Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2609084
Joep is dus weer misselijk, smakken, hoest/braak neigingen, onrustig tot paniekerig, zoeken naar haren en takjes op de vloer om te eten.... :-\
Heb hem nu al 2 okugest gegeven, maar er lijkt nog niet echt heel veel rust in te komen.

Vorige keer bij de dierenarts kreeg hij een spuit tegen de misselijkheid en dat was het dan wel eigenlijk.

Iemand hier nog tips? Wel of geen eten geven bv? Joep zit in zijn eliminatie dieet, dus vind het lastig om hem wat nieuws toe te voegen (ik had al gelezen over geitenmelk).
Door eelke
#2609255
Pfff.....wat rot is dit toch he... iedere keer on misselijkheids aanval. De okugest lijkt iets te doen (hij eet ze nl zelfs zo uit mijn hand dus ik denk dat hij het zelf ook weet) maar echt relaxt wordt ie er niet van.

Zijn maaltijd staat nu goed door te warmen in de gootsteen. Het was wel ontdooid maar nog wel koud, dus kamer temperatuur lijkt me fijner in zijn maag. Hopelijk gaan zijn maagsappen dan zijn eten vervelen ipv Joep zelf...
Door eelke
#2609261
[quote="Tanna"]
Heb je al gekookte en gepureerde pompoen geprobeerd (de echte oranje)?
[/quote]

Nee nog niet. Zit een beetje te dubben over zijn menu... om de eliminatie niet in de war te schoppen. Ben nl net vorige wee begonnen met geitenpens... :(
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2609339
Wat vreemd, dit komt me heel bekend voor met Xerox. Toeval?

Waar ik inmiddels achter ben, is dat ik hem 's ochtends max. 400 gr kan voeren. Ga ik daar 20 gr overheen, is het meteen weer raak. Precies dezelfde symptomen als jij beschrijft, alleen is het hier met een tabletje Okugest (of 2) meestal snel over.

Zou het bij jou ook iets met de hoeveelheid voer in 1x te maken kunnen hebben?
Door eelke
#2609346
Xerox schreef: Wat vreemd, dit komt me heel bekend voor met Xerox. Toeval?

Waar ik inmiddels achter ben, is dat ik hem 's ochtends max. 400 gr kan voeren. Ga ik daar 20 gr overheen, is het meteen weer raak. Precies dezelfde symptomen als jij beschrijft, alleen is het hier met een tabletje Okugest (of 2) meestal snel over.

Zou het bij jou ook iets met de hoeveelheid voer in 1x te maken kunnen hebben?
Ik voer twee keer per dag... en hij had het blijkbaar vanmorgen vroeg ook al bij mijn vriend. Ik zal hem de instructie geven dat hij ook okugest kan geven dan.
Ik denk dat ik straks toch maar pompoen ga halen, dat kook en pureer met wat gember er door (schijnt te helpen bij misselijkheid) en even kijken of ze geitenmelk ofzo hebben, dan weet ik dat vast.

Joep heeft soms ook last van reversed sneezing, en las laatst hier over een hond die dat ook hand in combinatie met maagzuur problemen. Zal dus echt aan zijn maag liggen.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2609349
Ik voer ook 2x per dag. Is het bij Joep altijd 's ochtends? Hier wel in ieder geval. Bij Xerox lijkt het eten (of maagzuur) dan ook echt omhoog te komen.

Hier gaat 's ochtends 400 gr (of minder) en 's avonds 900 gr goed. Misschien toch eens spelen met de hoeveelheden?
Door eelke
#2609354
Xerox schreef: Ik voer ook 2x per dag. Is het bij Joep altijd 's ochtends? Hier wel in ieder geval. Bij Xerox lijkt het eten (of maagzuur) dan ook echt omhoog te komen.

Hier gaat 's ochtends 400 gr (of minder) en 's avonds 900 gr goed. Misschien toch eens spelen met de hoeveelheden?
De vorige keer echt meer dan 24 uur... dat ging de hele dag en nacht door, andere ochtend naar de dierenarts geweest toen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2609417
Je zegt dat je aan het elimineren bent en iets hebt toegevoegd. Kan het geen symptoom zijn?
Hope word bijvoorbeeld sloom van hert, terwijl we elimineren voor huidproblemen.

Zelf zou ik niet zomaar dingen willen toevoegen in een eliminatiedieet. Eerst kijken waar het door komt. De pens, vaker of huist minder vaak voeren, iets aan zijn maag?
Een allergische reactie kan je nu niet gebruiken lijkt mij.
Door eelke
#2609434
Hope schreef: Je zegt dat je aan het elimineren bent en iets hebt toegevoegd. Kan het geen symptoom zijn?
Hope word bijvoorbeeld sloom van hert, terwijl we elimineren voor huidproblemen.

