Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2600565
Ik heb eens zitten lezen over drainage kuren voor je hond, en kom allerlei verschillende dingen tegen ... Zo heb je oa:
Groene Leem
Puur Drainage
Drainage comp van de Groene Os
Detox comp van Phytonics ....

Kan iemand mij hier het verschil in uitleggen ? En hoelang gebruik je zo'n kuur bij je hond als je hem 2x per jaar wilt "ontgiften" ?
Laatst gewijzigd door Monique77 op wo 13 feb 2013, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2602276
chlorella een week of  3, eerst opbouwen, dan weer  minderen.
groene  leem zou ik zelf pas geven nadat ze al andere detox materiaal gekregen hebben,  groene leem is straf spul om te ontgiften

Noxy kreeg maar  2 druppeltjes detox peer keer,  2x daags,  en woog  43 kg schoon aan de haak. ;)

verder de aanwijzingen op de verpakking volgen  ;)
#2608057
Hé Monique 77,

Ik heb even alles naast elkaar gehouden via internet.
Groene Leem: ontgift de maag en darmen de volgende ook maar die zetten de organen aan tot harder werken en dus loslaten van afvalstoffen.
Phytonics Detox: bevat onderandere montmoriloniet dat de werking van het middel versterkt
Puur drainage en GO drainage comp. zijn nagenoeg hetzelfde alleen bevat de puur ook rozemarijn en curcuma en de Groene os Kalmoes en de Puur weer niet.

De Phytonics is wel de sterkste en de Puur de goedkoopste.
Ik zou voor de Phytonics gaan.

Oh en ik zou het combineren met een goeie probiotica zodat je direct de weerstand verstekt/hoog houdt.

Goed luck
#2608204
TijgerPuck schreef: Hé Monique 77,

Ik heb even alles naast elkaar gehouden via internet.
Groene Leem: ontgift de maag en darmen de volgende ook maar die zetten de organen aan tot harder werken en dus loslaten van afvalstoffen.
Phytonics Detox: bevat onderandere montmoriloniet dat de werking van het middel versterkt
Puur drainage en GO drainage comp. zijn nagenoeg hetzelfde alleen bevat de puur ook rozemarijn en curcuma en de Groene os Kalmoes en de Puur weer niet.

De Phytonics is wel de sterkste en de Puur de goedkoopste.
Ik zou voor de Phytonics gaan.

Oh en ik zou het combineren met een goeie probiotica zodat je direct de weerstand verstekt/hoog houdt.

Goed luck
Hé bedankt !!!

Nu was ik inmiddels begonnen met puur maar dat doet in mijn ogen niet zo heel veel ... Nu ben ik wel pas een week bezig, dus misschien wil ik te snel
Mocht het nu niets doen, kan ik dan alsnog de Phythonics hierna geven ? Of word het dan een beetje teveel van het goede
Door Hanny
#2608239
Of ik ben een oen, die niets opmerkt, of mijn honden zijn van beton en laten niets merken, maar groene leem geeft hier geen zichtbare reacties.
Mocht er een hond wat buikpijnerig zijn en mocht ik het na een paar dagen nodig vinden om groene leem te geven dan knappen ze altijd wel op.
Een paar dagen wat miezerig is geen reden voor leem, maar als het wat vaker zo is, dan 14 dagen leem.
Ik zie dus echt nooit een hond, die zieker  wordt.
Soms geef ik na de loopsheid twee weken groene leem, merk ik ook helemaal niets van.
Voor één van de dames heb ik wel Phytonics voorgeschreven gekregen en ook een tijd gegeven.
Er zit zo veel in. Niet geschoten, altijd mis, denk ik daar bij.
Anderen zullen het een fantastisch middel vinden, ik heb het liever simpel.

Hanny
#2608292
TijgerPuck schreef: Monique 77

Heb je wel de goede dosis gegeven?
Hij krijgt 1x daags 10-15 druppels over zijn voer (zonder voer gaat het me niet lukken nl)

Edit, zie nu dat het 2/3 x daags moet :whistling:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door