Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#2591311
:-\  Hallo allen,

Geruime tijd ben ik met onze Maartje aan het rommelen.... ik zal jullie haar mankementen lijstje opnoemen das makkelijker denk ik:

Arthrose op de achterhand.

Hernia + spondolyose op rug

ED beide ellebogen

en sinds kort, beginnende dementie en angst aanvallen....

De angst aanvallen zijn niet te voorspellen... eerst dachten we dat het door de kleine man van 10 maanden en de veranderingen kwamen maar helaas das het niet gebleken.

Ben ik nu in de kamer met kind, niks aan de hand... komt mijn man erbij... vluchtgedrag, deuren open willen springen echt totale paniek!  Maar andersom ook, ligt niet aan mijn man... als hij alleen in de huiskamer is met kind en of alleen niks aan de hand, maar er moet niemand bij komen, dan is er dikke stress...

Gevolg, we hebben haar toegestaan om naar boven te gaan... daar ligt ze heerlijk relaxed te zijn en als wij nu naar boven komen heeft ze nergens last van..

Ze gebruikt nu corta RX, 6 x 50mg tramadol op een dag en we moeten zeggen dat de uitbreek neigingen minder zijn geworden en Maart zelfs af en toe langer bij ons blijft liggen om gekroelt te worden, gelukkig....

Als we uit gaan , los lopen , rennen, als een malle! dan zou je neit denken dat ze zoveel pijn heeft.... dit doen we niet meer dagelijks  natuurlijk maar gewoon om haar geestelijke toestand ook nog acceptabel te houden...

Maar goed, dat vinden wij dus..... zijn we blind? willen we het niet zien?  Vanmorgen hebben we voor het eerst naar elkaar uitgesproken of we dit nog wel voort moeten zetten.
Beide vinden wij dat er voor haar nog best veel lol is in het leven maar..... jongens, jongens.....

ik wil ook niet haar zodanig beperken dat ze te kort gedaan word, snappen jullie het dillema?  ik zit dit truowens te tikken met een dikke strot zeg.... ppffoooeee...... :-[

ondertussen hebben we van alles met haar gedaan, gedrags therapie, bloedonderzoeken, foto gemaakt van skelet, accupuntuur, dorit ahron  en nog veel meer...

Ergens hebben we beide een onderbuik gevoel dat skelet problemen niet alle problemen zijn die er spelen... wellicht is ze zieker dan we denken maar wat moet ik in godsnaam nog laten onderzoeken?  Wij zijn ff het spoor bijster..
:-[
Wie of wie heeft er misschien nog een idee?? nogmaals wil gaan voor kwaliteit van leven en haar niet uit egoisme bij ons houden, maar zijn ook beide van mening dat we misschien niet geheel meer objectief naar de zaak kijken.... :'(
Door Esther Q
#2591394
Ja, dat is niet altijd makkelijk, om 'objectief' of helder naar je huisdier te kijken. Toch is dat vind ik de beste manier, om haar los te zien van jouw emotionele gehechtheid. Sterkte.
Door renate1985
#2591436
Heel veel sterkte met het maken van een keuze.
Het is heel moeilijk om de beslissing te maken van wel of niet doen.
Bij Ghost zagen we het duidelijk in zijn ogen, zijn lichtje was gedoofd, hij had het opgegeven :'(

Edit: ik vind jullie absoluut niet egoistisch! Jullie zijn aan het kijken wat het beste is voor Maartje en alle goede dingen tegen de slechte aan het afwegen. Dat getuigd juist van jullie liefde voor Maartje en niet van egoisme  :-*
Laatst gewijzigd door renate1985 op ma 04 feb 2013, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Whisker
#2591564
wat voor een leeftijd heeft Maartje ? en ben ook  benieuwd wat voor een hond (ras) het is?
Gebruik je ook supplementen ter ondersteuning bij de aandoeningen die je omschrijft?
als je aangeeft dat Maartje nog wel kan lopen dollen buiten maar wel pijn heeft zal ik zeker Glucosamine compleet aanbevelen voor bij diverse gewrichtsaandoeningen in te zetten, daar zitten namelijk de opbouwende stoffen glucosamine en chondroitine sulfaat in als ook pijnstillende en ontstekingsremmende kruiden. ook de omega-3 vis olie (allebei van  PUUR deze zijn speciaal voor dieren en erg zuinig in gebruik.) Omga 3 daarvan in bekend dat het lichaamscellen beschermt tegen de vrije radicalen (welke het verouderingsproces en ontstekingsproces stimuleren). Wat je ook zou kunnen gebruiken is PUUR + (soort natuurlijke paracetamol om even tot de verbeelding te spreken) maar goed misschien dat je al wel dergelijke producten inzet of bekend mee bent. Oja als er daadwerkelijk dementie vershijnselen zijn is er het product cholodin welke stoffen bevat die normaal bij een gezond /jonger dier door het lichaam gemaakt worden maar bij ouderdom dus in mindere mate door het lichaam van het dier gemaakt worden en dus als aanvulling toegedient kunnen worden. Er zijn best wat onderzoeken over te vinden hierover op internet. Cholodin heb je voor honden en katten, kan echt een kwaliteitsverbetering geven in het leven van je huisdier.
Nou heel verhaal ..misschien dat je er wat uit kan halen in elke geval veel wijsheid toegewenst!

