Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#25850
"Vaccinatie, het einde van de mythe" van Viera Scheibner".

Dit boek heb ik gisteren gekocht enne: dit is een interessant boek! OK, het gaat over mensen, maar dat maakt niet uit. Het principe is exact hetzelfde. Het voorwoord is overigens geschreven door een Nederlandse arts, Fred Laan. Ik ga hier af en toe wat stukjes uit overnemen. En dit wordt de eerste:

"De werkwijze van voorstanders.

Infectieziekten vormden vroeger een ernstige bedreiging van de gezondheid, en de mogelijkheid om door inentingen een aantal van deze ziekten te kunnen voorkomen, heeft begrijpelijkerwijs velen enthousiast gemaakt. Ook nadat er bijwerkingen aan het licht traden, zijn de voorstanders van vaccineren er altijd van overtuigd gebleven dat de voordelen opwogen tegen de nadelen, of dat een nieuwer vaccin wél de gewenste resultaten zou laten zien. Wellicht hebben ze, geconfronteerd met de in hun ogen irreële bezwaren van de bevolking, methoden gezocht om dit wantrouwen weg te nemen, zodat vaccinatiecampagnes voortgang zouden vinden. Hte bleek in veel gevallen niet mogelijk op overtuigende wijze wetenschappelijk aan te tonen dat vaccines voldoende werken en geen onacceptabele bijwerkingen hebben. Maar een heilige overtuiging maakt een mens vindingrijk. Het lijkt er soms op dat de interpretatie van onderzoeksgegevens worden "aangepast".
Zo worden, hoewel juist in de eerste twee weken na en vaccinatie veel bijwerkingen optreden, plotseling optredende ziekten in die periode vaak niet meegeteld omdat ze al vóór de vaccinatie kunnen zijn opgelopen.
Bij dubbelblinde placebo-gecontroleerde studies wordt meestal ook aan de controlegroep een (ander) vaccin toegediend, als "placebo". Op die manier wordt nooit helemaal duidelijk of beide groepen het slechter doen dan niet-gevaccineerden.
Wetenschappers die wél over de tekortkomingen van vaccines publiceren, worden ten onrechte vaak ernstig door hun vakgenoten bekritiseerd, waardoor dit soort publicaties wordt ontmoedigd en een vertekend beeld ontstaat. Met échte, onbevooroordeelde wetenschape heeft dit alles weinig van doen.

Na tweehonderd jaar ervaring weten voorstanders van vaccinaties goed hoe de publieke opinie in gunstige zin kan worden beinvloed. Het melden door ouders van bijwerkingen wordt bijv. niet aangemoeidigd. Integendeel: meestal wordt het verband tussen een vaccinatie en klachten die langer dan 72 uur erna optreden, ontkend.
De berichtgeving in dagbladen is vaak misleidend. Tijden polio-epidemieën in de jaren zeventig werd steevast gemeld dat het personen betrof die om religieuze redenen niet gevaccineerd waren. Bij navraag bleek dat de meeste gevallen wel degelijk waren gevaccineerd.
Bij de voorbereiding voor de Golfoorlog werden in korte tijd zo'n 55 verschillende vaccins aan militairen toegediend. Toen na die oorlog duizenden militairen klachten kregen, werd dit toegeschreven aan het schoonmaken van opslagtanks. Wel nooit eerder zullen er zoveel militairen aan een corveeklus hebben meegedaan.......".

Groetjes, Lizzy en meer volgt!
Door tieneke
#25860
Hoi Lizzy

Vaccinaties voor mensen hebben volgens mij ook verschillende rare bijwerkingen.
De laatste jaren haal ik ieder najaar trouw de griepprik.
Geen 1 jaar heb ik overgeslagen dit omdat ik astmatische bronchitus heb.
Ik heb zelfs nog nooit gerookt.
Verleden jaar was een echt kwakkeljaar voor mij,ik ben zeker 3 a 4 keer goed verkouden geweest.
De voorgaande jaren wel eens, maar niet zo extreem als het laatste jaar.
Ik heb dan ook besloten om hem dit jaar niet te halen,ben benieuwd hoe vaak ik nu verkouden word?
Hopelijk krijg ik geen griep,volgens mij heb ik nog voldoende troep opgeslagen van al die jaren.
Ook de klachten net na de vaccinatie had ik,ben benieuwd hoe dit griep jaar gaat verlopen :D
Door qyan
#25862
tieneke schreef: Hoi Lizzy

