook met brokken gehad. Toen overgezet op kvv en ging goed, barfen ging ook goed, alleen de laatste 2 maanden dus niet meer, ondanks het weghalen.
Dit zou echt Kaya's verhaal kunnen zijn  :-X te lezen onder http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 010.0.html
Daar kom je ook wel wat adviezen tegen, misschien dat je daar wat aan hebt?

Kaya heeft uiteindelijk het 3 weken volgehouden niets te eten  :'(  maar ondanks hoe ze eruit zag (vel over been) uiteindelijk is ze dus weer gaan eten... Het blijft echter moeilijk met haar. Ze heeft net weer een  'periode' achter de rug en we zijn nu weer terug op barf.
Door Drijver
#2615795
Mijn Cattle reu lustte in de beginperiode echt alles. Daar zijn nu toch een aantal dingen van af gevallen, met name sommige wild. Ik doe niet moeilijk, hij lust het echt niet meer, want er zijn gelukkig genoeg dingen die hij nog wel graag lust.
Om de dingen die ze niet lust voor jouw hond te gaan malen lijkt me geen slecht idee. Bij haar blijft er anders maar bar weinig variatie over.
Door Simone V
#2615872
Kan er niet iets anders aan de hand zijn?
veranderingen in huis, qua tijd van voeren, andere bak, andere plaats oid?

als mijn hond niet eet, weet ik al dat ze pijn heeft (HD) dus dan is het een pijnstiller erin en na een paar dagen begint ze weer normaal te eten.
Of ze eet niet als het anders als normaal gaat. Bijv, visite en misschien wel een hond erbij. Dan krijgt ze ook pas eten als iedereen weg is, en dan is het gauw opeten allemaal, want..toch wel honger hoor!
Door TessaThomas
#2616282
Simone V schreef: Kan er niet iets anders aan de hand zijn?
veranderingen in huis, qua tijd van voeren, andere bak, andere plaats oid?

als mijn hond niet eet, weet ik al dat ze pijn heeft (HD) dus dan is het een pijnstiller erin en na een paar dagen begint ze weer normaal te eten.
Of ze eet niet als het anders als normaal gaat. Bijv, visite en misschien wel een hond erbij. Dan krijgt ze ook pas eten als iedereen weg is, en dan is het gauw opeten allemaal, want..toch wel honger hoor!
Dezelfde bak, dezelfde plaats (tuin, ze krijgt het altijd in de kennel en sleept het dan naar het raam en gaat dan eten, of niet) tijd wisselt altijd, maar is 's avonds na ons eten...

Ik ga Zhiva haar topic maar even doornemen.

@ Drijver; ze heeft nog wel genoeg variatie, maar ik ben bang dat ze steeds meer gaat laten liggen, vooral het orgaan vind ik lastig dat ze dat dus niet meer wil eten...

Dank jullie wel voor het meedenken!
Door smulpaap
#2616384
Patrijs , haas en wilde eend zijn wel diersoorten die vele honden niet lusten .... of na verloop van tijd gaan weigeren
Ik heb het hier ook gehad , gelukkig alleen met wilde eend . Haas vinden ze heerlijk . Patrijs hebben ze weer leren eten . Ik heb daarvoor bv gemalen pens of boekmaag in huis . Ik snij dan de buik van de patrijs open en vul hem op met ""stinkie stinkie "" dat gaat een nachtje trekken , en ik verwijder stinkie stinkie weer als ze gaan eten . Je kan op deze wijze bv ook een poot opvullen . Met wilde eend heb ik het ook geprobeert op die manier , maar daar trapten twee van de drie honden toch niet in . Fazant bv idem , dat werd een tijdlang graag gegeten , nu niet meer

Sommige soorten lever vinden ze ook nogal eens vies , bio -lever gaat soms weer beter

Is er toevallig ook niets gaande in haar bekkie ? Ik denk maar met je mee hoor .... splinter , pijnlijk gebit ,tandvleesonsteking
Mijn Jack Russell begon ook eens te miepen met eten , ze liet haar vleesbot liggen , bij haar was de oorzaak een diepliggend oorprobleem
Door TessaThomas
#2616401
;D Ik doe het net andersom. Stop het weiger eten tussen de pens en laat het daartussen ontdooien. Maar vullen en leeghalen kan ik ook proberen!

