Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door madrike
#2607970
Eindelijk was het weer zover :D.
Mijn zwager had weer een keertje een van zijn koeien laten slachten.
Ook wij kregen ons deel en omdat ze wisten dat wij onze honden rauw vlees voeren kregen we meteen ook het hart en de lever.
Super vers biologisch rundvlees variërend van haas tot dikke riblappen.
Toen we de lever en het hart aan het inpakken waren stond er meteen een colliedametje te bedelen.
Logisch dat we met zo'n overdaad aan vers vlees onze colliedametjes ook graag mee willen laten genieten.
(natuurlijk eten we de biefstuk liever zelf ;))
Normaal eten ze Darf eco afgewisseld met Tinlo makreel en groentemix en af en toe Alaska zalm

Hoe kunnen we het beste een maaltijd voor onze dametjes samen stellen uit deze overdaad aan vers vlees?
Ik heb de verhoudingen orgaan/spiervlees/bot al gevonden maar is het verstandig runderbot (zo'n plat stukje rib) te geven?
Hoe klein moet ik het dan maken? hoe zorg ik anders voor het bot in deze maaltijd?
Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2607977
Als je zo'n maaltijd maakt kun je geen runderrib erbij geven. Geen enkel runderbot overigens. Geef je zo'n maaltijd vaker dan 2x per week erbij dan zou je op een pond vlees een theelepel eierschaalpoeder door het voer kunnen mengen. Als je er nog wat bij wilt kopen kun je ook wat kipbot geven. Is het echt voor de extra en minder dan 2 x per week, dan kan die maaltijd ook wel zonder bot.
Door M@rina
#2608804
Zo hey das fijn. Net als mijn voorgangers geen botwerk van runderen geven, veel te hard

Maar wel pakketjes maken van orgaan en spiervlees en daar dan kippennekken, eendennekken of kwartelkarkas bij geven. 2 dagen in de week dan hoef je niet zo op de verhoudingen te letten, verhoudingsgewijs wel minder orgaan geven dan spiervlees.
Door madrike
#2609470
Thanks,

Ik had al zo mijn twijfels over het bot.
Het is echt bedoeld als extraatje hooguit 1 x per week.
We hebben ineens zoveel rundvlees in de vriezer dat mijn dametjes er best van mee mogen genieten.
En alles biologisch. Fijn zo'n zwager met een boerderij  :)
Dan zal ik het vlees maar zelf van de botten afschrapen voor ze.
Het hart en de lever hebben we ingevroren in kleine pakketjes.
Dan kunnen we in ieder geval zorgen voor een goede verhouding tussen spier en orgaanvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door