Vaccinaties voor mensen hebben volgens mij ook verschillende rare bijwerkingen.
De laatste jaren haal ik ieder najaar trouw de griepprik.
Geen 1 jaar heb ik overgeslagen dit omdat ik astmatische bronchitus heb.
Ik heb zelfs nog nooit gerookt.
Verleden jaar was een echt kwakkeljaar voor mij,ik ben zeker 3 a 4 keer goed verkouden geweest.
De voorgaande jaren wel eens, maar niet zo extreem als het laatste jaar.
Ik heb dan ook besloten om hem dit jaar niet te halen,ben benieuwd hoe vaak ik nu verkouden word?
Hopelijk krijg ik geen griep,volgens mij heb ik nog voldoende troep opgeslagen van al die jaren.
Ook de klachten net na de vaccinatie had ik,ben benieuwd hoe dit griep jaar gaat verlopen :D
tieneke, als het ff meezit ben je zonder die griepprik helemaal niet meer ziek.
mijn moeder en ik haalde hem altijd trouw ieder jaar, ook vanwege astmatische bronchitis.
ieder jaar griep en vaak verkouden.
we halen hem allebei nu al zo'n 3 tot 4 jaar niet meer (weet het niet precies meer).
uiteraard af en toe nog weleens verkouden, maar lang niet zo vaak als met de griepprik en nooit meer griep gehad.
mijn vader heeft nu voor het eerst de griepprik overgeslagen en ook voor het eerst geen griep gekregen.
mijn oma haalt hem trouw nog steeds ieder jaar en die is ieder jaar een maand lang doodziek.
begrijp ook niet dat er toen op de TV was dat werkgevers hun werknemers lieten enten tegen griep zodat het ziekte verzuim minder werd ??? volgens mij wordt het merendeel alsnog ziek na de prik
Zal ook wel aan de persoon liggen, maar toch
Door roger
#25865
<<Vaccinaties voor mensen hebben volgens mij ook verschillende rare bijwerkingen.<<


Heb een paar jaar geleden in mijn kennissenkring een kind (10 jaar) dat overigens kerngezond was weten overlijden korte tijd nadat ze gevaccineerd was, ik weet precies niet meer waartegen, kan jij je dat nog herinneren Jan?

Er is bij mijn weten ook altijd rond de pot gedraaid door de behandelende artsen ivm. dit overlijden.

Of het er uiteindelijk iets mee te maken had zal altijd een raadsel blijven maar ik heb altijd mijn bedenkingen gehad.


Gr.
Roger
Gebruikersavatar
Door chooky
#25868
Ik ben sinds een paar maanden lid van 'Kritisch Prikken'
( http://www.nvkp.nl ) en wat je allemaal voor verhalen leest... Kinderen doodziek, en artsen ddie de ouders voor gek verklaren als die voorzichtig vragen of dit niet misschien een bijwerking van de prik kan zijn, ze met een paracetamolletje naar huis sturen en dit tot vele keren achtereen aan toe. inderen die zo ziek worden dat ze opgenomen moeten worden en inderdaad kinderen die overlijden, en alles wordt in de doofpot gestopt. Je schrikt echt van de verhalen. Ik had echt zoiets van ik wist dat het bestond en dat het kn gebeuren, maar zo erg...
Door Helen
#25892
Mijn vader was ook ieder jaar twee keer drie weken doodziek van ernstige griep, Hij haalt de griepprik nu en hij is enkel een keer per jaar een weekje uit de running...Dus zo kan het ook...

groetjes Helen
Door Paul_Barte
#25895
Volgens mij is dat frappant Helen want ik heb namelijk begrepen dat de griepprik voor 1 bepaald soort griep is die nog niet is voorgekomen ???

