Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#260788
Waarschijnlijk laat ik wandor over twee weken castreren ivm zijn hitsige gedrag. (de komende twee weken ga ik het eerst nogmaals proberen met prodier geslachtsdrift, misschien dat het in samenwerking met de chemische castratie wel werkt) Nu twijfel ik over de verdoving. Ik las dat het normaal is dat de hond spierverslappers krijgt en dan een plaatselijke verdoving. Nu begreep ik van mijn schoonzus dat haar honden middels lachgas zijn verdoofd tijdens de castratie...

Wat lijkt jullie verstandiger/gezonder/beter, spierverslappers met plaatselijke verdoving, algehele verdoving of lachgas?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op di 01 mar 2005, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#260810
ik zou voor algehele verdoving gaan...dat is voor de hond lichamelijk wel zwaarder, maar minder stressvol voor de hond...maar dat is mijn gevoel.. ;)
Door Eef+Stippels
#260811
gonny schreef: ik zou voor algehele verdoving gaan...dat is voor de hond lichamelijk wel zwaarder, maar minder stressvol voor de hond...maar dat is mijn gevoel.. ;)
Dat lijkt mij dus ook. als je spierverslappers doet, krijgen ze nog vanalles mee en dan moet en wil ik sowieso bij wandor blijven, want anders lijkt het me nogal traumatisch....

Weet jij zo hoe het gaat met lachgas? Krijgen ze dan ook nog dingen mee?
Door gonny
#260812
Evelyn schreef: Dat lijkt mij dus ook. als je spierverslappers doet, krijgen ze nog vanalles mee en dan moet en wil ik sowieso bij wandor blijven, want anders lijkt het me nogal traumatisch....

Weet jij zo hoe het gaat met lachgas? Krijgen ze dan ook nog dingen mee?
weet ik echt niet.......ik heb totnutoe alleen ervaring met algehele verdoving... ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260844
Ik heb bij katten verschillende ervaringen op twee na zijn ze bij plaatselijke verdoving gecastreerd, de ene die onder algehele verdoving ging, ging goed maar het duurt naar mijn idee gewoon te lang voor ze weer goed lopen en de andere is nooit meer wakker geworden dus voor mij liever de plaatselijke verdoving.
Door Eef+Stippels
#260972
sylvia schreef: Ik heb bij katten verschillende ervaringen op twee na zijn ze bij plaatselijke verdoving gecastreerd, de ene die onder algehele verdoving ging, ging goed maar het duurt naar mijn idee gewoon te lang voor ze weer goed lopen en de andere is nooit meer wakker geworden dus voor mij liever de plaatselijke verdoving.
ohw :-\
En ben je er ook bij gebleven?

Het probleem met wandor is dat hij gewoon weer opstaat terwijl hij al een dubbele dosis spierverslappers heeft gehad. Als wij ons bewegen, staat ie op alsof hij zeggen wil, "waar gaan we heen, ik ga mee!"
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 14 feb 2005, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261004
Evelyn schreef: ohw :-\
En ben je er ook bij gebleven?

Het probleem met wandor is dat hij gewoon weer opstaat terwijl hij al een dubbele dosis spierverslappers heeft gehad. Als wij ons bewegen, staat ie op alsof hij zeggen wil, "waar gaan we heen, ik ga mee!"
Ja ik blijf er altijd bij, met reuen castreren heb ik geen ervaring. Maar als hij dus niet blijft liggen met spierverslappers dan zit er misschien niets anders op dan een algehele narcose.
Door Eef+Stippels
#261125
sylvia schreef: Maar als hij dus niet blijft liggen met spierverslappers dan zit er misschien niets anders op dan een algehele narcose.
Dat denk ik ook... ik moet mijn da nog bellen en vragen wat zij normaal gebruikt. Is jou ook niets bekend over lachgas?
Door Truus
#261130
Hoi Evelyn, tegenwoordig hebben ze een goede narcose die ze minimaal geven.
In Sleeuwijk, bij de Dierenkliniek, ben ik bij de Narsose geven, erbij gebleven, daarna kun je achter het glas alles volgen en erna was hij in de uitslaapkamer vrijwel gelijk weer wakker. Je mag ook gelijk weer bij je hond en na een half uur, mocht hij weer me naar huis.
Het is een kleine ingreep waar hij bijna geen last van heeft gehad.
Succes!
Door Eef+Stippels
#261210
Truus schreef: Hoi Evelyn, tegenwoordig hebben ze een goede narcose die ze minimaal geven.
In Sleeuwijk, bij de Dierenkliniek, ben ik bij de Narsose geven, erbij gebleven, daarna kun je achter het glas alles volgen en erna was hij in de uitslaapkamer vrijwel gelijk weer wakker. Je mag ook gelijk weer bij je hond en na een half uur, mocht hij weer me naar huis.
Het is een kleine ingreep waar hij bijna geen last van heeft gehad.
Succes!
Dat is wel fijn zeg, dat je achter glas alles kunt volgen! Wat voor narcose was dat? Gas of een injectie?
Door Eef+Stippels
#261212
Heb ik eindelijk al mijn moed verzameld om de da te bellen, blijkt dat ze met vakantie is tot en met 21 februari :-\ Dus moet ik alsnog een week wachten met het maken van een afspraak.
Door gonny
#261279
Evelyn schreef: Heb ik eindelijk al mijn moed verzameld om de da te bellen, blijkt dat ze met vakantie is tot en met 21 februari :-\ Dus moet ik alsnog een week wachten met het maken van een afspraak.
dat zul je altijd zien.... >:( ;)
Door Timmy
#261788
Lachgas kan nooit "alleen" gebruikt worden, maar altijd in combinatie met een ander anestheticum. Dat komt omdat lachgas nauwelijks sedatieve en analgetische (pijnstillende) werking heeft.
Daarnaast krijgt een hond bijna altijd voordat gas gebruikt wordt (of dit nu lachgas, halothaan of isofluraan is) een sedatie, want zonder raken ze gauw in paniek als ze een kap op hun snuit krijgen. Intuberen vereist eigenlijk altijd een voornarcose.

Tegenwoordig zijn er goede narcoses beschikbaar die ze nadien weer kunnen opheffen (antagoneren).

Als laatste waarschuw ik WEER voor het volgende: een narcose brengt altijd een risico met zich mee, of dit nu volledig, plaatselijk, via injectie of gas is. Maar het gevaarlijkste narcosemiddel is het middel waarmee je dierenarts NIET bekend is. Dwing dus ook nooit je dierenarts tot het gebruik van middelen waarmee hij niet of nauwelijks werkt.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op di 15 feb 2005, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#262072
Evelyn schreef: Waarschijnlijk laat ik wandor over twee weken castreren ivm zijn hitsige gedrag. (de komende twee weken ga ik het eerst nogmaals proberen met prodier geslachtsdrift, misschien dat het in samenwerking met de chemische castratie wel werkt) Nu twijfel ik over de verdoving. Ik las dat het normaal is dat de hond spierverslappers krijgt en dan een plaatselijke verdoving. Nu begreep ik van mijn schoonzus dat haar honden middels lachgas zijn verdoofd tijdens de castratie...

Wat lijkt jullie verstandiger/gezonder/beter, spierverslappers met plaatselijke verdoving, algehele verdoving of lachgas?
Niet castreren.....O, wacht ff, die staat er niet bij... ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door