Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2607241
hallo

ik heb een mechelse herder teef van bijna 4 jaar ( in juli) ze heeft enkele prikpillen gekregen omdat ze constant schijnzwanger werd. haar laatste prikpil heeft ze gekregen april/ mei vorig jaar. nu willen we haar graag laten dekken maar ze word maar niet loops  :D
ik had al gedacht van haar bloed eens laten te trekken maar zouden ze daar iets in kunnen zien? wanneer ze eventueel loops kan worden? iets anders dat ik kan doen? of is dit normaal dat ze zolang wacht?

groetjes
Gwen
Door Alba
#2607536
Die prikpillen kunnen de hormonen aardig in de war gooien en er is dus geen pijl op te trekken wanneer ze nu loops zal worden. De vraag is zelfs OF ze nog wel loops zal worden, ze zal de eerste niet zijn die nooit meer loops of nooit normaal loops wordt.
Ik snap ook niet echt waarom je die prikken heb laten zetten als je er nog mee wil fokken (als je er niet mee wil fokken ook niet overigens).

Bloed prikken heeft geen zin, tenzij je haar ervan verdenkt een stille loopsheid te hebben. Het progesteron gaat pas stijgen als ze loops is.

Ik heb er in dit soort gevallen geen ervaring mee maar je zou nog homeopathisch iets kunnen proberen, bv Puur Brons.
Eerlijk gezegd zou ik zelf gewoon afwachten, of ze loops wordt. Ik zou haar alleen laten dekken als het een normaal verlopende loopsheid is en zou liefst na die prikpillen haar lijf eerst eens een hele cyclus zonder die troep laten doorlopen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2607744
Bloed prikken heeft geen zin. Je hebt met die prikken de boel behoorlijk in de war gegooid en zult gewoon geduld uit moeten oefenen. Dacht trouwens dat die prikken ondertussen allang non grata waren, maar blijkbaar zijn er nog steeds da's die handelen naar de normen van 1980.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2607749
Angelique schreef: Bloed prikken heeft geen zin. Je hebt met die prikken de boel behoorlijk in de war gegooid en zult gewoon geduld uit moeten oefenen. Dacht trouwens dat die prikken ondertussen allang non grata waren, maar blijkbaar zijn er nog steeds da's die handelen naar de normen van 1980.
wij hebben dat spul niet eens op de plank staan.....
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2607861
we hebben dit laten doen omdat de constant schijnzwanger was, de melk liep eruit :( en omdat het een sporthond is zeiden ze dat dit de beste oplossing was :s niet dus  :'(
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2607889
waarom niet, bijtwerk is super goed, gehoorzaamheid en springwerk ook ze is belgisch kamioen belgische herders. ze is sociaal. ze denken dat het is omdat ze haar zoveel verwennen dat ze dat altijd kreeg. we zullen wel zien :) we wachten af
Door Alba
#2607923
Schijndracht is een heel normaal verschijnsel. De symptomen waren zo te horen inderdaad wel buiten proportie.

Dat ze goed werkt en sociaal is, wil nog steeds niet zeggen dat ze gezond is. Die prikken hebben haar voortplantingssysteem flink door de war geschud en daarom zei ik al dat als het mijn teef was, ze eerst een complete cyclus door zou 'moeten' maken voor ik haar laat dekken. Eerst maar eens zien of het allemaal weer werkt zoals bedoeld.
Zelfs áls ze weer loops wordt, vraag ik me af of je echt gezonde puppen mag verwachten als je haar die loopsheid laat dekken. Ik zou het niet vertrouwen.
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#2607938
we gingen toch wachten tot de 2e loopsheid indien nog langer wil men beestje echt geen kwaad doen en moest ik het geweten hebben zou het waarschijnlijk niet gedaan hebben maarja te laat  :'( nu te hopen dat ales goed komt. wil namelijk zelf een pupje houden van deze hond anders zou ik er nooit met gekweekt hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door