Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door honnybien
#2612419
Hallo ik wil mij even voorstellen omdat ik nieuw ben hier. Mijn naam is Sabina. Mijn man en ik zijn eigenaren van 3 fantastische Duitse herders. Twee teefjes, Leika,  Jitte en een reu Darko.
Darko is pas het tweede jaar bij ons en door hem zijn wij in aanraking gekomen met vlees voeren. Het is erg vervelend als je er geen verstand van hebt en de hond ieder andere vorm van voedsel weigert omdat hij het niet kent.
Onze oudste Jitte heeft volgens de DA een eiwit allergie. Zij heeft 8 weken op Tilapila ( vis ) en macaroni geleefd. De allergie is verdwenen maar naar het aanbieden van dieet brokken is deze weer terug gekomen. Toen de keuze gemaakt om alle drie honden op vers vlees te zetten. In het begin lukte dat vrij goed. Maar omdat onze dames een beetje verwend waren met betrekking tot niet eten en wij krijgen wat anders, vraten ze het vlees niet meer. 
Omdat ik wat eigenwijs ben, heb ik dus op internet gezocht en ook gevonden. Deze site die bordenvol info staat over KVV en BARF. Wat wij hebben gedaan is de KVV aangevuld met kippennekken, kippen hart en lever en zo nu en dan wat groente. Dat ging als warme broodjes van de bakker.
Maar naar een week of twee hebben alle drie honden ineens last van jeuk. Dacht eerst dat het komt door het voeren van nekken, lever en hartjes bij het vlees. Allergie? Ze hebben nooit last van intens krabben, dan dacht ik aaaaha… vlooien. Hier hebben ze in 6 jaar tijd nog nooit last van gehad en dan nu ineens midden in de winter? Dus dan maar standaart druppelen, omgeving behandelen, maar niets gebeurde er. (Combo van Frontline) Een week later was ik het zat en heb ze alle 3 gepoederd ( niet gemakkelijk bij honden met halflange haren) wat het gewenste effect heeft gegeven. De vlooien zijn weg maar de jeuk blijft. Bij Jitte word het langzaam wat minder maar wij zijn er nog niet. Darko is hellemaal in zijn element omdat hij niets anders kent dan KVV. Leika heeft vanaf de volledige overstap naar KVV last van haar spieren. Dit is duidelijk te zien bij het traplopen, ze rekt iedere keer als ze opstaat en hompelt met alle 4 poten wat raar uitziet. Toen zij nog brokken en af en toe KVV kreeg had zij er geen last van.
Ik weet het voor nu niet meer en wij geven naast het KVV ook weer brokken voor Leika in de hoop dat er iets in de voeding ontbreekt en ze weer beter uit haar voeten komt. Heeft hier iemand al eens mee te maken gehad? Enige tips? Mist er iets in haar eten? ? Ik ben erg dankbaar voor iedere reactie omdat het mij erg aangrijpt als een van onze honden niet lekker in zijn vel zit.
Groetjes Sabina
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2612488
Welkom hier  :)

Over die spieren...even geen idee  :-\

De jeuk...een vlooienbeet kan tot 3 weken jeuk geven. Dus ook al zijn de vlooien dood en weg, daarmee is niet meteen de jeuk weg.
Door Mowgli
#2612551
Hoi Welkom hier :)
Over vlooien in de winter: Dat is niet zo vreemd hoor. In de winter staat de verwarming lekker aan, dat is goed voor vlooieneitjes ;)
Verder kan ik je helaas niet helpen, ik heb namelijk geen verstand van honden en barfen / kvv ;)
Door honnybien
#2612856
Tja, dat Leika zo moeilijk loop vind ik ook erg vreemd. :o Zij heeft in het verleden wel problemen met hompelen gehad naar het verteer van blik vlees. Als zij dat niet kreeg was er niets aan de hand.
Heb mijn boefjes net nog nagekeken op vlooien, niets meer te zien. Ik denk dat zij een beetje last van het Bepahr poeder hebben. Dat is erg leuk omdat ik niet in de gelegenheid ben om ze te wassen.
Was aan het denken om een hondenkapper te vragen om mij in de gelegenheid te stellen ze te wassen.

gr Sabina
Door Ingrid S
#2612953
jeuk kan ook ontgiften zijn. dus als je brok erbij blijft geven verleng je dit alleen maar.

misschien moet ze ook meer spiervlees. heb al een keer iets voorbij zien komen met kramp. misschien dat het met die stijfheid het zelfde is.

Lizzy is druk met pups en moederhond en ontstekingen in de tepels dus hoop voor je dat ze snel reageerd.
Door honnybien
#2613086
Was ook al aan het denken dat er iets niet goed gaat met het eten.

Wij zijn nog niet aan het barfen maar geven nog steeds kvv met zo nu en dan wat kippen neken en, hart en levertjes. ( heb het vermoeden dat mijn man er nog niet zo klaar voor is, heeft de eenden gekookt omdat ze het anders niet lusten?)Wat ik wel veel doe is ze diverse groenten aanbieden, meestal klein gesneden.

Vorige week hebben wij voor het eerst compleet met pens gegeven. Als ik nu zo terug denk....... :-\
misschien de oorzaak >:( Ze hebben al eens vuile pens in kleine stukken gehad, vraag me of dat het zelfde is, Op de verpakking staat niets, deze is doorzichtig.
de pakjes zijn nu op en er komen ook geen nieuwe voorlopig. kijken of het dat wel was.

Ik vind het geweldig hoe er hier word meegedacht en gezocht naar oorsprong of oplossin. Het zet mijzelf ook aan het denken....

@lizzy, ik wens haar veel geluk en sterkte met de pups en moeder
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door