Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#2608067
ik ga dus over 2 maanden verhuizen van Curacao naar Spanje en maak me nu al druk over het dieet van Bowy. De 2 honden moeten natuurlijk ook vliegen, 10 uur eerst, dan een paar dagen bijkomen en dan over de weg naar Spanje omdat Transavia die grote kennels niet meeneemt, lekker handig allemaal.
Hij zal dan toch brokken moeten eten als hij aankomt, ik kan geen voer meenemen in mijn koffer, als dat gaat lekken ben ik zuur, dan laat in Nederland wel smuldier kopen, of is er wat beters en iets wat makkelijk te krijgen in de supers wat hij zou kunnen eten?
O ja, hij is nierpatient, dus kan niet alles geven.
Door eelke
#2608075
Je kunt ook spiervlees en orgaan drogen, eventueel voeren met eerst wat heet water erover. Als vervanging van bot kun je gemalen eierschalen geven (poeder).

Je kunt ook kijken naar gevriesdroogde voeders, als k9 en ziwipeak geloof ik.

Wat mag hij wel en wat mag hij niet?
Door helenavantroje
#2608143
Ik heb geen droger hier, kan misschien wat vlees in de zon gaan drogen, dat is wel een goed idee.
Door Martine-Tom
#2608189
Zijn ze na de vlucht gelijk weer bij jou of eerst in quarantaine?
Als ze gelijk weer bij jou zijn zou ik zelf kijken of ik niet ergens een panklare kip kan vinden oid, mss iets van lamsvlees of runderlappen oid en daar red ie het wel een paar dagen op (of langer als dat nodig is ;-)) als dat nou niet zou lukken kan je ter plekke vast wel iets van brokken vinden lijkt me...
Door nienk
#2608484
je honden vliegen naar Nederland? met jou?

moeten ze eerst in quarantaine inderdaad, of zijn ze gelijk weer onder de mensen?

als het in Nederland is kan je van te voren vast zorgen dat op het adres waar ze dan zijn wat kvv is. Smuldier is makkelijk te krijgen, en in steeds meer dierenwinkels hebben ze een steeds grotere keus aan kvv.
Door helenavantroje
#2608656
Nee ze hoeven niet in quarantaine in Nederland, heb nu een vriend bereid gevonden om ze een paar dagen bij hun te laten bijkomen, daarna gaan ze dan met een autobus naar Spanje, ik ga vliegen, omdat de verhuizing daar geregeld moet worden. Maar ik kan die vriend vragen om smuldier en zo te kopen, pfff, ook weer opgelost. Kan alleen dan niet al die groente en afgewogen orgaan gaan geven, maar allicht beter dan brokken.
Door nienk
#2608662
hoeveel eten jou honden in die paar dagen dat ze bij die vriend van je zijn?

misschien kan je namelijk ergens online of in een dierenwinkel een bestelling van een betere kvv doen, die dan bij die vriend wordt bezorgd of hij bij een dierenwinkel bij hem in de buurt op kan halen.
Door Ingrid S
#2608757
waar woont die vriend? misschien kan een mede barfer uit de buurt voor een paar dagen een menuutje bezorgen bij die vriend. zou ik wel doen hoor als hij bij mij in de buurt woont.
Door helenavantroje
#2609635
Goh, wat onwijs lief van je Ingrid. Die vriend woont in Brabant, het is pas eind april dat dit gebeurt allemaal, moeten maar kijken hoe het loopt. Het zal zich wel oplossen op de een of andere manier.
Door Ingrid S
#2609705
waar in brabant dit hoeft niet zo ver bij mij vandaan te zijn ik woon in zuid holland brabant begint 15 km verder
Door Ingrid S
#2609944
mijn zus woont weer in Breda. er is meer mogelijk dan je denkt.
en Bergen op Zoom is volgens mijn niet zo ver van Strijen.
Door helenavantroje
#2610053
Het is echt geweldig dat jullie dat aanbieden, maar zoals gezegd , het is pas over 2 maanden, de dingen gaan nu anders dan gepland, ze zouden eerst een paar dagen in dat dierenhotel blijven op Schiphol maar nu heeft die vriend dat aangeboden, daar ben ik heel blij mee natuurlijk. Hij kan Bowy wel voeren, kip, rundvlees en pens of zo, dat moet maar voor die paar dagen en onderweg moet er ook nog iets geregeld, maar daar ga ik pas tegen die tijd over nadenken. Hele rompslomp hier, verhuizers komen volg. week ivm lange zeereis van 2 maanden van de spullen. Nogmaals, mijn dank voor het meedenken en het aanbod!!!
Door Martine-Tom
#2610091
Als het toch via nl gaat zou ik voor onderweg kijken of je K9 kan vinden of die andere gevriesdroogde "brok" is wel duur maar zeer handig en voer je toch vers  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door