grst Whisker
Gebruikersavatar
Door essie74
#2591897
kiara schreef: had ze dat gelijk al toen je zoontje geboren werd? en wat voor hond is het?
nou nee, eerst dachten we van wel, maar doordat we hier in achtbaan van dingen zaten niet eerder eerlijk gekeken naar haar....  het was al eerder aan de gang, maar niet in deze heftige mate zeg maar....

Maar omdat het enige wat echt veranderd was / is de komst van de kleine is deden we dat eigenlijk als reden geven... ( achteraf ook denkenwij het ontkennen van het probleem. wat naar ons idee geen probleem was eigenlijk....) :-[

Maartje is een Rhodesian Ridgeback
Gebruikersavatar
Door essie74
#2591973
kiara schreef: en hoe oud is ze? vreemd hoor
  8 jaar in juli.... inderdaad heel vreemd zeker omdat ze dan ook weer die "oplevingen" vertoont en er dan niks aan dehand lijkt.... eerlijk hebben wij tegen elkaar gezegd dat het nu haar tijd nog niet is om te gaan omdat ze te veel goede momenten vertoont....maar dan toch dat onderbuik gevoel dat er meer loos is dan dat we tot nu toe hebben kunnen ontdekken... Wil ook geen gevangen bewaarder worden zeg maar en dus ook nog uit een soort van egoisme handelen.... :-\
Gebruikersavatar
Door essie74
#2592029
renate1985 schreef: Heel veel sterkte met het maken van een keuze.
Het is heel moeilijk om de beslissing te maken van wel of niet doen.
Bij Ghost zagen we het duidelijk in zijn ogen, zijn lichtje was gedoofd, hij had het opgegeven :'(

Edit: ik vind jullie absoluut niet egoistisch! Jullie zijn aan het kijken wat het beste is voor Maartje en alle goede dingen tegen de slechte aan het afwegen. Dat getuigd juist van jullie liefde voor Maartje en niet van egoisme  :-*
  DAt is het nou net... als ik haar zo zie stieren en doen  kan ik het gewoon nog niet.... dan wegen de momenten lol en ren plezier nog niet op tegen de rest zegmaar.... :-[  maar is dat dan egoisme of niet?
Door renate1985
#2592135
Nee dat is zeker geen egoisme! De goede tijden overheersen de slechte momenten, je hondje heeft nog lol en plezier in het leven. Zolang dat zo is en de pijn en de slechte momenten niet de overhand nemen zou ik zeggen: geniet nog van die goede momenten en tijden.
Wanneer de tijd daar is dan zie je dat  :-*
Door sella
#2592492
Ik  heb me heel lang afgevraagd of we niet egoïstisch waren tegenover Amber, maar die krabbelde iedere keer weer overeind en ging weer volop door in haar leven.
Ze heeft ons nog geholpen een pup uit te zoeken, heeft op de weg naar huis heerlijk geraust op de heide. we kwamen thuis en gingen vrij snel naar bed. Toen ze me aankeek was het licht, de levenslust weg uit haar ogen. Toen was ze van een bruisende hond van bijna 11, opeens een stokoude hond van bijna 11. We wilden het allemaal in volle rust doen, alle tijd nemen, dus dat zou donderdag avond zijn.
Woensdag kon ze echt niet meer en hebben we haar laten gaan, met een spoedafspraak.

Zolang het licht nog schijnt in haar ogen, dan is de levenslust er ook nog.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door