Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2609928
Sammy heeft weer enorme kramp aanvallen in haar linker achterpoot  :'( :'( :'(

Sammy heeft sinds 3,5 jaar LSI en we hebben het redelijk onder controle. Eerst met supplementen, helaas doen die helemaal niets meer voor haar.
We zijn toen gestart met een onderhoudsdosering pijnstilling, NSAID's. Helaas heeft ze daar problemen met haar nieren van gekregen en kan ik haar die niet meer geven.

Ze staat nu sinds een paar maanden op een andere pijnstiller, gabapentine, een pijnstiller die werkt op zenuw niveau.
Hier doet ze het eigenlijk heel goed op, gelukkig maar want dit is 1 van de laatste pijnstillers die we kunnen geven vanwege haar nieren (kiezen tussen de verschillende kwaden helaas).

Sinds een paar weken zijn de spier trillingen in haar linker achterpoot weer terug, sleept ze weer met haar poot, zakt er door heen en heeft ze sinds 2 dagen weer een aantal kramp aanvallen gehad  :'( :'(
Misschien ligt het aan het feit dat het weer kouder is geworden maar ze heeft de rest van de winter geen last gehad  :-\ :-\

Heeft iemand misschien een idee of ik er nog wat bij kan geven??
Bv magnesium?? Dat wordt dacht ik bij mensen geadviseert.

Ik hoop dat het een kleine terug val is en dat het weer over gaat, we hebben qua pijnstilling geen andere opties meer, zonder kan ze niet meer lopen  :'( :'(
Door charmed
#2610059
Als je magnesium gaat geven moet je wel de aminozuur gerelateerde magnesium erbij gaan geven. Magnesium helpt idd goed tegen spierpijn, en het sneller herstellen van spierpijn. Die bonusan heeft is Aminozuur gerelateerd.

Voor zenuwpijn geef ik L-Arginine, dit maakt de vaten wijder, misschien kan je dit eens bespreken met de Da van Sammy.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2610570
Alba schreef: Magnesium maar volgens mij kan kalium ook een rol spelen bij krampen. Ik zou gaan overleggen met bv Erwin van AnyAnimal.

Een dikke knuf voor je meisje!
Dank je wel om dit ook te noemen, ik heb hier even naar gekeken en een tekort aan kalium kan ook weer op de nieren wijzen.
Ik ga morgen even contact opnemen met mijn DA, misschien is het handig om Sammy haar nierwaardes weer te bekijken  :-\ :-\
charmed schreef: Als je magnesium gaat geven moet je wel de aminozuur gerelateerde magnesium erbij gaan geven. Magnesium helpt idd goed tegen spierpijn, en het sneller herstellen van spierpijn. Die bonusan heeft is Aminozuur gerelateerd.

Voor zenuwpijn geef ik L-Arginine, dit maakt de vaten wijder, misschien kan je dit eens bespreken met de Da van Sammy.
Dank je wel  :-* :-*
Ik ga vandaag de magnesium vast halen en ik zal, als ik morgen toch de DA bel, even vragen naar L-Arginine  :-*
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2617042
-Saskia- schreef: Hoe is het met Sammy?  :-*
Lief dat je er naar vraagt  :-* :-*

Het gaat opzich redelijk  :-\ Ze heeft die vrijdag en zaterdag flinke krampaanvallen gehad, die waren vanaf zondag over.
Waarom ze ze kreeg, geen idee, kan heel goed zijn dat ze teveel last had van de kou. Ik ben er wel magnesium bij gaan geven, dus misschien dat dat meteen goed is gaan werken.

En tja het gaat nu met ups en downs. Ze loopt redelijk, sommige dagen gaan goed, sommige dagen loopt ze slecht en dan heeft ze dus trilspieren, zakt ze door haar poten (niet heel erg, maar je hoort haar dan echt even slepen), zijn zowel haar achterpoten als haar voorpoten.

Maar behalve haar poten wordt haar kuchen ook steeds erger. Was het voorheen 1 x per week, ze heeft ze nu dagelijks en soms zulke enorme kuch aanvallen dat ze ook gaat staan omdat ze dan sneller over zijn. Ze krijgt nu kinderhoest siroop in de hoop dat dat wat verzachting brengt, maar eerlijk, ik zie nog geen verschil. Als dit niet stopt dan gaan we foto's van haar borstkas laten maken. Maar ik hoop dat hier ook de kou de oorzaak van is.

Het lijkt alsof ze helemaal niet in orde is, maar ze geniet nnog wel, ze loopt nog lekker mee in het bos, ze komt knuffelen en eet enorm graag  ;) ;)
Maar eerlijk, ik ben wel bang  :'( :'( :'(

De laatste keer dat ze zo begon met slechter lopen werd het erger en erger en bleken de pijnstillers niet meer te helpen.
Ik hoop nu ook dat het een dip is en dat ze straks als het wat warmer wordt gewoon weer goed loopt en niet dat de pijnstillers hun werk niet meer doen.
Dit zijn de laatste die we kunnen proberen vanwege haar nieren, zonder kan ze dus niet meer. En als ze niet meer werken......................pfffff wil er nog niet aan denken  :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2617047
Och meissie, ik voel aan alle kanten met je mee! :bigarmhug:

Ouwetjes blijven onze zorgenkindjes en tegelijkertijd zo'n immens onderdeel van onszelf. Je doet het hartstikke goed met haar, het feit dat ze geniet, laat dat maar aanleiding zijn voor jou, ook te genieten. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Maar je (we) weten dat er ooit een punt komt dat het niet meer gaat. Zet dat zoveel mogelijk opzij, en soms gewoon even heel stil bij haar zitten, kijken naar ademhaling, genieten van een snuffelende neus, een poot die je semi-gecontroleerd een ram verkoopt als je stopt met kroelen. Ze zijn voor mij goud waard, die momenten.

Probeer de dingen die niet goed zijn of lijken, af en toe even te parkeren. Ja, ze zijn er, maar ban ze even uit het moment.
Ik wéét dat je dat doet, ik wil het eigenwijs gewoon tóch even zeggen.  :-* :-*

Kus voor je ouwetje! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2617098
-Saskia- schreef: Och meissie, ik voel aan alle kanten met je mee! :bigarmhug:

Ouwetjes blijven onze zorgenkindjes en tegelijkertijd zo'n immens onderdeel van onszelf. Je doet het hartstikke goed met haar, het feit dat ze geniet, laat dat maar aanleiding zijn voor jou, ook te genieten. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Maar je (we) weten dat er ooit een punt komt dat het niet meer gaat. Zet dat zoveel mogelijk opzij, en soms gewoon even heel stil bij haar zitten, kijken naar ademhaling, genieten van een snuffelende neus, een poot die je semi-gecontroleerd een ram verkoopt als je stopt met kroelen. Ze zijn voor mij goud waard, die momenten.

Probeer de dingen die niet goed zijn of lijken, af en toe even te parkeren. Ja, ze zijn er, maar ban ze even uit het moment.
Ik wéét dat je dat doet, ik wil het eigenwijs gewoon tóch even zeggen.  :-* :-*

Kus voor je ouwetje! :bigarmhug:
Dank je wel voor je lieve woorden  :-*

Ik geniet ook enorm van haar en probeer inderdaad haar mankementen te parkeren, soms heel moeilijk maar meestal lukt dat wel! Wat je zegt klopt, ze is zo enorm onderdeel van mijn leven!!!
Voor nu genieten we gewoon van elkaar!! Knuf terug voor jou oudjes  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door