Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2612887
Pippa eet ontzettend graag poep. T maakt niet uit: hond, kat, mens t maakt niet uit  :puke:
Sommige drollen worden niet aangekeken en andere schranst ze naar binnen. Ik had gehoopt dat door te gaan barfen het beter zou gaan. Ik had namelijk gehoord dat t kan komen doordat zij te weinig darmbacterien zou hebben. Of dat ze iets zou missen in haar voeding.
T is nu zo erg dat ik haar in t park niet meer loslaat omdat ze dan constant aan t vreten is  >:(
Wie heeft er een tip? Of weet waar t doorkomt? Ik word er echt schijtziek van...
#2612934
Ik heb ergens gelezen dat beesten poep eten voor vitamine B.

en omdat er in voedsel zoveel geur kleur en smaakstoffen worden gestopt dat niet verteerd, het aantrekkelijk is, voor de ene hond meer als voor de andere. Bij kattenvoer is dit nog erger omdat katten erg kieskeurig zijn met eten, hier zit dus meer van die geur en smaakstoffen in. de meeste honden eten daardoor het liefst kattedrollen.
#2613222
Ik heb alles geprobeerd om Charlie van het vreten af te krijgen. Ze vrat werkelijk alles, van poep tot wat ze maar kon vinden, een keer heeft ze een pak suiker gevonden, helemaal opgevreten en ik kon er 's nachts uit, alles onder, het matras vanuit de bench zo naar buiten kunnen gooien. Ze was daarvoor al helemaal opgezet van al die gassen die vrij kwamen, ik vreesde zelfs even of ze er wel heelhuids vanaf zou komen, zo ziek was ze.


Ik heb haar gestraft, geprobeerd af te leiden, lange lijn aangedaan in de hoop dat ik het dan onder controle zou krijgen, muilkorf. Niks hielp echt voldoende. Als ze me hoorde 'foei' roepen nam ze een enorme hap en rende er vandoor de andere kant op, dat was dus niet de oplossing. Lange lijn dan, die zat vooral alleen maar in de knoop en het effect was dat ze wist dat ze vast zat, dus deed ze het bijna niet meer, ik kon haar dus ook niet corrigeren daarop. Haar steeds in de gaten houden en haar voor zijn was ook geen optie, mijn neus is nu eenmaal niet zo goed als die van haar en ik zie het ook niet altijd liggen  ::). Dan de muilkorf, dat zou het zijn.... Niet dus, ze duwde net zo hard mogelijk met de korft op het geen wat ze wilde hebben dat het er tussendoor prutte en ze alsnog wat kon snaaien. Met als gevolg dat ze de vieze besmeurde muilkorf aan mij of aan iemand anders kwam afsmeren. Ik was ten einde raad op dat moment.

Totdat een bekende mij vroeg of ik iemand wist voor haar correctieband, haar hond was erg oud en ze was overbodige spulletjes aan het opruimen. Toen ging er een lichtje branden. Ik wilde de band heel graag hebben. Het is een band met een piepsignaal, een korte spray en een lange spray. Dus pijn doet het niet, het geeft alleen een schrikeffect op het moment dat je de band gebruikt als ze was verkeerd doet. In dit geval het vreten dus.
Zo kon ik Charlie weer los laten tijdens de wandelingen. De allereerste keer dat ze de band omhad en ik haar los liet was het direct raak. Ik had de band thuis al eens omgedaan en tijdens de wandelingen aan de lijn had ze hem ook al een paar dagen om. Dus ze was zich er niet van bewust dat het door de band kwam wat ze toen deed. Ze nam een flinke hap van een drol, drukte op het piepje van de afstandsbediening en direct daarna de spray, omdat ze het piepje nog niet herkende. Nou ik heb mijn lachen in moeten houden, ze liet de drol direct vallen uit haar bek, ze sprong een halve meter omhoog, keek heel verbaasd, maar pakte hem weer op, dus nog een keer piep en spray, weer liet ze hem vallen, terwijl ze opsprong en rende achteruitkijkend naar mij toen. Ik was natuurlijk super lief, ik riep haar bij me en beloonde haar met wat lekkers.
Zo heb ik hem de eerste week, eigenlijk drie keer echt moeten gebruiken op de bovenstaande manier, piep en spray, nu is alleen de piep voldoende. En het helpt nu zelfs al als ik 'nee' roep. Dan stopt ze meteen met het willen vreten, het zet haar op andere gedachten.
Ik ben dus zeer tevreden met de trainingsband, ze heeft hem bijna altijd om als ze los mag, ik heb hem nu eigenlijk niet meer nodig, maar als ze hem vaker niet omheeft dan begint ze weer te vreten, dus in neem het zekere voor het onzekere.