De griepgolven van de laatste jaren waren hadden niets te maken met de soort griep waarvoor men wordt ingeent.

Grtz
Paul
(die zich NIET laat enten ondanks een verhoogd risico)
Door jeanne
#25905
De griepprik, tja, ik kom dus ook in aanmerking (nieraandoening) en mijn dochtertje ook (astma)
Ik heb van mijn leven nog nooit, maar dan ook nooit de griep gehad, totdat ik, juist ja, die griepprik ging halen >:(
Ik heb die prik nu twee keer gehad, en twee keer ziek geweest! Dus heb mij en mijn dochter mooi afgemeld dit jaar! ;D
Door Helen
#25927
Paul_Barte schreef: Volgens mij is dat frappant Helen want ik heb namelijk begrepen dat de griepprik voor 1 bepaald soort griep is die nog niet is voorgekomen ???

De griepgolven van de laatste jaren waren hadden niets te maken met de soort griep waarvoor men wordt ingeent.

Grtz
Paul
(die zich NIET laat enten ondanks een verhoogd risico)
Tja, ik weet het ook niet ...? Maar hij is er echt weken minder ziek door...Volgens de huisarts is het een cocktail van een x-aantal varianten van levende verzwakte griepvirussen.

groetjes Helen
groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op di 25 nov 2003, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#26063
Nieuwe quote "Infectieziekten zijn ook belangrijke mijlpalen in de ontwikkeling van het kind. De belangrijkste van alle goede redenen om infectueze kinderziektes te accepteren, is misschien wel het overtuigend bewezen feit dat het immuunsysteem van jonge mensen moet worden aangevallen en op de proef gesteld om naar behoren te gaan funtioneren, zodat het de mens later kan beschermen tegen veel ernstiger auto-immuunziekten als kanker".
Door Lizzy
#26064
"De waarheid over de vaccins tegen polio en pokken is dat ze zwaar zijn verontreinigd met dierlijk viruspartikels, aangezien deze vaccines worden bereid uit de nieren van apen en kalveren. Die praktijk heeft geleid tot aids - een ziekte die voor het eerst is opgetreden in landen in Midden-Afrika nadat de Wereldgezondheidsorganisatie van de Verenigde Naties daar de "eliminatiecampagne" tegen pokken en polio had uitgevoerd. De partijen vaccins daar bleken zwaar te zijn gecontamineerd met zowel SV40 als SIV (simiae-immunodeficiëntievirus) en het bovine-retrovirus, een virus dat vooral bij runderen voorkomt en eveneens verband houdt met aids. Er werden 40-60 personen met dezelfde injectienaald gevaccineerd, en dit is een factor die heeft bijgedragen aan de verspreiding van aids onder honderduizenden nietvermoedende mensen. Het is buiten kijf dat de huidge aids epidemie vooral woedt in landen waar de eliminatiecampagne tegen polio en pokken is gevoerd"
Door jeanne
#26161
Ieks Lizzy, je maakt me bang!
Heb hier nog 2 kids rondlopen, die nog alletwee wat inentingen moeten krijgen!!!!! Ik weet nog niet wat ik zal doen............ heb je nog meer van dit soort enge info?
Door Lizzy
#26164
Hoi Jeanne, ja vast wel. Maar, ik raad je aan dit boek te kopen en te lezen voordat je je kids laat enten. Ik zeg niet dat je ze niet moet enten, maar dan ken je tenminste ook de andere kant van het verhaal!
Groetjes, Lizzy
p.s., het is in het Nederlands geschreven dit boek
Door avalon
#26172
Mijn dochtertje is nog nooit uit zichzelf ziek geweest, maar na de laatste enting was ze echt doodziek, hoge koorts en 3 dagen huilen en niet eten, daar wordt ik dan ook verdrietig van en ga gewoon mee zitten janken en heb spijt dat ik ze heb laten enten. En als je dit allemaal zo leest, mijn vader wordt trouwens ook altijd ziek van de griepprik. Ik ben de afgelopen 10 jaar welgeteld 7 dagen ziek geweest, dus mocht ik een oproep voor een griepprik krijgen mogen ze hem van mij houden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door