Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door the dude
#260365
Gisteren de eerste groentemix gemaakt met de blender..

1 bos wortelen
1 struik broccoli
1 bleekseldeij
1 komkommer
3 tenen knoflook
1 pak yoghurt

het duurder even en het moest in drie keer, maar uitendelijk had ik een lekker papje. Ingevroren per 100 gram in plastic bekertjes.

Die avond was zijn menu 2 sadines en 200 gr groente mix....

Ik dacht toen ik het voorschotelde dat hij het echt nooit ging opeten, maar vooral de groenteprut was echt zo weg ! Hij vind het gewoon heerlijk ! (hij lijkt niet helemaal op zijn baas dus.)

De sardines waren niet schoongemaakt en de schubben zaten er nog op. (de mevrouw van de visboer stond mij heel raar aan te kijken, zeker toen ik zei dat ze voor mijn zeehond waren ;D) Alles ging naar binnen en vandaag was er een prachtig klein drolletje. Hij poept echt een kwart van wat hij voorheen poepte met dit hele barf gebeuren)

Volgende keer laat ik de vis wel ontschubben want die dingen zijn moeilijk opruimen.

Groeten van een gelukkig barfende Paco !
Door Lizzy
#260371
the dude schreef: Gisteren de eerste groentemix gemaakt met de blender..

1 bos wortelen
1 struik broccoli
1 bleekseldeij
1 komkommer
3 tenen knoflook
1 pak yoghurt

het duurder even en het moest in drie keer, maar uitendelijk had ik een lekker papje. Ingevroren per 100 gram in plastic bekertjes.

Die avond was zijn menu 2 sadines en 200 gr groente mix....

Ik dacht toen ik het voorschotelde dat hij het echt nooit ging opeten, maar vooral de groenteprut was echt zo weg ! Hij vind het gewoon heerlijk ! (hij lijkt niet helemaal op zijn baas dus.)

De sardines waren niet schoongemaakt en de schubben zaten er nog op. (de mevrouw van de visboer stond mij heel raar aan te kijken, zeker toen ik zei dat ze voor mijn zeehond waren ;D) Alles ging naar binnen en vandaag was er een prachtig klein drolletje. Hij poept echt een kwart van wat hij voorheen poepte met dit hele barf gebeuren)

Volgende keer laat ik de vis wel ontschubben want die dingen zijn moeilijk opruimen.

Groeten van een gelukkig barfende Paco !
Goed zeg, dat Paco het lekker vindt! Houden zo! Mijn honden vinden hun groentemix trouwens ook lekker, dus niet iedere hond baalt ervan ;D

Hihihihih, ja, vind je het gek dat ze je vreemd aankeek met je zeehond?! Ik heb dit ook bij de VEN. De eerste keer dat ik 10 kilo sardien meenam vroeg die kerel "wat ga je in hemelsnaam met 10 kilo sardien doen?". Dus ik zei "nou, da's eigenlijk voor de honden". Zei hij "voor de zeehonden zeker?". Dus ik mee lachen. Als ik nu aan kom lopen zeggen die gasten tegen elkaar "oh, daar heb je die mevrouw van die gespikkelde (dalmaten) zeehonden!". En vervolgens liggen ze met een mannetje of 3 helemaal in een deuk om hun eigen grapje ;D!

Maar goed, even een tip voor het ontschubben dan. Je legt de sardientjes een minuut of 10 in heel warm water. Dan worden ze ook lekker zacht voor de hond. Vervolgens leg je een zeef (ja echt, een zeef!) in het afvoerputje van je afvoerbakje. Dan spoel je de sardientjes boven de zeef af. En met je handen wrijf je de schubben eraf. Deze schubben vang je op in de zeef en die maak je met een stukje keukenrol weer schub-vrij. Doe je dat niet (met die zeef) en laat je de schubben door je afvoerputje gaan, dan krijg je gegarandeerd een verstopping.... En ik kan het weten... ::). Ik heb echt een listige verstopping hier gehad, van de schubben....
Door the dude
#260374
Thanks !

bij mij gaan die schubben niet eens door het putje, en ik heb heel die bak nu al tien keer schoongemaakt maar ze liggen er nog steeds in :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260894
Peet schreef: Ik wist niet dat je yoghurt kon invriezen ???..dat gaat dus goed? :P
Ik maak mijn groentenmix ook zonder yochurt, de yochurt doe ik in de bakjes en dan de groentenmix erbij
Door Lizzy
#260903
Dit haal ik net van de Zuivelonline site:

Zuivelproducten moet je niet invriezen omdat de structuur dan kapot gaat. Dit komt door het vet. Je kunt wel magere yoghurt invriezen, omdat daar veel water in zit.
Door tieneke
#260917
sylvia schreef: Ik maak mijn groentenmix ook zonder yochurt, de yochurt doe ik in de bakjes en dan de groentenmix erbij
Hier doe ik dat ook,paar eetlepels erdoor.
Door the dude
#260933
hmmm, das minder.

dan doe ik er ook wel een schepje bij.

Trouwens, ik heb paco gisteren een beetje melk gegeven (zondag = 150 gr extraatjes dag) en hij vond het echt heerlijk. volgens mij is dat best goed voor honden, klopt dat ?
Door the dude
#260935
Peet schreef: Ik wist niet dat je yoghurt kon invriezen ???..dat gaat dus goed? :P
het invriezen gaat wel goed (maar ik heb ook echt een turbo vriezer die tot -24 gaat)

alleen de structuur gaat blijkbaar kapot.
Door 202spots
#261640
the dude schreef: Gisteren de eerste groentemix gemaakt met de blender..

1 bos wortelen
1 struik broccoli
1 bleekseldeij
1 komkommer
3 tenen knoflook
1 pak yoghurt

het duurder even en het moest in drie keer, maar uitendelijk had ik een lekker papje. Ingevroren per 100 gram in plastic bekertjes.

Die avond was zijn menu 2 sadines en 200 gr groente mix....

Ik dacht toen ik het voorschotelde dat hij het echt nooit ging opeten, maar vooral de groenteprut was echt zo weg ! Hij vind het gewoon heerlijk ! (hij lijkt niet helemaal op zijn baas dus.)
Het lijkt me erg veel wortels en brocolli vergeleken met de rest....en ik zie geen bladgroente ???'
'n hele pak yoghurt erbij? van 'n liter? :o
OOK erg veel ..en jammer om het er bij te doen in de vriezer...
'n "papje" kan ik me nog voorstellen,maar jou hond eet toch geen groentePRRRRRRRRRRRRR............T he ??? :'(

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg261304

Wat 'n geluk dat ie 't lekker vond! ;)
Door the dude
#261668
202spots schreef: Het lijkt me erg veel wortels en brocolli vergeleken met de rest....en ik zie geen bladgroente ???'
'n hele pak yoghurt erbij? van 'n liter? :o
OOK erg veel ..en jammer om het er bij te doen in de vriezer...
'n "papje" kan ik me nog voorstellen,maar jou hond eet toch geen groentePRRRRRRRRRRRRR............T he ??? :'(

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg261304

Wat 'n geluk dat ie 't lekker vond! ;)
het was een halve liter yoghurt, de volgende keer gooi ik het er los bij. Ik eet alleen zelf nooit yoghurt dus het leek mij zo wel handig, hoef ik niet steeds een half pak weg te gooien.

er zitten inderdaad geen bladgroente in ik vond vier soorten groente al behoorlijk veel.

Volgens http://www.vandale.nl

prut (de ~)
1 koffiedik
2 modder
3 [inf.] brijachtige saus of eenpansgerecht

staat niets over douchputjes en viezigheid in de goot of spul in je oren, wel over eten.

Ik ben inderdaad ook erg blij dat hij het lekker vind.
Laatst gewijzigd door the dude op di 15 feb 2005, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#261669
the dude schreef: het was een halve liter yoghurt, de volgende keer gooi ik het er los bij. Ik eet alleen zelf nooit yoghurt dus het leek mij zo wel handig, hoef ik niet steeds een half pak weg te gooien.

er zitten inderdaad geen bladgroente in ik vond vier soorten groente al behoorlijk veel.

Volgens http://www.vandale.nl

prut (de ~)
1 koffiedik
2 modder
3 [inf.] brijachtige saus of eenpansgerecht

staat niets over douchputjes en viezigheid in de goot, wel over eten.
Je hebt ook kleine pakjes yochurt, en yochurt blijft trouwens aardig lang goed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door