Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door _Linda_
#2615126
Kon geen voorstel categorie vinden, dus ik doe het hier maar gelijk met mijn vraag. :)

Mijn naam is Linda en ik heb een kat en 2 honden, een cane corso teefje van 8 jaar oud en een dogo canario (mix?) van ongeveer 6 jaar oud.
Onze cane corso heeft al jarenlang hele erge allergie voor mijten, gluten, grassen enz enz... en eigenlijk zijn we zo onderhand wel uitgedokterd met haar.
Ze heeft er op het moment weer erg veel last van (vooral na de laatste inenting), zo erg dat ze een kraag om moet als we weg gaan of gaan slapen anders krabt ze net zo lang door dat het bloed op de muren zit. :-\
Via een goede kennis van mij die ook een hond heeft met zware allergie, kreeg ik de tip om chlorella poeder te gaan gebruiken en daar zijn we nu 2 dagen geleden mee begonnen.
Ik weet dat we het rustig op moeten bouwen en dat het eerst erger kan worden voordat het beter zal gaan, maar nu was ik eigenlijk wel benieuwd of er hier nog meer mensen zijn waarvan de honden allergie hebben en of de chlorella geholpen heeft?

Groetjes Linda! ;)
Laatst gewijzigd door _Linda_ op do 28 feb 2013, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BAC
#2615225
Als je hond zo heftig reageert op een enting, waarom ent je dan nog?
Ik gebruik ook chlorella, zowel persoonlijk als voor de hond, ik merk zelf dat ik dr minder moe van wordt, maar vind het geen wondermiddel, verwacht er niet teveel van.
Door BAC
#2615277
_Linda_ schreef: als we dat geweten hadden voordat ze ge-ent werd, hadden we dat natuurlijk niet gedaan...
maar bedankt voor je reactie
Een hond met een verminderde weerstand nooit enten, ach ik heb die vergissing ook gemaakt hoor, en door schade en schande wordt je wijzer.

Oja wat me nog te binnen schoot over chlorella. Ik ben in november bij Any animal geweest met de desbetreffende hond (Voedsel concult) en noemde ook de chlorella, ik mocht daar mee stoppen omdat het volgens hun helemaal niets toevoegt aan de voeding, alleen dat het zware metalen uit het bloed haald.
Ik gaf het omdat mijn hond al een paar x onder het mes was geweest en meerdere roesjes heeft gehad in 2 jaar tijd.
#2615394
Ik denk dat je met een goede probiotica meer bereikt . Het merk Phytonics vind ik zelf een hele goede . Daarmee ga je o.a al werken aan een goede darmweerstand .
Je kan middels de zoekfunctie eens diverse topics doornemen
Verder kan je ook eens middels de zoekfunctie op zoek gaan naar een goede visolie , ook goed voor de weerstand , de vacht etc . Ikzelf gebruik Doils- Joint
Over allergieeen t.av gras etc weet ik niet zoveel , mijn honden hebben er gelukkig geen last van . Maar mogelijk krijg je nog wel meer reacties
Ik weet niet of je bv ontwormingsmiddelen  gebruikt ? Dat zijn ook de z.g triggers die je moet voorkomen , ook weer voldoende over te vinden via de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2615534
Welkom Linda! Hier ook een allergiehond (mijten en ik vermoed in ieder geval granen) en sinds kort krijgt hij chlorella. Ik heb toch wel het idee dat het iets voor hem doet, maar helemaal zeker kan ik dat (nog) niet zeggen. Hij krijgt er namelijk ook nog andere dingen bij (o.a. Doils visolie zoals hierboven ook al genoemd wordt).

Misschien een overbodige vraag, maar ik zie niet staan wat je de honden voert?

Meen je dat nou Senta? En wat verstaan we eigenlijk onder 'zware metalen'?
#2615560
Ze krijgen hier al jaren kvv glutenvrij en dat heeft al veel geholpen, ook krijgt ze vloeibaar schapenvet voor haar super droge huid.
ze heeft al vanalles gehad aan medicijnen, testen en onderzoeken, dus we zijn heel erg benieuwd of de chlorella wat zal doen voor haar.
mocht dit niet werken, zullen we de probiotica weer eens proberen.
ontwormingspillen kreeg ze al niet al te vaak, maar ik denk dat ik ze nu maar helemaal niet meer ga geven.

Bedankt voor alle tips! ;)
Door BAC
#2615627
Xerox schreef:
Meen je dat nou Senta? En wat verstaan we eigenlijk onder 'zware metalen'?
De metalen uit een vulling die vroeger werden gebruikt....Niets meer en niets minder zou het doen, ik heb toch wel vertrouwen in deze dierenarts en ben dr mee gestopt, geeft het zo nu en dan. Maar meer voor het idee maar niet omdat het wat doet.

Probiotica is idd een goeie voor de weerstand, of phytonics Immono boost.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2615636
Senta schreef: De metalen uit een vulling die vroeger werden gebruikt....Niets meer en niets minder zou het doen, ik heb toch wel vertrouwen in deze dierenarts en ben dr mee gestopt, geeft het zo nu en dan. Maar meer voor het idee maar niet omdat het wat doet.

Probiotica is idd een goeie voor de weerstand, of phytonics Immono boost.
En hoe zit het dan met de hele waslijst aan vitaminen die erin zitten?

Welke probiotica is nou het beste?
Door BAC
#2615642
probiotica van phytonics, die heeft de meeste darmbacterien dr inzitten en in hoge dichtheid, hoger heb ik ze nog nooit gevonden.

Wbt de chlorella die vraag stelde ik ook, hierop was het antwoord heb is maar de vraag of de hond dit op kan nemen, omdat het een carnivoor is en geen omi of herbyvoor
Door BAC
#2615651
Bel anders Erwin eens op, die kan het je beter uitleggen dan ik, ik mocht er iig mee stoppen omdat het oa om die reden geen enkel nut had te geven, wel leuk voor jezelf.
Maar hij vond groenlipmossel ook niets, mocht ik in de kerstboom hangen ben ik ook maar mee gestopt. En dat scheelt me toch een hele hoop centjes...

Hij is wel voorstander van probiotica en omega 3
Door BAC
#2615657
Yes :biggrin2: je kunt ook op voedsel concult gaan, heb ik toen gedaan heb alles meegenomen en besproken wat goed was en wat weg mocht blijven, of wat er extra aan toegevoegd mocht worden met heldere tekst en uitleg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door