Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tomcat
#2609722
Tom kwam al een week niet meer zelf om zijn eten vragen, dat valt op want hij heeft een heel harde stem....
Maar als we hem zijn bak neerzetten aarzelde hij geen moment om hem meteen net als anders helemaal leeg te eten. Ging ook wel naar buiten, speelde met de kids als anders en eigenlijk niets aan hem te merken. Gisterochtend kwam hij helemaal niet meer voor de dag, lag uitgeteld op een eetkamerstoel met snelle pompende ademhaling en zat zielig voor zijn voerbak. Hij wilde wel eten, maar had niet genoeg adem om te kunnen eten. Ging plassen op de bak en was daarna nog veel benauwder van de inspanning om in en uit de bak te stappen. Dierenarts gebeld en langsgegaan, geen koorts, hart goed, ws bronchitis was het oordeel. Omdat hij echt erg benauwd was injectie prednison gehad. Ik wilde niet meteen ook AB geven. Op mijn verzoek dus eerst alleen die prednison ivm de ernstige benauwdheid.  Wel moest hij daar vanochtend van opgeknapt zijn. Vanochtend geen verbetering te zien, opnieuw dierenarts. Om te kijken of er een oorzaak te achterhalen was röntgenfoto's van de longen gemaakt: de longen zagen er niet goed uit, longontsteking waarschijnlijk viraal. Tom was nog steeds erg benauwd en echt ziek. Opnieuw prednisoninjectie, hoge dosis en antibiotica injectie (om secundaire bacteriële infectie boven op de virale infectie  te voorkomen). Metacam-drank mee naar huis gekregen. Hij is nog steeds veel te rustig, lijkt nu wel ietsje  rustiger te gaan ademen, heeft gisteren en vandaag wat graanvrij blikvoer gehad, kauwen en knagen is hem op dit moment letterlijk te veel.  Dat hij eet is nu even belangrijker dan wat hij eet en het is een hele makkelijke barfer, probleemloos terug te zetten op barf weten we uit ervaring.
Iemand tips om hem wat te ondersteunen in het genezingsproces en zijn afweer een beetje op peil te houden ?
Door Mowgli
#2609734
Wat erg zeg! Heel veel beterschap voor Tom en heel veel sterkte.

Misschien heb je hier iets aan: http://www.huisdierendokter.nl/immuunsy ... erken.html

Mijn schoonmoeder bestelt bij de huisdierendokter kruiden voor hun 15- jarige hond die zware artrose heeft en met de regulaire medicijnen van de da niet meer geholpen kon worden. Ze waren er zelfs kort voor de hond te laten inslapen vanwege de pijnklachten. Mijn schoonmoeder heeft contact opgenomen met de dame achter deze website en heeft als laatste redmiddel de Chinese kruiden geprobeerd. Sinds hun hond de Chineze kruiden tegen artrose neemt gaat het heel erg goed met hem; hij rent zelfs weer rond.
#2609743
Owh wat naar allemaal. Ja toch maar wel AB er in in dit geval!
Ik kan je niet raden, wat voer aangaat. Ik heb alleen ervaring hiermee gehad met een babietje van 5 maanden met een behoorlijk longontsteking. Veel vocht, was het devies, veel rust, en lekker warm.