Conclusie, d.m.v. de band heeft ze bij ons het vreten afgeleerd, anders was het me niet gelukt, dat weet ik zeker. Ook ik was ten einde raad.
#2613252
Hoe oud is je hond en hoelang Barf je?
Bency deed het ook toen hij pup was. En ik dacht ze zeggen met vers dat het overgaat.
Dat was ook zo maar duurde wel denk een half jaar.
Nu loop hij gerust een verse paardedrol zo voorbij ;)
En ook grote brokkendrollen word niet meer naar gekeken, hooguit soms een plasje erover heen.
Alleen verdenk ik hem nog wel eens van een kattedrol van eigen katten die dus ook vers eten ;)
Offfffff die poepen echt heel weinig :D
#2613456
WillyP schreef: Ik heb haar gestraft, geprobeerd af te leiden, lange lijn aangedaan in de hoop dat ik het dan onder controle zou krijgen, muilkorf. Niks hielp echt voldoende. Als ze me hoorde 'foei' roepen nam ze een enorme hap en rende er vandoor de andere kant op, dat was dus niet de oplossing. Lange lijn dan, die zat vooral alleen maar in de knoop en het effect was dat ze wist dat ze vast zat, dus deed ze het bijna niet meer, ik kon haar dus ook niet corrigeren daarop. Haar steeds in de gaten houden en haar voor zijn was ook geen optie, mijn neus is nu eenmaal niet zo goed als die van haar en ik zie het ook niet altijd liggen  ::).
Heel herkenbaar dit! Vooral het stukje vanaf "foei".  :crying:

Muilkorf zat ik dus ook aan te denken omdat poep niet het enige is wat ze eet.
WillyP schreef: Dan de muilkorf, dat zou het zijn.... Niet dus, ze duwde net zo hard mogelijk met de korft op het geen wat ze wilde hebben dat het er tussendoor prutte en ze alsnog wat kon snaaien. Met als gevolg dat ze de vieze besmeurde muilkorf aan mij of aan iemand anders kwam afsmeren. Ik was ten einde raad op dat moment. 
Maar dit zie ik bij mij dus ook gebeuren  ;)

Ik ken wel de correctieband met stroomstootje. Maar niet zoals jij hem beschrijft met een spray.
Ik ga eens googelen op correctiebanden. Want het is toch het fijnst als je hond lekker los met je mee kan lopen.

Willy, bedankt voor je tip. T is een heel herkenbaar verhaal. Hoelang gebruik je hem nu?
#2613522
[quote author=Thea link=topic=111811.msg2613493#msg2613493 date=1361917032
Att piopa ook al zoveel poep toe die brokken at, of is het erger gewoorden na dat je bent overgestapt?
[/quote]
Ja ze at ook poep toen ze op brokken zat. Ik vind het idd erger geworden de laatste weken  :-\
#2613768
Hier zijn de 3 barfers ook dol op alle mogelijke soorten poep. Kattendrollen met stip op 1. Hun eigen ontlasting of die van elkaar eten ze echter niet. Ik denk niet dat het uitsluitend met de geur- en smaakstoffen te maken heeft, want behalve ontlasting van huisdieren zijn ze ook gek op haze- en konijnenkeutels, ganzen- en eendenpoep.
#2614350
essievanderkraan schreef: Heel herkenbaar dit! Vooral het stukje vanaf "foei".  :crying:

Muilkorf zat ik dus ook aan te denken omdat poep niet het enige is wat ze eet.
Maar dit zie ik bij mij dus ook gebeuren  ;)

Ik ken wel de correctieband met stroomstootje. Maar niet zoals jij hem beschrijft met een spray.
Ik ga eens googelen op correctiebanden. Want het is toch het fijnst als je hond lekker los met je mee kan lopen.

Willy, bedankt voor je tip. T is een heel herkenbaar verhaal. Hoelang gebruik je hem nu?
Ik gebruik hem vanaf juli ongeveer. En gebruik hem nog steeds, ze is wel slim hoor moet ik zeggen, ze weet wel dat wanneer ze de band niet om heeft dat ze het weer eens kan proberen, maar dan is mijn 'nee' toch nog voldoende en doe ik de band de volgend keer juist weer wel aan.
Als je de band gaat gebruiken, gebruik hem dan zeker in het begin uitsluitend voor het vreten. Anders kan ze er erg van in de war raken. Pas als je het onder controle hebt zou je hem ook voor andere dingen gebruiken (wat ik dus ook gedaan heb, Charlie heeft meerdere rare gedragingen  ::))

Maar misschien wordt het minder naarmate je langer barft, dat zou fijn zijn.

Charlie is in september 2011 bij ons gekomen, ze at toen brokken, daarna vrij snel overgezet naar barf, maar ik kan niet zeggen of het meer geworden is in de eerste tijd op bard, ik was in juli daarna het helemaal spuugzat met dat gevreet. Ik vreesde zelfs dat het een keer zo erg zou zijn dat we bij de dierenarts zouden belandden. Dat is gelukkig nog niet gebeurt, maar wel meerdere keren aan de schijt en een plofbuik en spugen  :-X
#2614381
Ingrid S schreef: is ook voor de vitamine B12. kippen eten daarvoor zelfs eigen poep (ook maar gelezen hoor)
Waar ik mijn vraagtekens bij zet. Een van mijn honden wordt zwaar gesupplementeerd met vitamines B waaronder 12 en die vreet gewoon net zo hard poep als de rest.
#2614739
Poepeten heeft niet altijd wat met een gebrek of voeding te maken kan ook gewoon een gedragsprobleem zijn, zoals het bij mij dus ook het geval is. Mijn hond vreet stront als ik met iemand sta te praten, pure andachttrekkerij. Ik heb ook van alles geprobeerd, maar ze blijft het gewoon doen. Ik heb mij dr bij neergelegd, dat frustreerd het minst. Ik weet precies wat voor blik ze dr bij trekt (Laat me ff, of zie je baasje wat ik aan het doen ben? IK doe het toch lekker PUH)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door