Dezelfde diersoorten eet ze wel in kvv, dus de smaak vindt ze wel lekker, lijkt me? Gebit ziet er goed uit, lamsribben/hertenribben gaan er nog zo in, ander vleesbot zoals kippenruggen wisselt. Qua vleesbot eet ze dus lam en hert. Tamme eend moet ik nog proberen, die had ik nog niet geportioneerd. Ik heb nog kwartel, konijn en parelhoen liggen. Hoewel ze parelhoen al een keer 3 dagen niet at en toen ineens wel. (begraven dus ik had het niet gezien en dus niet weggehaald  ::) )

Lastig hoor, ik dacht echt een makkelijke eter te hebben, die alleen rond de loopsheid soms wat kon zeuren in de vorm van ineens langer over het eten doen.
Door Irish
#2617072
Ik weet niet of het de beste manier is om ze aan het eten te krijgen, maar ik vond het wel (ergens een schokkende) eye opener..

Ivan is van zichzelf ook een hele slechte eter. Toen hij hier bij ons kwam bijna 3 jaar geleden wassie zwaar vermagert en ja toen ging alles er in als zoete koek. Naar gelang meneer aankwam werdtie ook kieskeuriger, ondanks datie nog steeds wel wat mag aankomen. Ok hij is niet meer broodmager, maar alsie ziek zou worden of met de kou had hij helemaal geen reserves en dat wil ik toch wel graag zien.. Heupen etc steken ook nog steeds een beetje uit.. Ivan kan ook erg mutsen alsie iets nieuws te eten krijgt en oweeee als je je poten vies maakt, dat kan eeecht niet!
Anyway, af en toe geef ik hem probiotica van Solgar.  Dit keer had ik het gele potje van Solgar (normaal heb ik de rode) en ik dacht het zit wel goed want het is Solgar. Nou blijkt er dus in de gele gistextract te zitten, waarvan ik weet in humane voeding dat deze E-nummer met veel verschillende namen (google maar is ) in veel kant en klaar maaltijden wordt gestopt en snacks omdat het je verzadigingsgevoel ''beschadigt'' en je dus meer en meer gaat eten. En ja dat wil de voedingsindustrie natuurlijk wel! Ivan eet nu heeeeeeeel goed, heeft nu bijna een gewicht waarvan ik zeg, ok zo is het goed. Waar hij eerst moeite had met 2 konijnenkarkas of ongeveer 500 gram, eetie nu ruim een kilo rap weg en heeftie daarna zoiets van, was dit alles? Hij gebruikte laatst zelfs zijn voorpoten bij iets nieuws! De hongere wolf in hem is niet meer te temmen lijkt het wel  :o ;D Mijn probiotica is bijna op en ik ben dus heel benieuwd wat er gebeurd als ik daarmee stop.. Nogmaals ik weet niet of het de meest verantwoorde manier is om een hond die slecht eet aan het eten te krijgen en ik vond het schokkend (en confronterend) dat dit dus bij ons mensen wordt gedaan, maar voor hier werkt het nu even heel goed. Hij zat namelijk ook weer in een slechte periode dat hij weer behoorlijk mager werd..
Door TessaThomas
#2617085
MarijeEnBoomer schreef: Wanneer is ze voor het laatst loops geweest!?
Dierendag begonnen, dus hoort pas april/mei weer loops te worden.

Irish, mocht niks anders werken en ze echt te mager wordt, ga ik daar ook naar kijken. Idd, ze is niet heel mager, maar geen reserves en met de loopsheid over 1,5 maand ongeveer had ik liever gehad dat ze nu goed at. Hoewel ze kvv wel gewoon blijft eten. (om een beeld te schetsen, normaal at ze een aantal dagen 500 gram lotgering en en paar dagen 750, met loopsheid 1000g en 1500 gram om haar niet een scharminkel te laten worden, met barf was dat een stuk normaler, dan hoefde ze niet zoveel extra)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door