Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lberghoef
#2612211
Nu net heb ik pas door dat Duffy het overgebleven stuk geitennek van gisteravond, vannacht gejat en helemaal opgegeten heeft! Stom eivan me had ik het maar buiten in de vuilnisbak weg moeten gooien...
Ik ben nu terug aan het denken over vandaag....

vanochtend vroeg: normale ontlasting x2
vanmiddag: iets hardere keutels, wel 3 keer geloof ik
vanavond voor het eten ging ze opeens piepen toen ze probeerde te poepen...vond ik vreemd maar er ging geen belletje rinkelen.

Gezien dat belletje niet is gaan rinkelen :-\ vanavond eendenkarkas/rugstuk gehad. Toen ze dat op had zag ik opeens de stukjes geitennek liggen en heb ik er meteen een rauw ei achteraan gegooid en zalmolie en de pens ligt nu te ontdooien. Of dat nu nog zin heeft weet ik niet gezien het al best lang geleden is nu.
Ze is verder niet lusteloos of misselijk, ook geen buikpijn. Ga zo een lange wandeling maken....net zo lang tot er wat uitkomt.
Ik doe het toch al maar moet ik me erge zorgen maken?
Laatst gewijzigd door lberghoef op ma 25 feb 2013, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eranthe
#2612597
Pens geven is prima. Niet van alles uit de kast halen, zodat alles snel gaat laxeren. Lijkt me niet handig bij teveel aan bot. Ik hoop dat de spijsvertering soepel verloopt en je gauw opgelucht adem kan halen.
Door Anne in Zweden
#2612598
lberghoef schreef: Nu net heb ik pas door dat Duffy het overgebleven stuk geitennek van gisteravond, vannacht gejat en helemaal opgegeten heeft! Stom eivan me had ik het maar buiten in de vuilnisbak weg moeten gooien...
Ik ben nu terug aan het denken over vandaag....

vanochtend vroeg: normale ontlasting x2
vanmiddag: iets hardere keutels, wel 3 keer geloof ik
vanavond voor het eten ging ze opeens piepen toen ze probeerde te poepen...vond ik vreemd maar er ging geen belletje rinkelen.

Gezien dat belletje niet is gaan rinkelen :-\ vanavond eendenkarkas/rugstuk gehad. Toen ze dat op had zag ik opeens de stukjes geitennek liggen en heb ik er meteen een rauw ei achteraan gegooid en zalmolie en de pens ligt nu te ontdooien. Of dat nu nog zin heeft weet ik niet gezien het al best lang geleden is nu.
Ze is verder niet lusteloos of misselijk, ook geen buikpijn. Ga zo een lange wandeling maken....net zo lang tot er wat uitkomt.
Ik doe het toch al maar moet ik me erge zorgen maken?
Ik begrijp je niet helemaal: nadat je de eend had gevoerd, zag je stukjes geitennek liggen? Had ze die uitgekotst? In dat geval is er niets aan de hand; mijn boxer slokt soms ook een net te hard of te groot stuk op, en dat hoest ze dan de volgende dag omhoog, om vervolgens vrolijk verder te spelen. Zo werkt het hondenlichaam nu eenmaal.

Het lijkt me wel een goed idee om morgen (vandaag dus) even geen bot te geven maar alleen pens en spiervlees. Als ze verder opgewekt en zichzelf is, zou ik me niet te veel zorgen maken.
Door lberghoef
#2612606
Sorry als het niet helemaal duidelijk was. De stukjes vond ik in haar kussen toen ik die opschudde.
Ze heeft me net wakker gemaakt, Buiten aan de diarrhee geweest en 2x gespuugd. In het donker kon ik niet goed zien hoe het eruit zag, straks als het licht is maar even terug. Ze ziet er nog steeds niet ziek uit. Had het idee dat ze het wel een opluchting vond...
Ben er nog steeds niet gerust op maar misschien kan ik nog een paar uurtjes slapen.
Door lberghoef
#2613048
Gelukkig is alles weer normaal. Keiharde ontlasting had ze, dat dan wel maar nu weer normaal.
Weer een wijze les geleerd dat ik geen botten moet laten slingeren....
Door Anne in Zweden
#2613053
lberghoef schreef: Gelukkig is alles weer normaal. Keiharde ontlasting had ze, dat dan wel maar nu weer normaal.
Weer een wijze les geleerd dat ik geen botten moet laten slingeren....
Ha, goed zo! Meestal is het met een rondje braken inderdaad wel opgelost; maar het is altijd goed om je hond in de gaten te houden en iedere gedragsverandering in verband te brengen met wat er gebeurd is.

Vraagje: hoelang barf je al, dat je geitennekken voert?
Door lberghoef
#2613378
Eigenlijk niet lang genoeg om geitennnekken te geven heb ik al begrepen in het andere topic. Heb mijn menu daar even laten checken.
Ik barf nu bijna 3 maanden. Omdat ze al heel veel kluifwerk kregen tijdens de KVV periode heb ik me niet zo'n zorgen gemaakt over beginnersbotten en het is ook vanaf dag 1 helemaal goed gegaan.  Begrijp me niet verkeerd...heb niet op dag 1 al een geitennek gegeven. Doe nu wel iets voorzichtiger en geef hoe dan ook bij de geitennek een portie vlees erbij. Normaal scheuren ze het vlees eraf en laten de rest liggen....dit keer vond duffy het dus nodig om alles op te eten.
Vannacht kan ik in ieder geval weer lekker slapen!
Door Anne in Zweden
#2613489
lberghoef schreef: Eigenlijk niet lang genoeg om geitennnekken te geven heb ik al begrepen in het andere topic. Heb mijn menu daar even laten checken.
Ik barf nu bijna 3 maanden. Omdat ze al heel veel kluifwerk kregen tijdens de KVV periode heb ik me niet zo'n zorgen gemaakt over beginnersbotten en het is ook vanaf dag 1 helemaal goed gegaan.  Begrijp me niet verkeerd...heb niet op dag 1 al een geitennek gegeven. Doe nu wel iets voorzichtiger en geef hoe dan ook bij de geitennek een portie vlees erbij. Normaal scheuren ze het vlees eraf en laten de rest liggen....dit keer vond duffy het dus nodig om alles op te eten.
Vannacht kan ik in ieder geval weer lekker slapen!
Nou, het smaakt Duffy in ieder geval wel goed, zo te lezen! Fijn dat je weer kunt slapen en dat het goed gaat met je hondje!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door