Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robert Koncarevic
#260057
Sari had vrijdag een klein wondje op zijn rug. Ik maakte me daar niet echt zorgen om. Het zou wel goedkomen.

Zaterdagochtend hadden mijn ouders wat te zien. Sari helemaal bedust, vacht helemaal nat en het zag er heel vies uit. Sari heeft dus een mega hotspot (eigelijk 3)!

Mijn ouders naar de dierenarts. Daar is Sari geschoren en wat bleek, de 3 hotspots beslaan 20 bij 20 cm. Dus Sari is een deel van zijn vacht kwijt.

Hij heeft van de da een "voreen-susp." injectie tegen de jeuk gekregen.

Tevens een ab-kuur (Ceferal 500 mg) voor 14 dagen en
Hibiscrub (een of ander ontsmettende shampoo).

Gisteren avond heb ik Sari dus met deze shampoo geprobeerd te wassen. Met de nadruk op geprobeerd. Hij werdt helemaal gek. Rende 5 minuten door het huis. Botste tegen alles op, en zijn huis werdt helemaal rood. Het was echt niet om aan te zien.

Ik ben helaas niet mee geweest naar de da. Dan iemand mij iets vertellen over deze medicijnen?

Heeft er iemand misschien een ander idee hoe ik de huid / wond van Sari kan schoonhouden,ontsmetten en de jeuk kan verminderen. Kan Sari eindelijk een beetje tot rust komen.

Groeten,

Robert en Sari
Door casangio
#260066
Jeetje wat erg. Mijn hond had vorig jaar ook te kampen met een paar hotspots, weliswaar geen 20 cm maar daar heb ik tea tree op gespoten gemengd met colloidaal zilver. Misschien dat gekookt water gemengd met een paar druppels tea tree ook al helpt mocht je aan geen colloidiaal zilver kunnen komen. De plekken heb ik droog gehouden met een medicinaal poeder. Het is zaak om de hond niet te laten scheren ook niet door de da, want scheren brengt toch altijd meer irritatie met zich mee. Ik heb een langharige hond en heb de plekken gelaten voor wat ze waren, ook geen haar afgeknipt en ze genezen op een gegeven moment toch wel als je ze goed verzorgt. Tenminste hier is dit wel gebeurt. Oh ja de hond heeft wel konstant borage olie toegediend gekregen zelfs nog maanden er na. Als je zo een twee drie niet aan borage olie kunt komen. In de viscapsules van de Etos, de Extra dan zit ook een beetje borage olie en ik dacht in die van de Hema ook, maar dat weten anderen hier want ik koop die van Etos altijd.
Laatst gewijzigd door casangio op zo 13 feb 2005, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#260073
CaSanGio schreef: Jeetje wat erg. Mijn hond had vorig jaar ook te kampen met een paar hotspots, weliswaar geen 20 cm maar daar heb ik tea tree op gespoten gemengd met colloidaal zilver. Misschien dat gekookt water gemengd met een paar druppels tea tree ook al helpt mocht je aan geen colloidiaal zilver kunnen komen. De plekken heb ik droog gehouden met een medicinaal poeder. Het is zaak om de hond niet te laten scheren ook niet door de da, want scheren brengt toch altijd meer irritatie met zich mee. Ik heb een langharige hond en heb de plekken gelaten voor wat ze waren, ook geen haar afgeknipt en ze genezen op een gegeven moment toch wel als je ze goed verzorgt. Tenminste hier is dit wel gebeurt. Oh ja de hond heeft wel konstant borage olie toegediend gekregen zelfs nog maanden er na. Als je zo een twee drie niet aan borage olie kunt komen. In de viscapsules van de Etos, de Extra dan zit ook een beetje borage olie en ik dacht in die van de Hema ook, maar dat weten anderen hier want ik koop die van Etos altijd.
Je kunt hierboven bij zoeken even hotspots intikken en dan vind je alle ellende die wij allemaal er al mee hebbem gehad en misschien kun je daaruit ook een middel kiezen die voor jou en je hond het beste uitkomt.
Gebruikersavatar
Door Binno
#260075
Van het internet geplukt...:

Cefalexine
Bactericide breedspectrum antibioticum uit de groep van de cefalosporinen met werking tegen grampositieve en gramnegatieve bacterien. Cefalexine is min of meer ongevoelig voor penicillinase.
Indicaties: bacteriele huid, luchtweg- en urineweginfecties.
Contra-indicaties: overgevoeligeheid voor cefalosporinen of penicillinen.
Bijwerkingen: misselijkheid, diarree, traagheid.
Dosering: 2-3 x daags 10-30 mg/kg. Bij chronische nierinsufficientie dosis verlagen
Merknamen: ceforal,cefaral, cefalexine.

Het meest bekend uit de goep van de bijnierschorshormonen of corticosteroïden is prednison.
Andere 'schuilnamen' zijn: prednisolon, dexamethason, dexadreson, moderin, betsolan, voreen, enz..
Ze zijn er in kort- en langwerkende prikvorm en in tabletten. Ze worden vaak omschreven als “ontstekingsremmers”, prikken / tabletten tegen de jeuk

Hibiscrub is een desinfecterende zeepoplossing op basis van chloorhexidine.

Je kan de plek ook wassen met speciale Betadine shampoo, of deppen met de gewone Betadine.
Beterschap voor Sari! :-*
Door Robert Koncarevic
#261048
Bedankt voor de info en tips.

Het gaat nu gelukkig al wat beter met Sari. Hij laat nu zijn wond iets gemakkelijker reinigen. De wond ziet er ook beter uit. Hij is wel traag en slaapt veel.
Door gonny
#261135
ach gossie dus ze is er echt een beetje ziekjes van :(...beterschap!!! :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door