Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senadance
#25897
Even een vraagje,

mijn Mozes is een enorme schrokkerd, :P :P en dus geef ik hem zijn dagelijkse hoeveelheid in twee keer.
Helaas kijkt hij mij iedere keer aan van IS DIT ALLES >:( >:( >:(
Is het mischien zinvol hem een keer per dag te voeren??
Ben hier wel een beetje huiverig voor omdat hij echt in 1,2,3, seconde zijn bak leeg eet ??? ??? ???

Groetjes Sena ,en een altijd verhongerende Lab :( :(
Laatst gewijzigd door senadance op di 25 nov 2003, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#25909
ik denk dat Mozes jou iedere keer zo zal blijven aan kijken.
ik ben een voorstander van 2 keer per dag voeren,
de flatkrijgt hiet smiddags 400 en savonds 100 gr.
Door Lupa
#25911
ze weegt 27 kilo.
Maar een flat is niet te vergelijken met een lab, dus denk niet meteen ohohohoh ;)
Door luca
#25913
Ik gaf mijn labje Bobientje ook tweemaal per dag te eten. Uiteraard had ook zij als echte lab altijd honger ;)
Door sylvia
#25950
Hier krijgen de volwassen honden 1 x per dag te eten,en dit omdat ik de hoeveelheid te klein vindt worden als ik het in tweeen deel.
Door oebaya
#26052
Waarom stop je niet een deel van het voer in een Kong, dan is hij er een poosje mee bezig en heeft hij vast niet door dat het zo weinig is.
gr.
Nicolette
Door senadance
#26054
Nicolette,

Wat is een KONG??? ??? ???
is dat zo'n bal met gaatjes?? ???Zie het al gebeuren daar zijn bibi in te stoppen :-\ :-\ :-\ :-\
Leg het effe uit


Sena
Door timbos
#26059
De Kong (het is een merknaam, als je gaat zoeken op Kong kom je vast hun site wel tegen, ik weet ''m zo niet uit m'n hoofd) is een sterke, holle rubber honinggraat vorm. Ideaal hondenspeeltje vind ik persoonlijk. Ook zonder voer waarderen onze honden de Kong als onvoorspelbare stuiterbal.

Je kunt 'm vullen met vanalles en nog wat, wat kaas gesmolten in de magnetron, in de zomer een beetje bouillon en dan invriezen en hier gaat de Carnibest er inderdaad ook in.

Heel goed weer schoon te krijgen en kan ook in de afwasmachine!!

Ook al vul ik hier de Kong ik hou toch altijd een schepje achter om in de voerbak te doen, want als de voerbak niet te voorschijn is gekomen is de dag niet compleet (lijkt het). Ik voer ook twee maaltijden en die is hap, slik, weg gevolgd door die hoopvolle blik.........

Groetjes,
Ageeth
Door jeanne
#26079
Hmmmm, zou dat iets voor een basset zijn, zo'n Kong? Ik wist niet dat je er ook 'nat' voer in kon stoppen. Heb jaren geleden zo'n bal gekocht, (toen gaf ik nog brokjes :-X) Madam wist precies hoe ze die bal vooruit moest duwen: heel langzaam met je neus tegen de bal vooruit schuiven en dan vallen die brokjes er achter elkaar uit! Ze wist het precies :o En dan zegt men dat bassets domme honden zijn!!!!!!!!!
Dus, misschien zo'n Kong? Iemand ervaring met bassets en een kong?
Door avalon
#26083
Volgens mij zijn bassets helemaal niet zo dom. Ons Avalon kan prima uit de voeten met zo'n kong, ze heeft er alleen niet veel plezier van die vreetzak heeft zeer snel die kong leeg. Vandaar dat ze nu een tractatiebal heeft, daar kan ze wel een paar uur zoet mee zijn. Alleen kun je daar geen vlees in doen dat komt er nooit uit ;D
Door Angelique
#26088
[quote="avalon"]
Volgens mij zijn bassets helemaal niet zo dom. Ons Avalon kan prima uit de voeten met zo'n kong, ze heeft er alleen niet veel plezier van die vreetzak heeft zeer snel die kong leeg. Vandaar dat ze nu een tractatiebal heeft, daar kan ze wel een paar uur zoet mee zijn. Alleen kun je daar geen vlees in doen dat komt er nooit uit ;D
[/quote]

Leg 'm maar eens in de zon, moet je zien hoe dat vlees eruit komt lopen ;D
Door Angelique
#26089
Sinds ze hier op volledig vers staan, krijgen ze ook maar 1 keer per dag. Naar mijn mening beter 1 keer per dag een lekker vol gevoel en daarmee lekker gaan uitbuiken als de hele dag een hongergevoel houden omdat je altijd maar ene klein beetje voer krijgt,

Mijn honden wegen ook rond de 35 tot 40 kilo en hebben totoaal geen problemen met de 500 tot 700 gram verse hap die ze in 1 keer weg moet werken, wat overigens ook in 3 tellen gebeurd.
Door Femke
#26143
Ik stop af en toe Energique in de kongen voor de honden, gaat prima!!

Met goed heet water en een schuurspons weer schoonmaken als je geen vaatwasser hebt en klaar is klara.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door