Heel veel sterkte!
#2609777
fem fatale schreef: Ik heb als baby vaak longontsteking gehad, en mijn moeder ging met mij in de badkamer zetten met de douche aan, met alleen heet water. Stomen dus.
Ja klopt, er komen lang vervlogen herinneringen naar boven: met zo'n apparaatje!
Ook bij een hond trouwens, herinner ik mij nu, een pup van 8 weken met een grote bronchitis, ook dat stoomapparaatje erbij.
Door Martine-Tom
#2610238
Jacoba schreef: Op kvv hoeven ze niet of nauwelijks te kauwen. Denk ook eens aan de kattenbakvulling, ook al beweren sommige merken dat ze stofvrij/stofarm zijn.
Yep hier een zware longpatient en grove silicaat, is de enige waar hij niet gelijk nabij het loodje van legt  ;)
Door tomcat
#2610260
De AB en prednison doen hun werk goed. Tom knapt zienderogen op en heeft weer eetlust, in dit geval een gunstige bijwerking van de prednison.  Hij ademt nog niet helemaal zoals anders, maar het is de afgelopen nacht gelukkig flink beter geworden. Vanavond heeft hij metacam gehad, dat heeft ie voor een paar dagen meegekregen omdat het ook ontstekingsremmend werkt.  KVV vindt hij niet lekker, vandaar even een paar dagen graanvrij blik. Daar zal hem niets van overkomen, 't is maar tijdelijk en we beginnen maandag al weer met wat barfhapjes.  We zijn echt heel opgelucht, het zag er gisteren echt heel slecht uit en nu loopt hij al weer wat rond met zijn staart in de lucht.... 
Door tomcat
#2611063
Tom krabbelt weer op, vandaag een prima dag tenminste.  De prednisoninjectie die hij vrijdagavond heeft gehad werkt 2 dagen en Tom ademt vrijwel normaal nu. Hij eet en drinkt en is zelfs vanochtend heel even buiten geweest om goed te plassen en zijn behoeften te doen. Na 5 minuten ging hij duidelijk opgelucht weer naar binnen....  Het is een echte buitenkat en hij wil erg slecht op de bak, sinds donderdagochtend had hij alleen 1 keer geplast  :o. Van stof van de kattenbakvulling zal hij geen last hebben trouwens, we hebben al jaren houtkorrels in de bak.  Verder is hij nog wel erg rustig voor zijn doen, hij ligt de hele dag voor de kachel te dommelen en we laten hem lekker met rust.  Als het morgen ook zo goed gaat komt ie er wel weer overheen. We zijn ons echt een ongeluk geschrokken, Tom is nooit ziek. De DA vond het, hoewel hij een achterpootje mist,  een mooie stevige goedgespierde kater, hoe zou dat nu komen ;) 
Door Mowgli
#2611138
Pugsley wilde ook niet op de bak toen ik nog in nederland woonde en hij de hele dag buiten was. Als hij ziek was moest ik de voordeur voor hem openen en wachten tot hij klaar was, dan kwam hij weer naar binnen.
Door tomcat
#2612439
Tom leek goed op te knappen, maar sinds gisteravond heeft hij regelmatig flinke niesbuien  :-\ Geen snot, geen vieze ogen, eten ging prima en twee keer even naar buiten voor een sanitaire stop, hij komt de tuin niet uit. Hij doet verder niets anders dan slapen, ademt wel normaal. Als ie niet snel opknapt, ga ik woensdag toch weer met hem terug naar de DA. Hij is niet meer doodziek ofzo, maar lijkt ook nog niet echt in orde. Hoop dat het een kleine terugval is en niet iets ernstigs.
Door Whisker
#2612936
Puur heeft wel een aantal producten bijv broncho als het gaat om bronchitis, en de puur weerstand omdat je aangeeft dat Tom toch niet helemaal 100% is werk goed op het immuunsysteem en bevordert het herstel juist bij zieke dieren. .

vraag anders je dierenarts even na hierover.

sterkte voor je Tom
#2613129
Mowgli schreef: Wat erg zeg! Heel veel beterschap voor Tom en heel veel sterkte.

Misschien heb je hier iets aan: http://www.huisdierendokter.nl/immuunsy ... erken.html

Mijn schoonmoeder bestelt bij de huisdierendokter kruiden voor hun 15- jarige hond die zware artrose heeft en met de regulaire medicijnen van de da niet meer geholpen kon worden. Ze waren er zelfs kort voor de hond te laten inslapen vanwege de pijnklachten. Mijn schoonmoeder heeft contact opgenomen met de dame achter deze website en heeft als laatste redmiddel de Chinese kruiden geprobeerd. Sinds hun hond de Chineze kruiden tegen artrose neemt gaat het heel erg goed met hem; hij rent zelfs weer rond.
Welke Chinese kruiden geeft je schoonmoeder tegen de artrose? Er staan verschillende "complexen" op de site. Ben wel nieuwsgierig!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door