Zelf zou ik niet zomaar dingen willen toevoegen in een eliminatiedieet. Eerst kijken waar het door komt. De pens, vaker of huist minder vaak voeren, iets aan zijn maag?
Een allergische reactie kan je nu niet gebruiken lijkt mij.
Nee, dat denk ik niet. Ik heb geitenpens toegevoegd. 5 weken geleden had hij dit ook al, en toen nog geen pens. Pens heeft hij de eerste 2 jaar van zijn leven ook gehad, en toen geen last er van. Was wel van rund, maar geit als diersoort krijgt hij al weer vanaf begin december.

Ik denk gewoon dat hij een 'gevoelige maag' heeft, en dat dit nu de kop weer opsteekt omdat het misschien van 5 weken geleden nog niet volledig rustig was ofzo. Hij is wel vaker een uurtje een beetje misselijk, en als hij dan zijn eten krijgt is het voorbij. Nu dus niet echt...  :-\

Nee, iets toevoegen is niet handig. Maar ja, naar de dierenarts en dan medicijnen krijgen is ook iets toevoegen natuurlijk... dan liever even de pens weer stopzetten, en pompoen en eventueel geitenmelk proberen zegt mijn gevoel...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2609443
eelke schreef: Nee, dat denk ik niet. Ik heb geitenpens toegevoegd. 5 weken geleden had hij dit ook al, en toen nog geen pens. Pens heeft hij de eerste 2 jaar van zijn leven ook gehad, en toen geen last er van. Was wel van rund, maar geit als diersoort krijgt hij al weer vanaf begin december.

Ik denk gewoon dat hij een 'gevoelige maag' heeft, en dat dit nu de kop weer opsteekt omdat het misschien van 5 weken geleden nog niet volledig rustig was ofzo. Hij is wel vaker een uurtje een beetje misselijk, en als hij dan zijn eten krijgt is het voorbij. Nu dus niet echt...  :-\

Nee, iets toevoegen is niet handig. Maar ja, naar de dierenarts en dan medicijnen krijgen is ook iets toevoegen natuurlijk... dan liever even de pens weer stopzetten, en pompoen en eventueel geitenmelk proberen zegt mijn gevoel...
Nou als je weet dat er geen echt probleem in de maag zit dan zou ik kiezen voor iets natuurlijks inderdaad! Geitenmelk lijkt me veiliger dan pompoen, aangezien je weet dat hij tegen de diersoort geit kan. Maar misschien zeg ik nu wel iets stoms hoor  ::)
Door eelke
#2609448
Hope schreef: Nou als je weet dat er geen echt probleem in de maag zit dan zou ik kiezen voor iets natuurlijks inderdaad! Geitenmelk lijkt me veiliger dan pompoen, aangezien je weet dat hij tegen de diersoort geit kan. Maar misschien zeg ik nu wel iets stoms hoor  ::)
Hmm....geen idee eigenlijk  :D in supermarkten geitenmelk zitten natuurlijk ook weer andere stofjes misschien. Maar ja, dat schijnt wel super te werken natuurlijk... ik denk dat ik beide maar vast meeneem straks, kan ik er nog even over dubben...

En zeker weten dat er niets in zijn maag verkeerd zit, ben ik niet helemaal. Joep heeft het nu twee keer zo gehad dat we er mee naar de dierenarts gingen (en deze keer hoop ik dat dat niet nodig is) maar stel nu dat hij het over een paar weken weer zo heeft lijkt mij verder onderzoek wel op zijn plaats inderdaad.
Door keetje
#2609476
Ik kan niets zinnigs zeggen indeze,..

Wel smakt Luna als ze aan de AB zit, maar dat krijgt Joep niet. Ik denk even door,.....
Door eelke
#2609555
Heb toch maar geitenmelk gehaald voor het geval dat. Was ook maar 1,20 voor een pakje.
Nu is hij rustig, dus ik blijf af en toe maar wat okugest geven om de paar uur, hopelijk komen we dan wel rustig de nacht door :)
(vorige keer snachts was echt rot, om het uur werden we wakker, zo onrustig dat hij was, steeds smakken en roggelen...) en anders dan toch de geitenmelk.
Door inni
#2609561
Bij Berre gaat 't ook mis als ik hem iets te veel probeer te geven. Hij eet 4 x per dag 35- 37 gr, probeer ik 40gr gaat 't na enkele keren mis, hij begint te slikken en te smakken en krijgt last van maagzuur vanaf een uur of 2 na het eten. Bij hem helpt (en hij verdraagt 't ook) 1/8 maagtabletje van Kruidvat (berre weegt bijna 3kg) en terug wat minder voeren. Er is een tijd geweest dat hij al last kreeg bij 27gr per keer, we schieten dus op  :).


Is 3x per dag voeren mogelijk dan zou ik dat nog 's proberen.  Succes.
Laatst gewijzigd door inni op vr 22 feb 2013, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door