Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#261644
Wie kan mij vertellen wat op het doosje , flesje of tube staat, wie de fabrikant is bijv. en er zijn twee soorten 1 normale en 1 voor gevoelige oren. Ik wil nl. die voor de gevoelige oren door de apotheek laten bestellen i.p.v. naar de da te gaan. Ik gebruik Prodier oordruppels maar dat is niet effektief genoeg.
Door Femke
#261648
-e fabrikant is Leo Pharmaceutical, volgens mij geen nederlands bedrijf maar is het een import product.

Dit is hun website http://www.leo-pharma.nl. Kon er zo gauw niet iets over specicare vinden maar misschien kun je Angelique vragen?

Of er anders even heen bellen? 0294-480 451
Laatst gewijzigd door Femke op di 15 feb 2005, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#261651
Femke schreef: -e fabrikant is Leo Pharmaceutical, volgens mij geen nederlands bedrijf maar is het een import product.

Dit is hun website http://www.leo-pharma.nl. Kon er zo gauw niet iets over specicare vinden maar misschien kun je Angelique vragen?

Of er anders even heen bellen? 0294-480 451
Bedankt
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261652
Bij Angelique kun je specicare kopen, Ik geloof dat ze alleen de gewone heeft maar Angelique kennende besteld ze speciaal voor jou die voor gevoelige oren.

Waarom wil je speciaal die eigenlijk? Omdat hij last heeft van zijn oren waarschijnlijk , dat snap ik maar waarschijnlijk als je de gewone specicare neemt dat de ellende met de oren gewoon over is. Die voor gevoelige oren is meer voor honden door wie de gewone specicare niet goed wordt verdragen.

http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 2bb61a2bc8
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#261659
sylvia schreef: Bij Angelique kun je specicare kopen, Ik geloof dat ze alleen de gewone heeft maar Angelique kennende besteld ze speciaal voor jou die voor gevoelige oren.

Waarom wil je speciaal die eigenlijk? Omdat hij last heeft van zijn oren waarschijnlijk , dat snap ik maar waarschijnlijk als je de gewone specicare neemt dat de ellende met de oren gewoon over is. Die voor gevoelige oren is meer voor honden door wie de gewone specicare niet goed wordt verdragen.

http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 2bb61a2bc8
Ik dacht dat speciale beter was voor gevoelige oren.
Volgens mij heeft ie gevoelige oren want het bruine oorsmeer komt steeds terug en dat stinkt zo vies, bah. Ik ga er van over mijn nek.
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals zilverwater met tea tree en ook Prodier oordruppels, het werkt allemaal even en het komt op termijn weer terug en de ellende is dat de gehoorgang zo klein is en het smeer zo diep zit blijkbaar dat je d'r niet bij kan. Het gaat weer weg en komt weer terug na verloop van tijd en alleen bij een oor. Dus ik dacht als het steeds terug komt is misschien voor gevoelige oren het beste???? Maar ik gok maar, ik ken specicare eigenlijk niet. Heb trouwens nog nooit honden gehad met smerige oren, dit is de eerste keer dat ik met een hond oorproblemen heb
Laatst gewijzigd door casangio op di 15 feb 2005, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261660
Cockers hebben de oor problemen uitgevonden en als ik iets anders gebruik dan de specicare krijgen ze geheid oor problemen omdat er geen cleaner is die het afgesloten oor van een cocker afdoende reinigt zoals specicare dat doet.

Als ik jou was zou ik de gewone bestellen en even een paar dagen achter elkaar gebruiken totdat er praktisch geen vuil meer uit komt en dan 1 x per week gaan bijhouden.
Door casangio
#261661
sylvia schreef: Cockers hebben de oor problemen uitgevonden en als ik iets anders gebruik dan de specicare krijgen ze geheid oor problemen omdat er geen cleaner is die het afgesloten oor van een cocker afdoende reinigt zoals specicare dat doet.

Als ik jou was zou ik de gewone bestellen en even een paar dagen achter elkaar gebruiken totdat er praktisch geen vuil meer uit komt en dan 1 x per week gaan bijhouden.
Bedankt voor je info, zal ik doen :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261663
CaSanGio schreef: Bedankt voor je info, zal ik doen :-* :-* :-*
Ik hoor wel hoe het gaat ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#261696
ik heb zojuist ook de gewone bij Angelique besteld; ook bij Bas deed de Prodier niet wat je ervan zou verwachten en ook Bas heeft "kwakkeloren", ze lijken gewoon nooit schoon te blijven... ::) dus ik hoop ook de die Specicare doet wat ie moet doen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261698
Ivonne schreef: ik heb zojuist ook de gewone bij Angelique besteld; ook bij Bas deed de Prodier niet wat je ervan zou verwachten en ook Bas heeft "kwakkeloren", ze lijken gewoon nooit schoon te blijven... ::) dus ik hoop ook de die Specicare doet wat ie moet doen.
Ik denk het wel, mijn eerste flesje specicare (toen nog gewoon Leo) kwam van iemand met newfy's haar laatste newf was overleden en ze had net een nieuwe fles. Volgens haar was dat het enige wat de oren van haar newfs schoon kon houden.
Door tieneke
#261700
Hier blijven de flappers lekker schoon hoor met de Leo ;D druppels.
Af en toe een onderhoudsbeurtje....
Het helpt echt als een speer :P
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#261753
sylvia schreef: Ik denk het wel, mijn eerste flesje specicare (toen nog gewoon Leo) kwam van iemand met newfy's haar laatste newf was overleden en ze had net een nieuwe fles. Volgens haar was dat het enige wat de oren van haar newfs schoon kon houden.
;D na alle positieve verhalen over dit spulletje hier op BP ben ik errug benieuwd....
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#261762
ff OT: tieneke wat zijn die twee boeven van jou mooi geworden zeg.... echt geweldig :-*
Door jeanne
#263675
sil heeft ook giga veel oorsmeer en hele zware oren.
Hij heeft er een gruwelijke hekel aan als ikmet het flesje specicare aan kom, hij jankt ook (aanstellerij ???) als ik het pipetje in zijn oor doe, soms jankt ie al voordat dat ding erin zit ::)
De da zag niets bijzonders, alleen heel veel oorsmeer, maar dat is alweer meer als een half jaar geleden?
hmmmmmm zou ik nog een keertje moeten laten kijken in de oren? Ik maak ze geregeld schoon, en ze stinken niet, alleen zijn ze erg vies en vol met bruine smurrie.
Door tieneke
#263679
jeanne schreef: sil heeft ook giga veel oorsmeer en hele zware oren.
Hij heeft er een gruwelijke hekel aan als ikmet het flesje specicare aan kom, hij jankt ook (aanstellerij ???) als ik het pipetje in zijn oor doe, soms jankt ie al voordat dat ding erin zit ::)
De da zag niets bijzonders, alleen heel veel oorsmeer, maar dat is alweer meer als een half jaar geleden?
hmmmmmm zou ik nog een keertje moeten laten kijken in de oren? Ik maak ze geregeld schoon, en ze stinken niet, alleen zijn ze erg vies en vol met bruine smurrie.
Tara jankt ook als ik de pipet in haar oor doe,soms al ervoor ::) ::)
Een paar keer achter elkaar meteen herhalen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door