Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door liess
#260680
'smorgens pasta met een rauw eitje en zalmolie...
'smiddags orgaanvlees (60%) en rmb's (40%)
dus..pens en hart, aangevuld met kippenvleugels, nekken en ruggetjes..gister hebben ze ipv kip toch weer een kalfsribbetje gehad..met een scheut olijfolie erbij....ze vinden het heeeerlijk!!
zaterdag hebben ze ook nog biol.yoghurt als toetje gekregen..
:) :)
Door liess
#260896
bedankt voor je reaktie..
kun je misschien uitleggen waarom je pasta achterwege zou laten?
ik lees bv. bij tafelrestjes dat dat ook wel gegeven kan worden..rijst en pasta..ik heb er ook niet echt veel van gegeven hoor. ik heb het dus eigenlijk als tafelrestjes laten gelden en dan met een rauw eitje erdoor...moeilijk allemaal nog trouwens hoor! maar de honden genieten er wel heel erg van, en daar doen we het voor!
Door the dude
#260945
Volgens mij is het wel gezond hoor ! Ze worden er alleen wel dik van als ze niet genoeg bewegen.

Ken iemand die windhonden heeft en ook volledig barft, en hij voert veel pasta bij omdat hier veel koolhydraten (energie) inzitten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260985
[quote="the dude"]
Volgens mij is het wel gezond hoor ! Ze worden er alleen wel dik van als ze niet genoeg bewegen.

Ken iemand die windhonden heeft en ook volledig barft, en hij voert veel pasta bij omdat hier veel koolhydraten (energie) inzitten.
[/quote]

Nou het is dus niet echt gezond een beetje kan geen kwaad maar iemand die zijn hond veel pasta geeft omdat koolhydraat een goedkope energie leverancier is , is niet goed bezig.Een hond hoort zijn energie voornamelijk uit dierlijk vet te halen en niet uit koolhydraat .
Wat iedereen met barf probeert te bereiken is ook dat je niet meer zoveel koolhydraten voert
Door liess
#260986
aha...ok bedankt...dikmakers dus..ja dat kan ik niet hebben want 1 van mijn honden heeft artrose rechtsvoor, en links voor mist hij een teen, dus ik moet hem niet dikker hebben dan hij nu is...

weer wat geleerd! :)
Door tieneke
#260997
Na onze vorige Leonberger zijn ziektes ben ik echt anti-koolhydraat geworden ;D
Hier krijgen ze zelfs geen korstje brood of wat dan ook van koolhydraten...
Door tieneke
#261001
[quote="the dude"]

Ken iemand die windhonden heeft en ook volledig barft, en hij voert veel pasta bij omdat hier veel koolhydraten (energie) inzitten.
[/quote]
Die man moet dan nog veel leren volgens mij ::) ::)
Ben benieuwd hoe hij met de percentages omgaat ???
Heel de week kip ofzo.... :-\
Door liess
#261030
[quote="tieneke"]
Na onze vorige Leonberger zijn ziektes ben ik echt anti-koolhydraat geworden ;D
Hier krijgen ze zelfs geen korstje brood of wat dan ook van koolhydraten...

[/quote]

met andere woorden kunnen honden dus van een overvloedige hoeveelheid pasta en brood (koolhydraten) ziek worden..hoe heeft zich dat ge-uit? (ik wil heel veel leren, en weten wat me te wachten staat als ik de dingen fout doe)
Door tieneke
#261061
[quote="liess"]
met andere woorden kunnen honden dus van een overvloedige hoeveelheid pasta en brood (koolhydraten) ziek worden..hoe heeft zich dat ge-uit? (ik wil heel veel leren, en weten wat me te wachten staat als ik de dingen fout doe)
[/quote]
De ene hond wordt 15 op brokken en de andere hond kan wel eens pech hebben.
Bij onze vorige Leo wijt ik het nog steeds aan de brokken,ik weet het overigens wel zeker.
Hij was net 5 jaar toen hij zware hartklachten kreeg,medicijnen en het ging weer wat beter.
Net voor zijn hartklachten is hij gecastreerd wegens ernstig vergrote ballen.
Gelukkig was dit niet kwaadaardig.
Hiervoor was er al 2 keer een bobbeltje weggehaald onder plaatselijke verdoving.
Na dit alles kreeg hij chronische dikke darm ontsteking waar hij soms al eerder last van had.
Ernstige huidproblemen,oa olifantenhuid.
Als klap op de vuurpijl kreeg hij zware suikerziekte :'(
Na hem op versvlees te hebben gezet ging het stukken beter met hem.
Zijn dikke darm ontsteking daar wilden wij hem voor laten inslapen zo erg was dit geworden na jaren sukkelen.
Na een paar dagen kvv was dit verdwenen,ongelooflijk!
De rest ging ook beter,zijn ernstige huidklachten waren binnen een paar maanden helemaal weg.
Wat ben ik nog steeds blij dat ik over kvv hoorde en las.
Lees ook eens onder:medisch ;)
Onder suikerziekte zie je dan zijn verhaal met pieken en dalen.
Door liess
#261114
jeezz wat vreselijk!! ik ga zeker bij medisch kijken..hardstikke bedankt in ieder geval!
Door Lizzy
#261670
Af en toe een beetje pasta of rijst moet natuurlijk kunnen. Maar je hond dagelijks veel pasta's en rijst en brood (en andere granen) voeren: dat is gewoon niet gezond.

Een hond haalt zijn energie uit drie dingen: eiwit, vet en koolhydraat. Koolhydraat heeft een hond eigenlijk niet nodig, maar, het is de aller goedkoopste energie leverancier. Die mensen met die windhonden hebben waarschijnlijk honden die veel energie verbruiken en ze geven dus of de koolhydraten om het goedkoper te maken of ze denken werkelijk dat een hond dat niet nodig heeft. Het nadeel van koolhydraat (veel) is namelijk: een hond wordt niet mooi van koolhydraat. Ze worden er vatsig van. Ze verteren het slecht. Een carnivoor is er gewoon niet op gebouwd of granen te verteren. Koolhydraten veroorzaken dus vaak allergieen en worden er zelfs van verdacht welvaartziektes als kanker, suikerziekte, etc. te veroorzaken.
Door the dude
#261672
aha.

Ik weet verder niet veel van hem, maar wel dat hij er serieus mee bezig is. Hij heeft uiteraard de tijden van zijn honden als meetbaar resultaat (-1 seconden nadat hij begonnen was met BARFen !)

Hij laat ook bloedonderzoek doen bijv om te zien of zijn honden niets teveel/tekort komen, dus neem aan dat hij niet veel pasta bijvoert.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261676
[quote="the dude"]
aha.

Ik weet verder niet veel van hem, maar wel dat hij er serieus mee bezig is. Hij heeft uiteraard de tijden van zijn honden als meetbaar resultaat (-1 seconden nadat hij begonnen was met BARFen !)

Hij laat ook bloedonderzoek doen bijv om te zien of zijn honden niets teveel/tekort komen, dus neem aan dat hij niet veel pasta bijvoert.
[/quote]

dat laatste lijkt me meer te maken te hebben met het racen. Hij zou eens contact op moeten nemen met André van de slede honden die zijn honden presteren topprestaties op sport gebied .

http://members.lycos.nl/rennenmethuskys/index.html
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door