Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2611011
Mijn hondje krijgt nu 1 keer per week barf, en de rest van de dagen brokjes.
Qua beloningssnoepjes/snacks krijgt hij nu meestal van die onnatuurlijke snoepjes uit de winkel met heel af en toe iets gedroogds tussendoor, zolang hij nog brokjes krijgt blijft dit zo.
Nu wil ik in de toekomst graag volledig over op barf/kvv, kan ik dan nog steeds gewoon de snoepjes geven die hij nu krijgt? Of is dat slecht voor de vertering?
#2611037
Ik zou wel willen, ik ben alleen helaas nog maar 16 en heb het dus niet te zeggen hier in huis.
Maar ik heb ze al zover dat hij over een maandje al 2 dagen barf mag hebben,
Ik verwacht niet dat het erg lang duurd tot dat ook weer meer word ;)
Laatst gewijzigd door zzz-dodo-zzz op zo 24 feb 2013, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#2611436
Tja, het mooiste is natuurljk om alleen maar 100% gezonde dingetjes te voeren. Maar weet je, van leven ga je dood en met die wetenschap eet ik zelf ook wel eens wat ongezonds en krijgen mijn honden iedere dag ook 1 ranzig pedigree koekje bij onze koffie. Dat gaat verder niet ten koste van goede verteringen e.d.
#2611483
Bij een gezonde hond die goed overweg kan met de brokken zou ik me er niet al te druk over maken. Er zijn best honden die het naar omstandigheden goed doen op brok, ook al is het niet optimaal.

Als beloning bij het aanleren van zaken, en het onderhouden van belangrijke oefeningen als hierkomen, gebruik ik hier zaken waar ze helemaal gek op zijn. Kaas, leverworst, knakworst, Frolic, gedroogde long, gedroogde kip, gedroogde lever, whatever, als ze er maar een moord voor doen. De allerlekkerste dingen bewaar ik voor het aanleren van moeilijke zaken, de beloningen zijn mini-klein, denk aan een mini-frolic in 4 stukjes, niet groter, zodat ze er geen kilo's van binnenkrijgen, en ik wissel af zodat het een verrassing blijft wat er nu weer in de zak met lekker hapjes zit.
#2611989
Ik voer KVV, maar ze krijgt van ons wel 1 bonzokoek om 's avonds de maag te vullen en overdag bij het vrijlopen beloon ik het frolic in vieren verdeeld.

Verder allemaal gezonde snacks.
Ach we eten zelf ook niet de hele dag sla en zou alleen koekjes laten staan als ik er superallergisch voor was. Zo dus ook voor de hond.
#2612065
Inderdaad joh, alles wat ie aan gezonde dingen binnen krijgt is mooi mee genomen!

misschien kan je proberen heel langzaam aan over te gaan op steeds gezondere dingetjes? ik heb dat bij mijn ouders (voor de oppashond) ook gedaan, dus van de baggerbrokken met blik, naar betere brokken met blik, naar nog betere brokken met kvv. (helemaal over op kvv is voor de logistiek rondom die hond echt niet te doen) nam ik steeds iets nieuws mee, en dan zagen ze vanzelf dat ie het toch wel lekkerder vond! zo ook met de tussendoortjes. er zit best veel tussen granen koekjes en huisgedroogde snacks, zegmaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door