Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2613020
Ik was van plan mijn hond op 1-jarige leeftijd pas op 1 maaltijd te zetten, maar door een hint van hier heb ik dat op de leeftijd van ca. 8/9 maanden al gedaan en het is zonder problemen gelukt!

Ik ben begonnen met sochtends wat minder te geven, en savonds iets meer. Langzaam opgevoerd in ongeveer 10 dagen. In het begin, de eerste maand, snaaide Yuma wel veel meer, maar dat is nadien ook weer voorbij gegaan.

Het is gewoon uitproberen, niet iedere hond is gemakkelijk te overtuigen van het nut ervan. En niet iedere hond reageert er goed op.
#2613744
Nacho ( zwitser witte herder 9 maanden oud ) krijgt nog 2 maal daags te eten.
Ben wel langzaam over aan het gaan naar 1 keer per dag.
Hij heeft echter nog best veel voedsel nodig, krijgt momenteel 1400 gram per dag.
Vandaar dat ik het nog even op 2 maal per dag houdt. Nu krijgt hij 's ochtends 400 gram (spiervlees en groente) en dan 's avonds 1 kilo.
#2613753
o dat is inderdaad veel. Senna is 5 maanden oud en krijgt 1 kilo ( dit eet ze niet elke dag op)
en laat haar eten wat ze wil. als ze niet eet haal ik het weg. zo eet ze het bijv. 2 dagen wel en dan 1 dag laat ze het s'morgens staan. ze is ook erg rustig met eten. soms wacht ze paar minuten voor ze gaat eten.

ik heb nog 2 kleine hondjes en die krijgen maar 1 keer per dag. dit zijn echte vreters. en zijn flink jaloers als hun niets krijgen en Senna wel. ik zal blij zijn als zij ook op 1 keer per dag komt. maar zal dit nog een tijdje uitstellen.
#2614133
onze oudste 2 hadden heel lang 2 voedingen. We zijn vanwege eetproblemen van de een 1 x per dag gaan geven en toen at ie weer wat beter.
En aangezien dat ook wel handig is moest Fozzy er ook aan geloven. Hij is met ongeveer 1,5 jaar overgegaan. Eerder voelde nog niet echt goed. We (= hij) heeft er dan ook weinig last van gehad.
#2624679
Inmiddels krijgt mijn pup van 26 weken maar 1 keer per dag eten. Hierdoor eet ze veel beter als dat ik haar 2 keer geef. tot nu toe gaat dit goed. zij at haar ochtend eten niet. dan ging ze zitten kijken of het vanzelf zou verdwijnen. nu met 1 keer gaat ze gewoon op haar gemakkie haar bakkie leeg eten.

vind het wel wennen een hond die niet zo erg op eten is. mijn 2 anderen weten niet hoe snel ze alles weg moeten werken.
Door Martine-Tom
#2624689
elke hond is anders blijkt maar weer  :)

Hier ging hij ook al vrij snel op 2 maaltijden, volgens mij van het begin vers (3 maanden) en daarna ook heel snel op 1 maaltijd, gaat en ging prima  :)
1 van mijn 2 katten eet ook maar 1 maal per dag...op eigen initiatief want hij krijgt het wel vaker aangeboden  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door