Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#2608808
Ik ben bezig om het nierdieet voor Kyran samen te stellen, maar ik kom er niet helemaal uit. De percentages heb ik hier van Bplaats maar hoe zit het met vis? Kyran heeft vis nodig voor zijn gewrichten maar hoe voeg ik dat samen met het nier dieet? Nu geef ik zo'n 2 maaltijden vis ( hij eet 2 keer per dag ivm spugen) is dit te weinig moeten dit meer maaltijden zijn? Kan het samen met het nierdieet? Wie kan me helpen?
Door helenavantroje
#2609517
Ja hoor, vooral vette vis is keigoed voor nierpatienten. Ik geef 1 zalmkop per week, af en toe blikmakreel, omdat ik hier op Curacao geen sardines kan krijgen, geef wel sardines in olijfolie, mag niet in andere olie, elke dag visolietabletten.
Door kimber
#2609569
Hoi,


Ik geef voor de gewrichten sinds kort Doils Joint (Omega 3) olie.
Voor ik dit ging gebruiken heb ik nagevraagd (bij Tannetje Koning) of dit geen kwaad kan voor een hond met verhoogde nierwaarden.
De olie van Doils schijnt juist erg goed te zijn voor honden met nierproblemen.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt?
Je kan dit heel gemakkelijk een keer per dag over het voer druppelen.

Succes!
Door ellenned
#2609608
Dan heb ik dat ws gelezen toen ik de zoekfunctie gebruikte. Kyran krijgt al jaren Doils Joint dus dat zal ik zeker dan blijven gebruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door