Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door - pien -
#2606508
Afgelopen weken vertoonde Poléon onrustig gedrag - voornamelijk rondjes lopen door de kamer, Paco stalken- ik dacht dat ie een beetje in de war was nu z'n 'stalk'object - Poes, 19 januari overleden - er niet meer is...
Zondagochtend weigerde hij te eten, en nadat ie 2 x van de stoel afgevallen was waar hij op lag, samen met Pippo...en bleef liggen, heb ik de da gebeld.
Ze vond z'n oren heel spits naar voren staan (kan op schildklierproblemen wijzen), hij was een kilo afgevallen sinds de laatste keer dat hij bij haar was geweest (is wel al heel lang geleden), ze heeft bloed afgenomen en hem aan een infuus met vocht, waardoor Kalium en vit. B zaten, gehangen. Hij heeft een nachtje in de badkamer gebivakkeerd en 's morgens mocht hij weer in de kamer en weer eten...
Vanmiddag kon ik bellen voor de uitslagen van het bloedonderzoek:
Schildklier : goed
Nieren : goed
Lever : goed
Spierenzymen : verhoogd
Kalium : laagnormaal
Ze wil dat ik 'm Kaminox (bevat Kalium en vit. B) ga geven (heb het net besteld) en dan es kijken hoe het gaat met hem. Hij eet, niet heel veel, loopt af en toe een rondje en slaapt veel, normaal gedrag voor hem eigenlijk.
Hij was eerst een soort hyperactief met dat obsessieve rondjes lopen van hem, en aan de andere kant leek het net of je een zak aardappels in je armen had als je 'm optilde. Meestal als je 'm optilde vond hij het na 2 minuten welletjes en wilde eraf springen, nu bleef hij maar 'hangen'. Hij kletst ook amper meer...hij kwam me altijd gedag zeggen en mauwde terug als ik wat zei.
Ik heb niet gezien hoe het kwam dat hij van de stoel af viel...dat zou misschien meer inzicht geven in wat er aan de hand kan zijn...
Napoleon is 13 jaar en was/is een blaasgruiskat. Sinds hij rauw eet (bijna 7 jaar) heeft hij daar geen last meer van gehad.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2606535
He bah, kan me voorstellen dat je dan ongerust bent! Nou hebben we hier ook een kat die gewoon blijft liggen als hij omgerold wordt (Theo ligt vaak in bed bij mijn man zijn benen, waardoor hij soms letterlijk als manlief omdraaid omrolt en niet eens verstoord opkijkt maar gewoon verder blijft slapen, maf beest)
Het kan niet zijn dat hij 'gewoon' van de stoel af is gesprongen en op de vloer is gaan liggen? En wat zei de dierenarts over de verhoogde spierenzymen, wat wil dat precies zeggen?

Beterschap in ieder geval voor Poleon en ik hoop dat de Kaminox helpt!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2609013
Heh bah. Ik heb ook geen idee in welke richting je het moet zoeken. Ik doe een gokje op verhoogde spierenzymen door spierafbraak. Maar dan weet je nog niets over de oorzaak daarvan. Ik dacht dat lager kalium kon komen door iets met de nieren of kotsen. Nieren blijken goed te zijn.
Roep maar als je meer weet en beterschap.
Door - pien -
#2609599
Het is de spierzwakte waar ik me zorgen om maak, verwijde pupillen (vaak), het rusteloos rondjes lopen door de kamer, geregeld 'besluipt' hij Paco, soms gromt Paco en dan druipt Poleon af en soms staan ze neus aan neus en gebeurt er verder niks en dan gaat Poleon weer verder...
2x daags geef ik 'm Kaminox uit de pipet (door z'n eten lust ie het niet) en hij blijft suf zitten terwijl ik het in z'n bekkie spuit ~ zo níet Poleon...hij at steeds nog goed maar sinds vandaag wil hij niet eten...
Nog wat waarden:
Bloedsuikergehalte (fructosamine) 337 (moet tussen 190-365 zijn) ~ ik kreeg het advies hem niet dikker te laten worden, om diabetes te voorkomen (als ik het goed begrepen heb)

LDH (spierenzymen) 186 (moet <182), misschien t.g.v. verhoogde spierspanning t.g.v. epilepsie of ventroflexie van de nek t.g.v. kalium- en evt. vit B12-gebrek...

Meest 's morgens en 's avonds loopt hij rondjes door de kamer, onrustig, hij springt zelf op en af de stoel waar hij de laatste tijd veel ligt, en even later zakt hij gewoon op z'n zij en kan z'n koppie niet eens omhoog houden  :-X

Het kan idd ook iets neurologisch zijn, als de kalium niet helpt is het dat waarschijnlijk...

@Martine: ontlasting...ik heb geen flauw idee, hij doet alles buiten.
Door - pien -
#2609702
vraagt degene die de medische kennis heeft van een dr.Oetker...
of iets in z'n hersens?

Ik heb me helemaal gek zitten googelen op kaliumtekort, LDH, o, ik kan ventroflexie van de nek nog proberen.
Op een gegeven moment zat hij op z'n plekje, en toen trok z'n kop helemaal schuin naar achter, heel raar...
Door - pien -
#2609709
Mja...dat kan ook.

Mijn da zei idd 'als de kalium niet helpt dan moet er een foto gemaakt van z'n kop, en dan weet je misschien wat het is...maar is er dan wat aan te doen...en ga je dat dan laten doen...'
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door