Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2604512
Gisteravond heeft mijn herderpup (23 weken) een halve zalmkop op, haar ontlasting was volgens mij niet geheel verteerd. met paar dunne spetters op het laatst. Is dit erg? kan ik volgende week gewoon weer zalmkop geven? ze vond hem wel lekker.  ze BARFT nu bijna 2 weken, daarvoor 1.5 maand KVV met af en toe kippenekjes.
Dit geven jullie toch ook ipv bot? Heb ik gedaan met spiervlees erbij.

O en mijn man en zoon vragen zich af of die stinkende scheten door het vlees komt.
Gaat dit over, of blijven ze stinken????

Groetjes Ingrid
#2604692
Ik zou nog even een klein half zalmkopje blijven geven, met wat spier erbij. Kan de pup er langzaam aan wennen. Totdat je ziet dat het wel goed verteerd wordt. Waarom zou het niet goed zijn verteerd? Heb je graten en bot in zijn poep gevonden?
Zelf vind ik zalmkop niet bijzonder hard, ik kom er heel gemakkelijk met een mes door heen.
#2607793
Mijn ervaring is dat het net andersom is dus dat brokkenhonden veel meer en viezere scheten laten dan honden die vers eten. De hond van mijn broer bv die liet constant scheten toen hij nog brok at en meeurde een uur in de wind en nu op vers is het zeldzaam dat hij een scheetje laat en als hij nu een keer een scheet laat stinkt het veel minder.
Denk dat ze gewoon nog een beetje moet wennen en dat het vanzelf minder zal worden  :)

Ik zou ook nog even wachten met het voeren van zalmkop want dat is meer voor gevorderde barfers en op dit moment ook voor een sardientje, haring of een markreeltje gaan.
#2608651
Mevroi Kruim schreef: Als ik zelf granen eet produceer ik voldoende gassen om een week op te koken  :P idem voor de honden. En idd, lam of geit wil wel eens leuke gassen geven bij de honden maar ach, dat voer ik niet dagelijks.
Eet jij zelf geen granen? ik loop er ook mee te tobben. ook veel lucht last van mijn darmen exeem op elebogen moe etc etc maar ik mankeer niets.........

daarom was ik ook zo overgestapt op barf toen herder pup kwam en niet enthousiast was op brok en ook mager en jeukerig. ik ben er al lang van overtuigd dat back to the basic voor iedereen goed is.
#2609408
Nee, ik eet geen granen, probeer van mijn suikerverslaving af te komen en eet beperkt andere soorten zetmeel. En ik merk het verschil heel duidelijk. Als ik weer eens brood of pasta eet krijg ik buikpijn, darmkrampen en gasvorming, vooral van volkorenspul. Eet ik weer eens te veel chocola dan krijg ik echt darmontstekingen van de suiker en het duurt dan een aardige tijd voordat dat weer over is. Het irriteert kennelijk enorm daarbinnen.

Ik wist niet beter dan dat het normaal was om zo vaak kramp en buikpijn te hebben en zoveel gas te produceren. Want ik at heel gezond, veel volkorenproducten, biologisch natuurlijk, veel peulvruchten, geen vlees, dus dat moest wel normaal zijn. Totdat ik in aanraking kwam met het idee van koolhydraatbeperkt eten, gewoon om de overtollige kilo's te lozen. Tot mijn verbijstering werd het rustig van binnen, en als bonus heb ik veel minder last van schommelende bloedsuikergehaltes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door