Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Psycho-tr
#2615186
Hallo allemaal,

Ik ben Mehmet ben 24 jaar,Heb sinds 2 weken een duits herder pup van 9 weken oud nu.
Een lieve drukke sloperd die overal en door heen vliegt :D.

Mijn pup kreeg bij de fokker Barka brokken.Toen die bij ons thuis kwam begon die na 2 dagen niet meer te eten.Nou kwam mooi uit dacht ik want wou al KVV voeren.
Dus meteen Kivo KVV gehaald,Hij heeft het wel geteld 1x gegeten.Maar nu vertikt die het.
Heb het al een keer gemixt met rodi worst-pedigree blikvoer.Maar nee geen zin erin.

Vanmiddag heb ik 2pakjes carnibest natura KVV gehaald,Dat heeft die wel gegeten.Of het toeval is dat die gegeten heeft kom ik morgenvroeg achter bij zijn ontbijt.

Als die niet eet kan ik zijn voer dan gewoon weghalen en volgend maaltijd terugzetten?Vind het naar dat de pup met een leeg maag rondloopt.
Aan zijn trek ligt het niet,krijgt elke dag namelijk een kippennekje en die is binnen no-time weggewerkt.Heeft ook al een keer 100gram kipfilet gekregen.Die vreet die ook zo weg.

Iemand een idee wat ik moet doen?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2615197
mijn pup een sint bernard normaal vreetzakken had het ook alleen ik voerde lotgering,maar wat bleek ze had last van wormen en giardia dus ja dan niet zo gek dat je geen trek heb,zou voor de zekerheid even laten testen komt zo vaak voor,kijk maar is bij van het woud even google dan krijg je de site is perfekt ;)
Door Psycho-tr
#2615206
[quote="kiara"]
mijn pup een sint bernard normaal vreetzakken had het ook alleen ik voerde lotgering,maar wat bleek ze had last van wormen en giardia dus ja dan niet zo gek dat je geen trek heb,zou voor de zekerheid even laten testen komt zo vaak voor,kijk maar is bij van het woud even google dan krijg je de site is perfekt ;)
[/quote]

Dat is het niet,Heeft net een DA bezoek gehad namelijk.Mankeerde niks.
Door Suzanne
#2615286
[quote="Psycho-tr"]
Dat is het niet,Heeft net een DA bezoek gehad namelijk.Mankeerde niks.
[/quote]

Dus de DA heeft de ontlasting onderzocht? Anders kun je dit namelijk niet weten.
Probeer eventueel een ander merk kvv; ook pups hebben soms zo hun voorkeuren ;-)

Suzanne
Door Psycho-tr
#2620594
het is geen gardia of wormen.
Want als ik cesar-blikvoer geef eet die zo snel als het kan leeg.

Carnibest eet die ook heel even en dan houd die er ook mee op.Ook hierbij als ik het meng met cesar eet die het sneller op.
Als we bij me ouders zijn dat eet die ook stiekem heel de bak brokken weg.

Aan zijn lust ligt het niet.Hij is nu 10 weken en weegt 8kilo.

Kan ik hem iets anders erbij voeren dan kippennekjes?Heb gelezen dat schapenvet ook goed is om bij te zetten.
Zijn vacht is ook dof namelijk.
Door Martine-Tom
#2620605
[quote="Psycho-tr"]
het is geen gardia of wormen.
Want als ik cesar-blikvoer geef eet die zo snel als het kan leeg.

Carnibest eet die ook heel even en dan houd die er ook mee op.Ook hierbij als ik het meng met cesar eet die het sneller op.
Als we bij me ouders zijn dat eet die ook stiekem heel de bak brokken weg.

Aan zijn lust ligt het niet.Hij is nu 10 weken en weegt 8kilo.

Kan ik hem iets anders erbij voeren dan kippennekjes?Heb gelezen dat schapenvet ook goed is om bij te zetten.
Zijn vacht is ook dof namelijk.
[/quote]Stoppen met Mac. voer erbij te geven zou ik zeggen, Cesar en al dat soort spul zit vol met smaakmakers enzo dus niet gek dat ie dan weigerd om iets met minder smaak te eten.

Schapenvet zou ik niet doen, een goed menu zit alles in wat ze nodig hebben.

Eendennek, eendkarkas, kipperug, spiervlees, kwartel...allemaal leuk beginners spul.
Door Psycho-tr
#2620611
Maar dat pup moet toch wat eten?of is het niet erg als die 3-4 dagen niks eet?

De tips die je gaf betreft vlees zal ik proberen.
Door Martine-Tom
#2620617
is dat al gebeurd, echt NIKS, geen snackjes geen kvv, geen brok/blik...echt niks?
Ik denk dat het zo lang niet zal duren hoor, pup weet nu wel dat baasje te bewerken is en dat er dan gevoerd gaat worden wat erg gezellig en leuk is.
Ik gok dat het een kwestie is van de langste adem hebben, smurf hier is ook een hardnekkige pup geweest, paar dagen overleven op een reepje gedroogde kip per dag ofzo.
Voor mijn gevoel is het een kwestie van volhouden, als ze honger hebben eten ze wel hoor  ;)
Door Psycho-tr
#2620637
Hoe bedoel je?
Dat ik hem niks gegeven heb?

geef hem alleen kvv,beetje cesar erin. en 2 kippennekjes perdag.
Dus zijn bak weghalen als die niet eet?ook geen kippennekjes geven?
Door Martine-Tom
#2620654
Net wat je wil, ik zou zelf alleen de kvv geven en verder niks, ook geen cesar er doorheen. Neerzetten, geen intresse dan gelijk de bak weg en het volgende eet moment pas weer aanbieden, geen intresse...weer bak weg, en geen half uur wachten, 2 minuten ofzo is lang zat  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2620817
dan is jouw pup niet de enige  die het niet belieft.  ;)

Om eerlijk te zijn: Ik  hoef het niet meer, nog niet al kon ik het gratis krijgen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2621025
[quote="Psycho-tr"]
Mag ik vragen waar je het over hebt?
Kivo?Cesar?Carnibest?
[/quote]

Kivo, daar is het topic toch om begonnen?  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door